Yamaha FZR 1000, värde?

vgarn

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2018
Hoj
1992 Yamaha FZR 1000.
Hej har en Yamaha FZR 1000. 92à Som gått drygt 5000 mil i skapligt skick. Finns det någon som vet vad en sån är värd i dag ungefär..

15 skulle jag gissa är ett vettigt riktpris om den är besiktigad och körduglig och du inte vill vänta i evigheter på att någon ska höra av sig.

”FZR 1000. 92à, drygt 5000 mil i skapligt skick.”

Jag skullé vilja säga mellan 10-13000:-, sen är det ju väldigt olika vad man anser vara skapligt skick, och sett ur retroperspectiv är inte den årsmodellen av FRZ1000 den mest eftertraktade.

Jag skulle betala rätt bra för en fin hoj, men så älskar jag hojar från 80-90-talet och ser ett framtida muséi-objekt i så gott som varje modell från den tiden.
Men okej, en -92:a kanske inte blir lika eftertraktad som -87:a, men den som hittar en 500-milahoj i nyskick om tjugo år tror jag får betala dyrt oavsett årsmodell. :mattias

Jag skulle betala rätt bra för en fin hoj, men så älskar jag hojar från 80-90-talet och ser ett framtida muséi-objekt i så gott som varje modell från den tiden.
Men okej, en -92:a kanske inte blir lika eftertraktad som -87:a, men den som hittar en 500-milahoj i nyskick om tjugo år tror jag får betala dyrt oavsett årsmodell. :mattias

Jo visst, men nu handlade det om ”drygt 5000 mil i skapligt skick” o då är det inte lika upphetsande, och som sagt, särskilt inte en 92a.

Det låg en på blocket så sent som förra veckan, såg helt ok ut, han begärde 11000:- det tog ett tag innan den gick iväg och vad han sen fick är en annan fråga.

O det här med skapligt skick är verkligen en tolkningsfråga, jag har varit och tittat på många objekt med benämningen toppskick i annonsen som i mitt tycke inte ens skulle benämnas med skapligt skick.

Men som du säger 80-90 talare är underbara maskner, och jag är inte sen att slå till på en pärla om jag får chansen, tyvärr duggar dom nte så tätt, dom flesta som överlevt har levt ett hårt liv.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...