Yamaha R1 -98

Köp en välservad Yamaha och titta efter * så får du en kanon hoj.
Min Gsx-r 600 -99 fick jag byta kamkedjesträckaren. Samt efter 2800 mil var det komp som fattades på ena cylindern samt tvåans växel hoppade ur och i som den ville efter amatöråkning på bakhjulet. (utan att koppla oftast)
Gixxrana krånglar dom med så nån annan som säger nått annat är en stor jävla lögnare.
 
Ok! tack för hjälpen dom som hjälpt till!

För övrigt hade jag en GSX750R -97 innan och den funkade problemfritt.
Hade den inte så länge men mitt enda problem var en pysläcka i framhjulet. och det tror jag inte man kan skylla på gixxern för!

men summa sumarum så är det 2ans växel, kolla så man får i friläge enkelt, kolla framgaffeln och om möjligt oljeläckage.
Gärna några extra * i nummret med.

Tack för hjälpen som sagt. blir nog nöjd skulle jag gissa på!
 
VIKMAN skrev:
Som sagt kolla 2ans växel noga.Och att det går lätt att lägga i friläge vid stilla stående.Testkör hojen och lyssna på 1an och 2an, det är de som får mest stryk.Kostar ungefär 10.000kr och laga 2ans växel om bägge dreven
e kassa.Hade otur å köpte en sån hoj. :gnissla
Men jag är väldigt nöjd med den nu :tummenupp

Dreven kostar 850:- st + lite annat krafs för nån hundring., så känner man någon mekaniker eller är kunnig själv, så lönar det sig med råge att fixxa själv.
Oftast är det bara 2:an som behövs bytas.
 
MestHemlig skrev:
Ok! tack för hjälpen dom som hjälpt till!

För övrigt hade jag en GSX750R -97 innan och den funkade problemfritt.
Hade den inte så länge men mitt enda problem var en pysläcka i framhjulet. och det tror jag inte man kan skylla på gixxern för!

men summa sumarum så är det 2ans växel, kolla så man får i friläge enkelt, kolla framgaffeln och om möjligt oljeläckage.
Gärna några extra * i nummret med.

Tack för hjälpen som sagt. blir nog nöjd skulle jag gissa på!

Oljeläckage kan det finnas i alla gafflar givetvis. Stenskott och annat skit. En ny packning är billigt. Nytt innerör, relativt dyrt - det går att fylla repa eller stenskott och sedan polera. Men det är inte det man vill ha när man köper "ny hoj". Inga oljeläckage, då är sumpen kass, men motorn kan dra olja.

En sak för att underlätta, en R1:a av äldre modell tickar lite från motorn - det är inget fel. Den bara gör det :tummenupp

Kontrollera att EXUP en fungerar som den ska. På vänster sida kan du känna på EXUP motorn med fingret - gasa upp till 2000 rpm, då ska EXUP servern börja att dra i vajrarna ner till EXUP ventilen. Många plocka bort EXUP motorn om den går i sönder, detta innebär att den går som en påse nötter på låga varv. Pruta då ytterliggare 2500:- det är vad en ny kostar ( har själv precis köpt en )

Lycka till!! Det är en kanon hoj..
 
tackar zilversurfer. will do! ska bara få hem hojhelvetet med. egentligen borde man vänta till sommaren så man kan köra hem skiten men vem fan orkar det? tack iaf :D
 
MestHemlig skrev:
tackar zilversurfer. will do! ska bara få hem hojhelvetet med. egentligen borde man vänta till sommaren så man kan köra hem skiten men vem fan orkar det? tack iaf :D

vänta inte för länge, blir det plus i luften så kommer det bli + på priserna det kan jag lova dig, du har tusenlappar att tjäna om du köper nu och inte väntar in till senvår/försommaren !!!
 
mojjsan skrev:
vänta inte för länge, blir det plus i luften så kommer det bli + på priserna det kan jag lova dig, du har tusenlappar att tjäna om du köper nu och inte väntar in till senvår/försommaren !!!

hehe jo! har redan köpt hojjen. pris är överenskommet redan.. ska bara få hem den 25 mil.. har ingen bil med dragkrok och måste hitta en bra kärra att köra hem den i! :( men det löser sig alltid!

FAN VA GÖTT DET ÄR NÄR MAN HAR EN NY HOJ!!! :yoparty
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top