Yamaha FZ-tråden

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Blev oxå ägare till en fz1-n 07 med slipon, tänkte byta l-filter och montera pc3,
finns ju 45 olika filter att välja mellan något som är bättre el sämmre??
tänkte lämna på mappning på ava är dom bra??
finns det någo mera skojj man kan hitta på när man endå håller på???

Dreva ned, knacka ur katalysatorn, öppna upp luftburken, mindre gasspjällbrickor och en FCE (Fuel Cut Eliminator)...
FCE´n gav mig ca 8-10hk mer i mellanregistret.

http://www.yamahafz1oa.com/forum/forumdisplay.php?f=50
 

trailboss

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
STHLM
Hoj
fz1-n 07

hymn

We must push little cart!
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Skaune
Hoj
2011 Speed Triple
Blev oxå ägare till en fz1-n 07 med slipon, tänkte byta l-filter och montera pc3,
finns ju 45 olika filter att välja mellan något som är bättre el sämmre??
tänkte lämna på mappning på ava är dom bra??
finns det någo mera skojj man kan hitta på när man endå håller på???

Lite instruktions videos till lite olika mods

http://www.copperdawg.com/Gallery.htm
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Cage har du höjt gaffeln på din?

Nä jag har inte rört höjden på gaffeln... än... Skall lämna in hojen på byte av framfjädrar till Öhlins och ny olja också. Därefter kommer jag prova att skjuta upp gaffelbenen lite för att ändra styrgeometrin och får hojen lite mer snabbsvängd.
F-n nu är det nära till man startar upp FZ´n..... Har dock fått min hojabstinens tillgodosedd hela vintern med att åka is med XT´n!! :banana:banana

http://www.youtube.com/watch?v=V34jM_OH1b8&list=UUDqb5kKKEubMGplz8cN7qcQ&index=1&feature=plcp
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Det såg riktigt fett ut!
Jag har höjt min med 10 mm nu, vilken megaskillnad .. Äntligen svänger den som jag vill. Jag blev så nöjd nu, att jag bestämde mig för att behålla den några år till, och för att fira det så köpte jag en sån också 17492.jpg
 

T-rex crew-memb

Njutnings-narkoman!
Gick med
28 Jan 2009
Ort
Timrå
Hoj
FZ1-S 06
Höjde du gaffeln då eller höjde du den bak? Att höja den bak gör väl mindre verkan men samtidigt för det väl med sig lite positivt högre markfrigång som ju är en känd bristvara på våra maskiner. Och har du mer detaljer om stötdämparen?
 

mikkepikke

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2011
Ort
Södertälje
Hoj
Yamaha Fz1-n
Tja !

Nu är läget såhär att de är dags att skrämma upp min fz1 08:a.

De som sitter på nu är ett yosimura slipon. Sen så kommer jag göra modden med luftburken samt k&n filter.

Jag kommer beställa PC3 o installera de. Kommer jag behöva göra mera grejjer eller blir detta kanon ?
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Det såg riktigt fett ut!
Jag har höjt min med 10 mm nu, vilken megaskillnad .. Äntligen svänger den som jag vill. Jag blev så nöjd nu, att jag bestämde mig för att behålla den några år till, och för att fira det så köpte jag en sån också View attachment 356985

Nackdelen med detta är ju att avgas och allt annat skrot träffar moder jord ännu tidigare.

Jag höjde mina 10 mm och den blev trevlig, men dom går till ursprung igen.

Får exprimentera med däckprofil ist.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Tjena. Min FZ1 krånglar ibland vid nedväxling, eller snarare när man går ner flera växlar snabbt. Känns som om den fastnar mellan växlar och så får man släppa upp kopplingen lite för att det ska klicka till och fungera igen. Har för mig att jag läst att det är ett vanligt fel. Detta fenomenet verkar dock ha minskat när jag bytte olja. Är det något man bör påpeka för verkstan när man har garanti kvar?

Mvh
 

hymn

We must push little cart!
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Skaune
Hoj
2011 Speed Triple
Om det endast sker vid stillastående så är det vad jag har förståt bara att gilla läget, min är likadan. Om du däremot har problem i fart så är det nog en annan femma.
 

Kopåisen

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Villekulla
Hoj
Är på jakt
Fz8 - Nöjd eller inte?

Någon som har köpt en FZ8n from 2011 och framåt?
Fördelar/nackdelar med den typen av hoj?

Synpunkter mottages gärna :tummenupp
 

Redstorm

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha FZ6-S -08
det sker i fart ja när ma tex ska gå in i en kurva och växlar ner flera växlar

Har iofs Fz-6 men har aldrig varit med om när jag kört någon annan motorcykel heller. Jag skulle absolut be verkstan kolla upp vad det kan vara, framförallt eftersom du märkt skillnad efter oljebytet.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Är på jakt efter styrdämpare och har kollat på några olika. Men jag skulle helst vilja ha en som inte syns och är ivägen upp vid styret.

Därför kollat på denna:
P1010005.jpg

Men som man ser på kortet så sitter ju där en intercooler en bit upp på originalkylaren.
utrymme.jpg

Någon som har denna dämparen monterad och kan mäta lite?
 

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
det sker i fart ja när ma tex ska gå in i en kurva och växlar ner flera växlar


Har samma bekymmer som dig ibland, om jag ska växla ner 2-3 växar fort så hittar den nått mellan läge mellan växlarna så jag måste dra in kopplingen igen och släppa så hoppar den i. Har varit så sen jag hämta ut den ny på yamaha. Påpeka det men jag får leva med det fick jag som svar.
 

Redstorm

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha FZ6-S -08
Har samma bekymmer som dig ibland, om jag ska växla ner 2-3 växar fort så hittar den nått mellan läge mellan växlarna så jag måste dra in kopplingen igen och släppa så hoppar den i. Har varit så sen jag hämta ut den ny på yamaha. Påpeka det men jag får leva med det fick jag som svar.

Det är inte så att ni helt enkelt inte trycker ner växelpedalen hela vägen? Dvs pedalen går bara halvvägs eller tre fjärdedelar av vägen ner.
 

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Det är inte så att ni helt enkelt inte trycker ner växelpedalen hela vägen? Dvs pedalen går bara halvvägs eller tre fjärdedelar av vägen ner.

nej växlar till den klickar i, men som sagt händer inte varje gång händer någon gång då och då.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top