Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Han skickade bilder efter några veckor, han hade lackat den typ limegrön, i bakgrunden såg man flera likadana i exakt samma färgCoolt att du ändå har en hoj om du åker till Danmark![]()
Att Tvåtaktsmannens bästa vän Fyllesnickaren är igång och förnedrar sig själv är knappast oväntat. Det är ju bara någon vecka sedan lön så det tar väl några dagar till innan kassan har medicinerats upp…
Det är dock tråkigt att SporrtHåjJ som forum håller på att sjangsera totalt då många andra medlemmar har väldigt dålig koll dels på värdet hos ikoniska sporthojar, dels på skillnaden i värde mellan lik och toppskick.
Att någon betalar 12.000 för ett lik är i sammanhanget helt ointressant, för den här tråden handlar uppenbarligen inte om ett lik. Den här tråden handlar om en oskruvad originalhoj med relativt låga mil. Jag tippar att den hamnar runt 60.000-70.000 och att säljaren redan fått bud över utannonserade 40.000 visar att det snarare är jag som tippar rätt än något trams om 12.000, 14.000 eller 22.500…
Snyggt skött! Det hedrar digNu är den såld och hämtad. Det blev ej export. Fick flera bud på 40 000tkr så med facit ihand så skulle jag börjat högre. Men jag ville inte stöka till det. Var enbart ute en smidig affär så jag pressade inte priset uppåt med budgivning osv. utan tog den som la utgångsbudet först.
Så det blev 28-32?Nu är den såld och hämtad. Det blev ej export. Fick flera bud på 40 000tkr så med facit ihand så skulle jag börjat högre. Men jag ville inte stöka till det. Var enbart ute en smidig affär så jag pressade inte priset uppåt med budgivning osv. utan tog den som la utgångsbudet först.
Samma när jag satte ut en enduro på blocket i våras. Det kom många svar inom en halvtimme. Hade pengar på kontot inom en timme. Visst kunde börjat högre och haft det vanliga prutandet och allt pack som håller på. Men i slutändan är det skönt med en snabb affär någon tusenlapp hit eller dit spelar inte så stor roll i slutändan lägger ändå så mycket pengar på denna hobbynSnyggt skött! Det hedrar dig
Det är lätt att man börjar tänka i dom banorna när man märker att man satt ett för lågt pris.
Jag har gjort det en gång med en hoj, efter 5 minuter hade jag tre stycken som skrev att dom köper den och ville komma på en gång. Den som skrev först fick ta den och det blev en snabb smidig affär.
Intressant tråd.
Jag är ibland lite förvånad över vad som gör att vissa modeller blir dyra och andra inte..
Även om denna kanske bör ligga inom samma spann som de hojjar du nämner så gör den ju knappast det.
Jag tror inte heller att den går för de beloppen du nämner, även om det är en fin hoj.
40tkr.Så det blev 28-32?
Med tanke på hur den såg ut på bilderna så tror jag att någon blev väldigt nöjd.40tkr.
Grattis till den lyckade försäljningen.40tkr.
Tack för att du informerade.40tkr.
Under mina 16 år jag ägde FZR:en så krångla inget! Inte en enda del trasig! Bara nya tändstift, olja, filter osv. Körde dock max 3-4 turer om året men ändå! Just nu kan jag ångra lite att jag sålde den men livet går vidare med annat...hejdå FZR.Grattis till den lyckade försäljningen.
Hur var det att hitta reservdelar när sådana behövdes ?
Det är kul med äldre hojar men det medför också en del problem allt efter att åren trillar på.
Det finns billiga FZRs på Blocket har jag hörtJust nu kan jag ångra lite att jag sålde den men livet går vidare med annat...hejdå FZR.
![]()
Yamaha FZR 1000 -88 säljes i Vaggeryd | Blocket
14500 kr - Sport - Vaggeryd - Yamaha FZR 1000 88a. Matching number hoj, ram och motor. Rullat 6887mil, avställd sedan 2017. 2 nycklar, fungerande styrlås. ...www.blocket.se
![]()
Och du är det allvetande facit?Verkar vara svårt för vissa att förstå när en hoj har ett samlarvärde och skillnaden mellan bruksvärde och samlarvärde.![]()
Ett rullande lik...eller objekt kanske man ska säga.![]()
Yamaha FZR 1000 -88 säljes i Vaggeryd | Blocket
14500 kr - Sport - Vaggeryd - Yamaha FZR 1000 88a. Matching number hoj, ram och motor. Rullat 6887mil, avställd sedan 2017. 2 nycklar, fungerande styrlås. ...www.blocket.se
![]()
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra