Yamaha MT-09

tjena, nice jag köpte också ett IXIL system :) är det ngt jag bör tänka på vid monteringen eller är det lika lätt som det verkar? mvh Conny

tack:)

Det var hur lätt som helst, 8 bultar + lambdasonden - klart! Har ej mappat eller bytt luftfilter på den. Ljudet är sjukt skönt, äntligen känns det som att jag åker mc och inte moped :)

Last edited:
Efter att du monterat IXIL systemet har du mappat om den och vad kostade det isf? Sen hur mkt gick det på totalt? Vart väl nytt luftfilter oxå osv?

Jag blir bara mer och mer nöjd med den här cykeln för varje gång jag kör den. Men jag är sjukt sugen på att uppgradera stötdämpare och framgaffel. Är det någon här som vågat sig på denna uppgradering?

//K
Funderar själv på Nitron stötdämpare och framgaffeln vet jag inte än

För den som är intresserad av Quick shift till MT-09an så fick jag svar från Grevens motorcykeldelar då de är officiella återförsäljare för Cordona kitten.

Pris: 4195:- för kittet
Montering: runt 1200 kr

http://www.grevensmcdelar.com/
http://www.cordona.net/

För de som ej orkar göra research så är det ett alternativ i alla fall, jag själv har ej provat så kan ej gå i god för något mer än informationen :tummenupp

Svindyrt qs kit!

Måste finnas mycket billigare, ECUn är förberedd för det redan.

/K

Svindyrt qs kit!

Måste finnas mycket billigare, ECUn är förberedd för det redan.

/K
Ok trodde det var billigt då jag sett andra för typ 8k, men då kanske det har varit inkl ECU eller så?
Hur som, om folk kan hitta billiga så är det nice.

Trist men mt-09 passade inte mig kom inte överens med körställningen, svårt beslut men det blev en fz1 istället

så om nån vill ha mina rizoma grepp hör av er.

För den som är intresserad av Quick shift till MT-09an så fick jag svar från Grevens motorcykeldelar då de är officiella återförsäljare för Cordona kitten.

Pris: 4195:- för kittet
Montering: runt 1200 kr

http://www.grevensmcdelar.com/
http://www.cordona.net/

För de som ej orkar göra research så är det ett alternativ i alla fall, jag själv har ej provat så kan ej gå i god för något mer än informationen :tummenupp

Cordona är riktigt bra! Man kan själv enkelt ställa in hur känslig den ska vara mm. Det går inte att jämföra enklare quickshifters med cordonas. Läs lite på deras hemsida så förstår ni. Har själv haft det på mina race/sporthojar och det funkar klockrent.

Cordona är riktigt bra! Man kan själv enkelt ställa in hur känslig den ska vara mm. Det går inte att jämföra enklare quickshifters med cordonas. Läs lite på deras hemsida så förstår ni. Har själv haft det på mina race/sporthojar och det funkar klockrent.

Låter lovande :) Hade tänkt mig en MT-09 till våren och Qucikshift känns som ett måste :yoparty

Ja det märks att folk verkar gilla sina MT-09:or :yoparty För det finns inte många beg ute och inte fylls det på heller! När man väl vill handla då finns inget! :huvet
Vafan är det ingen som har en i färgen Deep Armour som känner att dom vill sälja! :va :lol

En av mina drömhojar just nu, förutom Panigale och 2015 års R1, är en Mt09 ombyggd till Cafè Racer.. På med clip on(kanske behöver modda tanken också iofs), bygga om/höja sadeln lite, byte till rund klassisk lykta fram och sen ut och brumma:tummenupp

Har idag haft min MT09:a i en vecka, hunnit med lite drygt 80 mil.
Det är min första cykel då jag bara haft kort i två veckor så har gått från känslan att "vafan har jag köpt, så här mycket motor kommer jag aldrig behöva" till att köra på A-läget och börjar använda alla pollar.
Fick hjälp idag att ställa in fjädringen och det blev stor förbättring, 40mm sag fram och 33 bak, returdämpningen på ett varv ut både fram och bak. Innan har den gungat fram i kurvorna om det varit minsta lilla gupp.
Synd bara nu att dagarna börjar bli så korta efter jobbet...

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back