Kawa_Mannen
Gudomlig sporthojare
Motorn är renoverad av en privatperson (föregående ägare) så kvitto finns tyvärr inte... Inga garantier heller.
Angånde miltalet så har inte cykeln varit körd på några år just pga det föregående motorraset. Mycket förutom växellådan ska vara nytt/utbytt.
Idag har jag tömt ur oljan och den var faktiskt väldigt fin
Inga metallflisor eller liknade. Även tömt ur glykolen som också såg fin ut... Ingen olja eller "avgas/bensin" lukt
Gjort ett komptest som visade:
Cylinder 1: 175PSI
Cylinder 2: 180PSI
Cylinder 3: 175PSI
Cylinder 4: 173PSI
Detta är ganska lågt om man kollar i service manualen då värdet ska ligga på ca 225PSI, men å andra sidan så är det hyfsat jämt
Men det står även i boken att man ska göra komptest med "fullgas" något som inte jag gjorde
Så jag ska göra ett nytt test senare ikväll eller till veckan. Ska även ge mig på att kolla ventilspelet m.m
Angånde miltalet så har inte cykeln varit körd på några år just pga det föregående motorraset. Mycket förutom växellådan ska vara nytt/utbytt.
Idag har jag tömt ur oljan och den var faktiskt väldigt fin

Gjort ett komptest som visade:
Cylinder 1: 175PSI
Cylinder 2: 180PSI
Cylinder 3: 175PSI
Cylinder 4: 173PSI
Detta är ganska lågt om man kollar i service manualen då värdet ska ligga på ca 225PSI, men å andra sidan så är det hyfsat jämt

Men det står även i boken att man ska göra komptest med "fullgas" något som inte jag gjorde