Yamaha R1 -98

va fan köp en gixxer istället! :tummenupp
 
Macke skrev:
Näej, jag är tämligen säker på att det var en fjäder som skylle bytas. Gjorde det nämligen själv på min race-R1 från -99. Fjädern inhandlades på MC-Varuhuset för en larvig summa...
Jo precis den gick sönder på min och det resulterade i att alla växlar hoppade ur. Iochmed att den sitter utanför växellådan förstår jag inte hur den enbart skulle kunna påverka 2:a växeln.

abethebabe skrev:
va fan köp en gixxer istället! :tummenupp
Ja dom är ju kända för o va problemfria :gnissla
 
HanneZ skrev:
Jo precis den gick sönder på min och det resulterade i att alla växlar hoppade ur. Iochmed att den sitter utanför växellådan förstår jag inte hur den enbart skulle kunna påverka 2:a växeln.


Ja dom är ju kända för o va problemfria :gnissla
nämn en problemfri hoj da!
 
HanneZ skrev:
Känner inte till någon, men att vissa går sönder mer än andra är ju ganska känt.

ok, så gixxrar skulle vara sämre än R1:or
 
Weber_45 skrev:
Kanske va denna tråd du letade efter... :tummenupp

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=93029

Får du tag i ett fint exempel, så är det bara att gratulera till en jävligt skoj hoj :banana

Simon din rackare, du hann precis före mig! :7peta ;)

Det där med *ska ni inte snöa in er på...Pratade med några yamaha verkstäder när jag skulle iväg och köpa min R1:a och vissa av dom hade aldrig hört talas om att det skulle märkas med någon extra * efter att dom åtgärdat växellådan på R1:an.. lycka till! :tummenupp
 
köp en k4:a istället, snyggare å snabbare :tummenupp
 
Fotrally skrev:
Simon din rackare, du hann precis före mig! :7peta ;)

Det där med *ska ni inte snöa in er på...Pratade med några yamaha verkstäder när jag skulle iväg och köpa min R1:a och vissa av dom hade aldrig hört talas om att det skulle märkas med någon extra * efter att dom åtgärdat växellådan på R1:an.. lycka till! :tummenupp

låter som ej bra yamaha verkstäder det där isf..
 
Macke skrev:
Näej, jag är tämligen säker på att det var en fjäder som skylle bytas. Gjorde det nämligen själv på min race-R1 från -99. Fjädern inhandlades på MC-Varuhuset för en larvig summa...

Nej, det finns två problem. Ett som man bara behöver byta fjäder (och det är relativt enkelt) och ett då man måste reparera växellådan (måste klyva motorn osv). Båda kan dock visa sig genom att 2:an hoppar ur.
 
mojjsan skrev:
låter som ej bra yamaha verkstäder det där isf..

bra och bra...så ligger det till iaf! :) Så då vet ni om att det finns R1:or utan dom extra * som ändå är åtgärdade.

Men dom är så gamla, dvs dom har gått så långt så jag är skeptiskt till att det kan finnas nån R1 som det inte är åtgärdat på...privat eller på firma.
 
har aldrig hört att gixxrar från och med -98 har såna allvarliga fel och problem!
 
abethebabe skrev:
har aldrig hört att gixxrar från och med -98 har såna allvarliga fel och problem!
Haha, vet du hur många gsxr -96-99 som rasat p.g.a. kass kamkedjesträckare? Sök på forumet så lär du finna en del trådar i ämnet.
 
HanneZ skrev:
Haha, vet du hur många gsxr -96-99 som rasat p.g.a. kass kamkedjesträckare? Sök på forumet så lär du finna en del trådar i ämnet.


ha ha ha ! pratar om 98 å högre u bitch slapp :whip och dom har jag aldrig hört att det ska vara problem med, ang sträckaren så får man byta den! vips no problems
 
abethebabe skrev:
ha ha ha läs hela inlägget! pratar om 98 å högre u bitch slapp :whip och dom har jag aldrig hört att det ska vara problem med, ang sträckaren så får man byta den! vips no problems
Ja! 98, 99 är väl 98 OCH högre upp. Ja visst räcker det med att byta den. Det räcker ju med att byta dessa delar på R1:an också. Problemet finns hos -98, -99 också!
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top