Yamaha kompenserar för -09 slörettans sketenhet med reklam

Nu tänker jag att frågan är lite såhär....är det värt att köpa nya R1:an för runda 150.000:- ifall man som mitt fall kanske har en någolunda nyare hoj..eller kommer det kännas som att man lika gärna ha kunnat behållt sin o har nu kastat mellanskillnads-pengarna i sjön? O nu kör jag som många andra, nämligen mestadels gata där majoriteten av kilometrarna är raksträckor och då faktiskt maxeffekt och kraft har betydelse då man leker och drar mot polare etc.
Klart man vill ha en brutal hoj!!..speciellt för dom pengarna. Sitter själv i tankar att byta upp mig nämligen..svårt det där. Ska försöka ta mig till att provköra en här i vår.

Något för er kanske:yoparty

http://www.blocket.se/kronoberg/Suzuki_Hayabusa_turbo__553_bakhjulshastar_21691085.htm?ca=21&w=1
 
Nu har du ju redan postat två inlägg tidigare i den här tråden, så aningen onödigt att skapa ett tredje inlägg nu där du kallar det trolltråd. Kan du inte istället bidra med något vettigt som till exempel att kommentera mitt senaste inlägg.

Ditt senaste inlägg var ju bara en återupprapning av samma skräp du sagt hela tiden. Vad är det du vill ha av nya R1:an? Du har redan sagt att du inte vill ha den och att den inte är för dig för att du är en kwistfiq men dina argument håller inte. Vad du säger är ungefär att Ducati och KTM är skithojar för att de inte har lika mycket toppeffekt som Kawasaki eller Suzuki. Eller gäller det bara för R1:an?
 
Nu har du ju redan postat två inlägg tidigare i den här tråden, så aningen onödigt att skapa ett tredje inlägg nu där du kallar det trolltråd. Kan du inte istället bidra med något vettigt som till exempel att kommentera mitt senaste inlägg.

:troll
 
Är säker på att jag skulle bajja ner mig och få ofrivillig utlösning på årets R1.:eek:
Hur i hela helvete kan nån tycka att den är slö och sketen??:va

Idoit
 
Gsxr: 1.50.93min
Zxr: 1.49.98min
R1: 1.50.98min

Hmm... Med den där stora skillnaden skulle jag tjäna 15-20 sekunder om dagen när jag åker till jobbet. Det skulle göra cirka 200:- per år i rent sparande att åka Kawasaki ,som jag kan sätta in på en bra fond.:va
 
Haha kul att r1an 09 har sånn fanclub här som inte kan vara självkritisk till 5 öre=) Om den är nu bäst i världen och den är en dröm osv osv varför inte köpa den, låter nästan som endel kan gifta sig med den;)

Aja nu har ni kallat TS idiot en massa bara för ni tycker denna hojjen är så bra
Citerar Magnus Johansson från senaste bike:

"I chikanen känns hojen tyngre än konkurrenterna och motorn kommer jag aldrig överens med. Visst insprutningen är kanon, men var är effekten? Jag kanske är kicktorsk, men det här får inte min puls att gå upp. Sorry R1, du införlivade inte mina förväntningar"


Men Jag antar att ni tycker han också är en idiot då? För det är man ju så fort den får kritik eller hur? :)
 
De som kört hojen kan säga sitt medan de som inte kört den kan ta och knipa igen. Nog kan det vara så att den saknar lite toppeffekt men vem bryr sig. Jag har haft nöjet att prova den lite och kan inte säga annat än den är riktigt trevlig. Vet dock inte om den är bättre än GSX-R 1000 men den är då iaf bra mycket mjukare vilket gör det mycket lättare att dra på ordentligt. Hade jag haft pengarna hade jag troligtvis köpt den, eller något annat.
 
Varför denna hästkrafts hysteri? Är det ens någon som "klarar" av att använda alla 161hk utan att lägga burns i både kalsingarna och i asfalten? Så många hästar inger respekt.
Yamahas nya R1 är helt enkelt grym enligt mig..
 
Ja det finns såna förare. Jag köpte literhoj efter 16 år på allt mellan 125-750 cc och till slut räckte inte 750'n till. Över 200 så var det inte mycket knuff även om den är bättre i de kurvigaste partierna tack vare den lättare veven och hårdare fjädring.

Vad gäller 09 R1'an så vore den rolig att testa. Vrid is the shit! K5'an har gott om sånt och det är supernajs. Håller med många andra som sagt att endast toppeffekt inte räcker långt. Jag körde en '04 ZX10R härom veckan och den var rent hysterisk. Kanske samma toppeffekt men inte alls samma mellanregister. Den var läskig! Det är däremot rätt tråkigt om man inte får toppeffektsrushen alls. Att plötsligt bara vara på varvstopp är ingen höjdare, framförallt inte på en literhoj!
 
Last edited:
Ja det finns såna förare. Jag köpte literhoj efter 16 år på allt mellan 125-750 cc och till slut räckte inte 750'n till. Över 200 så var det inte mycket knuff även om den är bättre i de kurvigaste partierna tack vare den lättare veven och hårdare fjädring.

Vad gäller 09 R1'an så vore den rolig att testa. Vrid is the shit! K5'an har gott om sånt och det är supernajs. Håller med många andra som sagt att endast toppeffekt inte räcker långt. Jag körde en '04 ZX10R härom veckan och den var rent hysterisk. Kanske samma toppeffekt men inte alls samma mellanregister. Den var läskig! Det är däremot rätt tråkigt om man inte får toppeffektsrushen alls. Att plötsligt bara vara på varvstopp är ingen höjdare, framförallt inte på en literhoj!
Har aldrig kört någon literhoj :rolleyes: så jag har inte så stor koll. men det ska ju vara en upplevelse verkar det som.

f.ö så har du helt rätt i det du säger.
 
De som kört hojen kan säga sitt medan de som inte kört den kan ta och knipa igen. Nog kan det vara så att den saknar lite toppeffekt men vem bryr sig. Jag har haft nöjet att prova den lite och kan inte säga annat än den är riktigt trevlig. Vet dock inte om den är bättre än GSX-R 1000 men den är då iaf bra mycket mjukare vilket gör det mycket lättare att dra på ordentligt. Hade jag haft pengarna hade jag troligtvis köpt den, eller något annat.

Ska den sista raden tillskrivas din retta-propaganda på något vis eller ville du bara säga hur trist ER6 är?
 
De är bra tycker jag att yamaha vågar utmana å prova något nytt. Men 99% av alla som åker gata kommer inte ha någon som helt nytta av deras big bang teknik. På gatan vill man ha rå effekt. De skall kännas att de går fort. Hojjen skall upplevas livsfarlig å köra. Så vill iaf ja ha de på gatan. Bra ös..

PÅ banan är säkert motorn kanon, SPeciellt på svenska korta banor där toppefekten är en väldigt liten del av en bra varvtid. En mjuk linjär kurva som inte hittar på något ger nog bättre varvtider, speciellt för en mindre erfaren förare då sanolikheten att göra bort sig minskar.

Sen kanske de är fel av yamaha att hypa sin motor till skyarna men samtidigt vågar dom sticka ut å lägger en förmögenhet på just motorn, Då är de inte mer än rätt att dom påpekar de.

Personligen tycker jag varken hojjen är speciellt snygg eller låter gott. Men de är min personliga åsikt. Ville ja vara speciell så hade jag hellre provat v4an i aprilia.
 
Sitter med Motorrads sporthojsnummer framför mig. R1:an har sämst effekt och vrid och är tyngst, ändå accar den snabbast och får lovord för sin väghållning, märkligt av en så trött och tråkig hoj...:)
 
Fast alla som läst bike sedan länge vet ju att R1 är en svordom för dem och Bladen alltid är bäst oavsett hur den presterar.

Bladen har inte vunnit ett enda år varken i 600 eller 1000 senaste 5 åren så det undrar jag vad du grundar det på?

De är bra tycker jag att yamaha vågar utmana å prova något nytt. Men 99% av alla som åker gata kommer inte ha någon som helt nytta av deras big bang teknik. På gatan vill man ha rå effekt. De skall kännas att de går fort. Hojjen skall upplevas livsfarlig å köra. Så vill iaf ja ha de på gatan. Bra ös..

PÅ banan är säkert motorn kanon, SPeciellt på svenska korta banor där toppefekten är en väldigt liten del av en bra varvtid. En mjuk linjär kurva som inte hittar på något ger nog bättre varvtider, speciellt för en mindre erfaren förare då sanolikheten att göra bort sig minskar.

Sen kanske de är fel av yamaha att hypa sin motor till skyarna men samtidigt vågar dom sticka ut å lägger en förmögenhet på just motorn, Då är de inte mer än rätt att dom påpekar de.

Personligen tycker jag varken hojjen är speciellt snygg eller låter gott. Men de är min personliga åsikt. Ville ja vara speciell så hade jag hellre provat v4an i aprilia.

Sant, får hålla med om allt.
 
Last edited:
Nästa år, året därpå eller året efter kommer det vara samma R1 med lite annan design på kåporna och 10 hästkrafter till så är alla nöjda och glada :tungan :hihi
 
Då får jag väl försöka igen eftersom vissa inte förstod;

Iden var ju att den nya motorprofilen skulle göra motorstyrkan mer lätthanterlig, det är ju jättebra. Men vad är då poängen med att göra den svagare? Om motorprofilen gör den mer lätthanterlig så borde de ju istället utnyttja det och göra R1;an starkare.

Varför kanske är svårt att förstå men om man tänker efter så får föraren mer nytta av det och kan köra ifrån likvärdiga hojar. För R1;an i orginalutförande är ju inte snabbare på bana än konkurenternas likvärdiga cyklar.

Nästa år, året därpå eller året efter kommer det vara samma R1 med lite annan design på kåporna och 10 hästkrafter till så är alla nöjda och glada :tungan :hihi

Japp, jag kommer att bli nöjd och glad då :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top