Yamaha FZ-tråden

Det är 36mm. Funkar utan slagmaskin men det e lite bökigt.

Är det nån som har koll på hastighetsmätaren efter omdrevning till 16 drev? Hur fort går det egentligen när mätaren står på 100 tex
 
Det är 36mm. Funkar utan slagmaskin men det e lite bökigt.

Är det nån som har koll på hastighetsmätaren efter omdrevning till 16 drev? Hur fort går det egentligen när mätaren står på 100 tex

Jag hade 16 drev fram på min FZ1, mätte med polarens s1000rr i 150 km/t så visade min mätare 155 km/t, så om du ligger i 104 km/t på mätaren så kör du nog 97km/t enligt Gps
 
Gick och köpte mig en ny Fz8 och valde därför att köpa en rejäl skylthållare. Blev en från R&G som jag är supernöjd med än så länge, har inte hunnit montera den än då jag får hojen idag =)

Med rabatt landade den på 632 kr, vilket jag tyckte är ett helt ok pris för att slippa modda tex biltemas hållare. Dock blev det Biltemas miniblinkers tills jag får hem mina ebay-beställda lampor.
Vad jag förstått så finns det ingen kontakt under bakre sitsen som man lätt kan dela på för att koppla in de nya?
I satsen ingick det en LED-skyltbelysning, alla skruvar och spacers, även en hel del olika brickor för blinkershålen om man vill använda tex original-blinkers eller miniblinkers. Liten reflex samt kontakter för att pressa ihop kablar, även krympslang (x3 st) ingick.

Det är 3 kontakter du behöver koppla in dig på.

Skyltbelysningen är bara att koppla på, sladden och kontakten är modellanpassad.
Blinkerskontakterna sitter nästan framme vid batteriet på respektive sida, lite meck men det finns Yammaha konverteringskontakter att bara plugga på.
 
Jo jag bytte för ett tag sedan, det var riktigt smidigt när man väl fått dit hållaren och fått bort kablarna under plast "skålen", sen var det bara att plugga i =)
Gjorde egna kontakter till blinkers-kablarna då jag även kopplat in ett larm på lamporna.
 
Nu har jag kontrollerat hastighetsmätaren gentemot en gps. Verkar som att med 16t fram och orginaldrev bak ligger felvisningen på ca 10%.
Dvs 50 på mätaren är 45kmh
100 = 90 kmh
150 = 135 kmh
200 = 180 kmh
(detta alltså på en fz1-07 )
 
Nu har jag kontrollerat hastighetsmätaren gentemot en gps. Verkar som att med 16t fram och orginaldrev bak ligger felvisningen på ca 10%.
Dvs 50 på mätaren är 45kmh
100 = 90 kmh
150 = 135 kmh
200 = 180 kmh
(detta alltså på en fz1-07 )

Det där stämmer väl överens med min -10a
 
Nu har jag kontrollerat hastighetsmätaren gentemot en gps. Verkar som att med 16t fram och orginaldrev bak ligger felvisningen på ca 10%.
Dvs 50 på mätaren är 45kmh
100 = 90 kmh
150 = 135 kmh
200 = 180 kmh
(detta alltså på en fz1-07 )

Kanon! Fick på mitt 16drev igår och hej och hå nu blev det om möjligt ännu roligare:banana
 
Går det att göra om t.ex en FZ1-S till en FZ1-N lätt? Flest S som säljs men frontkåpan är ju groteskt ful...
 
Maila till säljaren. Köper saker var och varannan dag som endast "skickas inom USA". Det går alltid att fråga om de kan skicka till Sverige, brukar aldrig vara några problem.
 
Fz6-06:a med abs (98hk), ca 700 mil för 36 000kr är det ett bra pris? Hojen är inte besiktigad ännu men är det något jag behöver vara orolig för?

Vart kan man skaffa en billig belly pan?
 
Gick prexis igenom 3400 mils vallen med min.

Inga problem hittils förutom alla djävla däckinköp.

Måste säga att jag är nöjd:)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top