Yamaha FZ-tråden

Tanken är att sälja.... Trivs bra med hojen men suget på grusåka blir bara större och större. Och eftersom jag inte är pojken med guldbyxorna måste FZ'an avyttras. Få se om jag ångrar mig, kanske kommer tillbax!!

Om någon behöver så har jag ett orginal blås till salu billigt, även orginal skylthållare med blinkers. FZ'an är såld så grejjerna ligger bara och skrotar :näsblod

Gick och köpte mig en ny Fz8 och valde därför att köpa en rejäl skylthållare. Blev en från R&G som jag är supernöjd med än så länge, har inte hunnit montera den än då jag får hojen idag =)

Med rabatt landade den på 632 kr, vilket jag tyckte är ett helt ok pris för att slippa modda tex biltemas hållare. Dock blev det Biltemas miniblinkers tills jag får hem mina ebay-beställda lampor.
Vad jag förstått så finns det ingen kontakt under bakre sitsen som man lätt kan dela på för att koppla in de nya?
I satsen ingick det en LED-skyltbelysning, alla skruvar och spacers, även en hel del olika brickor för blinkershålen om man vill använda tex original-blinkers eller miniblinkers. Liten reflex samt kontakter för att pressa ihop kablar, även krympslang (x3 st) ingick.

Jag klippte och använde krympslang. Följde först kablarna för att se om de gick att byta utan att klippa kablarna men dom gick hela in under tanken. Så vart att klippa

Hej! Funderar på att slänga på ett 16 drev fram på min fz1, vilken hylsa behöver jag till muttern, höger eller vänster gängat?

Hejsan. Jo det är så här att jag ska köra en smc kurs på Anderstorp den 16:e för första gången.
Då dom mäter DB på start och mål rakan blev jag lite fundersam.
Har ett Yoshimura halv system på min FZ1:a.
Provade med en db killer idag men tycker den låter lite väl mycket.
Så min fråga är, har ni kört på dessa kurser med sådant här system??
Skulle vara jäkligt sur och inte få köra pga av för hög db :(
Visst man kan alltid montera tillbaka orginalet men då låter den som en symaskin :zpy

Jag har kört ett par gånger på Gelleråsen med min. Tror det är samma ljudgräns på bägge banorna.

Och om jag passerar ljudmätningen på fullavarv med min Yoshi burk med insats så överskred jag den tillåtna nivån (95dB).Men det är bara att växla tidigare och ta det lugnare vid förbifart. Du skall ju ändå bara hålla 70% av din förmåga under utb.....

Och det är mkt roligare att gasa i kurvorna!!

Last edited:
Hej! Funderar på att slänga på ett 16 drev fram på min fz1, vilken hylsa behöver jag till muttern, höger eller vänster gängat?

Vanlig högergängad är det. Har för mig att det är 36mm´s hylsa som behövs. Det som jag vet förenklar det är muttermaskin!!!

Ja det stämmer nog med 36mm hylsa har för mig att jag läst det nånstans blir till att fixa en sån då och muttersnurra har jag men fn ingen kompressor men det löser sig.

Tack. Ja det är 95 db som gäller även på Anderstorp. Klart det är roligast i svängarna :rock
Tror jag skippar orginal burken trots allt :rolleyes:

När jag körde på Kinnekulle 6:e Maj, så fick jag varning för högt ljud.Som tur var så hade jag med min Db-killer.Jag har ett Accra Helsystem.Sen var det inga problem,men jag tog det lungt på start o mål rakan..För det är ju sköjigast när det svänger.Vilken idiot som helst kan ju köra fort rakt fram..En annan fördel med att ta det lugnt på rakan är att alla kör om dig,och så har du hela banan för dig själv (nästan)

hallå alla fzätare!

-min regskyltshållare har spruckit, själva fästet alltså, ny original kostar 1100:-,, nån som vet något prisvärt alternativ?

hallå alla fzätare!

-min regskyltshållare har spruckit, själva fästet alltså, ny original kostar 1100:-,, nån som vet något prisvärt alternativ?

Jag köpte min på yamaha center kommer inte ihåg märke men tror jag betala 495kr.

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande