Köpråd Yamaha R1 -98 ????

Scardashell

Viklund
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr 600 rr -08
För det först vill ja bara säga att ja har sökt i forumet efter in...men va fan
SÖK PÅ R1....nån som vet vad man får för träffar då :kocko ..precis allt.. :4skrika


Ja har en polare som vill köpa en R1 -98 (tyskimporterad för 3-4år sen)

- Hur e det med skärnorna på växellådan?
har hört det ska vara fler grejer som bytter på garanti på den först årmodellen... hur fan vet man om det e gjort en import hoj :huvet


Tack sam för snabba bra svar...

Mvh en som köpte -99 för att slippa fundera-... :D
 
Det syns på ram nummert.. dubbla XX i slutet och det är gjort.Men det gäller ju 99:a oxå,tror ja
 
dubbla xx innebär det bara ettans drev, eller är det nått annat som e fixat ochså?

hört att det skulle vara nått mer än bara drevet som skulle vara bytt?
 
Weber_45 skrev:
För det först vill ja bara säga att ja har sökt i forumet efter in...men va fan
SÖK PÅ R1....nån som vet vad man får för träffar då :kocko ..precis allt.. :4skrika


Ja har en polare som vill köpa en R1 -98 (tyskimporterad för 3-4år sen)

- Hur e det med skärnorna på växellådan?
har hört det ska vara fler grejer som bytter på garanti på den först årmodellen... hur fan vet man om det e gjort en import hoj :huvet


Tack sam för snabba bra svar...

Mvh en som köpte -99 för att slippa fundera-... :D

Vet inget speciellt som man ska kolla på just en R1 från 98:a....men jag har hört att Exup ventilen kan börja ge ifrån sig ett "tick" på tomgång. Jag fick förklarat av en mek att anledningen till oljudet är ett konstruktionsfel på spjället av tidiga modeller av R1:an. Vissa får det andra inte typ :confused:

Det finns olika skolor, en del säger att de går att plocka ut spjället och smörja upp medans andra menar att de inte har betydelse eftersom oljudet kommer tillbax efter några mil igen.

Kanske kan vara något att kika på....
 
R1 98:a är en kanon hoj, om den är omhändertagen av en person som bryr sig om hojjen. Det är som med allt. Du kan hitta en 98:a som nästan är ny - sen kan man hitta 98:or som borde ligga på skroten.

Du ser direkt på helhets intrycket, om hojjen är skött eller inte.

Utöver vad som har sagts så ska kylslangen ( vid oljefiltret ) vara bytt på garantin. Detta är säkert gjort även på import hojjar. Tyskar misshandlar inte sina hojjar mer än vad vi svenskar gör!

Gå efter helhets intrycket helt enkelt.

Lycka till
 
Halloj, det är jag som är kompisen! =)

Jag är jäkligt nojjig nu alltså...jag som inte ens kört en r1:a..
men vad ni säger är alltså att jag ska gå efter helhetsintrycket i huvudsak??
Ägaren säger att den är i det närmaste nyskick,ej omlackad inga skavanker på ram..enda som var att påpeka en liten repa nedaför sadeln.

nya däck,"komplett" nyservad miniblinker,kn-filter bytt koppling m.m..
2700mil (?) låter lite lite men i långt upp i norrland kanske man inte hinner köra så mkt..

iiii...vad gör jag, priset är väldigt fördelagtigt...
:va
 
Last edited:
[PlastRaket] skrev:
Köpråd??
LÅT BLI, köp en 2001:a eller riktig hoj istället :tummenupp

han bad om KÖPRÅD inte en spydig komentar. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med 98ans R1a bra hoj till billig peng. Som sagt leta efter små ledtrådar om stuntande eller bara allmän misshandel, Bra ledtrådar ät att kolla efter skrap på svingen ramen generator kåpa styrglapp mm
 
Chii skrev:
han bad om KÖPRÅD inte en spydig komentar. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med 98ans R1a bra hoj till billig peng. Som sagt leta efter små ledtrådar om stuntande eller bara allmän misshandel, Bra ledtrådar ät att kolla efter skrap på svingen ramen generator kåpa styrglapp mm

Nu är det bestämt, ska åka å kolla på den.

dähm...du bor juh i luleå... vad gör du i morgon eftermiddag?? =)
 
jag har hört nått om att r1:an till en början hade lite svag sving vet ej om det blev bättre. att den inte var gjord för mycket stoppies men men jag e inte säker så hör med fler o lysna vidare.
 
förutsatt att hojen är i hyffsat skick så får du mycket hoj för pengarna.
riktigt kul hoj som står sig bra ännu...

Nånn som har en vev till en kanske...?
 
Glöm inte att det bara dröser av reservdelar!

Har vid flera tillfällen sett riktigt billiga motorer mm!

har fått höra att man ska dra ur hojen fullt på 2an för att se att inte denna hoppar ur

akta dig dock för den kan dra upp på bakan på ren gas när man vill (och ibland när man inte vill)

Antagligen så drar den väll lite olja men det är normalt kan dock vara en ide att känna på undersidan motorn ifall det är något oljekladd e ju ingen höjdare

sedan ska du väll kolla det vanliga lager bromsar koppling mm mm....


Tänk på att en uppsättning däck och drivpaket kostar typ 4-6000!

lycka till är en underbar hoj!
 
blev köp av rettan iaf =)
har dock inte haft nån möjlighet att köra nått direkt... skinnställ & hjälm är 17mil söderut hos mina föräldrar! =/
 
Fotrally skrev:
blev köp av rettan iaf =)
har dock inte haft nån möjlighet att köra nått direkt... skinnställ & hjälm är 17mil söderut hos mina föräldrar! =/

Grattis till en kanon snygg hojj, Den var ett riktigt fynd till bra pris
 
wader skrev:
jag har hört nått om att r1:an till en början hade lite svag sving vet ej om det blev bättre. att den inte var gjord för mycket stoppies men men jag e inte säker så hör med fler o lysna vidare.
En myt, svingen ändrades inte på modellen innan 02.

De hade en defekt koppling som byttes på garantin, det är det stora just med 98orna.
I övrigt är det 2ans drev som ger upp på dem allihop (oavsett årsmodell), kolla att den inte tappar växeln.
 
Back
Top