passar på att låna, mitt problem är omvänt, var ute o körde för några dagar sedan, lungt och fint. inga missljud ingenting. Då plötsligt gick det inte att växla längre. helt fast i vad jag tror e tvåans växel. r1 -01. hjälp?! 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
oj en kedjesträckare som e bytt i tid e väl bättre än en hoj med kassa växlar, läckande gafflar till höger å vänster mm mm mm, köp en gixxer, and u wont get any troublesHanneZ skrev:Ja! 98, 99 är väl 98 OCH högre upp.
Vad jag vet byttes inga växellådsdelar på R1:an utan det va mest småsaker som nån slang och nån detalj till kopplingen, den som _vet_ kan väl hänvisa till något pressmeddelande lr kvitto från garantiåtgärder. Några läckande gafflar vet jag heller inget om. I de allra flesta fall är det de hojar som inte är skötta som strular.abethebabe skrev:oj en kedjesträckare som e bytt i tid e väl bättre än en hoj med kassa växlar, läckande gafflar till höger å vänster mm mm mm, köp en gixxer, and u wont get any troubles
hur kul e det att köra en hoj som inte går att växla med ha ha ha1 nä köp en solex istället![]()
abethebabe skrev:oj en kedjesträckare som e bytt i tid e väl bättre än en hoj med kassa växlar, läckande gafflar till höger å vänster mm mm mm, köp en gixxer, and u wont get any troubles![]()
mojjsan skrev:snicksnack, r1 har en sprängsäker motor, om man kallar den helskrot bara för man kanske får byta ringar i den är ju löjligt.. LÖJLIGT, simpelt fel att få lådan att hålla med, kan du ju jämföra med gixxer som rasar hela toppen mm pga av kedjesträckare,skulle jag vara glad om min hoj tog lite mer olja i stället..
sedan att honda gör bra motorer kan ju ingen säga nkt om, det enda jag vet från tidigare modeller som kan jämföras med våra babys fel, är väl slitna kopplingskorgar på fireblade 900 då..
ps detta riktar inte in sig på nya hojjar, dom kan ni ta upp ngn annanstans[/QUOT
ja då får jag väl hoppas att min nypåsatta kedjesträckare (manuell) inte går sönder, för jag skulle säkert bli gladare om den började läcka olja, dricka olja, växlarna börja strejka eehhh....![]()
abethebabe skrev:...
ja då får jag väl hoppas att min nypåsatta kedjesträckare (manuell) inte går sönder, för jag skulle säkert bli gladare om den började läcka olja, dricka olja, växlarna börja strejka eehhh....![]()
HanneZ skrev:Jag tror du har lite otur när du tänker. Det där är inget som gäller alla R1, det gäller R1 som är hårt körda och inte servade ordentligt. En Gsxr hade garanterat fått samma problem.
abethebabe skrev:läste du inte de första inlägget på den här tråden??? yamahaägare som klagar på alla dessa problem som har beskrivits!
pakopak skrev:jag kan liksom ingenting om sådana här grejer,
Citat från dig i tidigare tråd när du inte kunde lista ut om du hade fuggar eller insprut på din hoj. Tror personligen du saknar den kompetens och erfarenhet för att kunna uttala dig i detta ämnet. Så om du inte har något vettigt att tillägga så kan du vara tyst...
ps. vill fortfarande ha hjälp med min fråga som jag är för dum för att svara på...![]()
abethebabe skrev:prata jag med dig?
pakopak skrev:med tanke på att du smutskastade yamaha så blev det mitt problem också. när du startar trådar så vill inte du att folk ska hålla på att fula sig.
tex. ps! sarkasmiska inlägg undanbedes vänligen men bestämt, har du inget tips som skulla kunna hjälpa mig? skriv av dig på nån annan tråd, tack!
--------------------------------------------------------------------------------
kommer från en av dina, så följ nu ditt eget råd och dra... sen heter det sarkastiska...
abethebabe skrev:mojjsan skrev:snicksnack, r1 har en sprängsäker motor, om man kallar den helskrot bara för man kanske får byta ringar i den är ju löjligt.. LÖJLIGT, simpelt fel att få lådan att hålla med, kan du ju jämföra med gixxer som rasar hela toppen mm pga av kedjesträckare,skulle jag vara glad om min hoj tog lite mer olja i stället..
sedan att honda gör bra motorer kan ju ingen säga nkt om, det enda jag vet från tidigare modeller som kan jämföras med våra babys fel, är väl slitna kopplingskorgar på fireblade 900 då..
ps detta riktar inte in sig på nya hojjar, dom kan ni ta upp ngn annanstans[/QUOT
vem har sagt ngt om oljeläckage ? , tycker det låter på dig att du ångrar dig att du inte köpte en yamaha själv i stället ..
pakopak skrev:Citat från dig i tidigare tråd när du inte kunde lista ut om du hade fuggar eller insprut på din hoj. Tror personligen du saknar den kompetens och erfarenhet för att kunna uttala dig i detta ämnet. Så om du inte har något vettigt att tillägga så kan du vara tyst...![]()
MestHemlig skrev:Hej! satt på forumet o letade lite men vid sida 5 orkade jag ej längre hehe.
Är i takt med att köpa en enligt säljaren "välvårdad" R1 -98 tyskimport.
Vad är det man bör tänka på när man åker och ska kolla på den?
Nu sitter det en styrdämpare på den så det problemet bör vara ur världen. men från vääääääääääldigt opålitliga källor har jag hört att förgasaren kan vara ett problem? stämmer det?
Sen om det är något mer man bör vara extra observant på när man tittar.
Tack för svar /David
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT