Yamaha FZ-tråden

Blev oxå ägare till en fz1-n 07 med slipon, tänkte byta l-filter och montera pc3,
finns ju 45 olika filter att välja mellan något som är bättre el sämmre??
tänkte lämna på mappning på ava är dom bra??
finns det någo mera skojj man kan hitta på när man endå håller på???

Dreva ned, knacka ur katalysatorn, öppna upp luftburken, mindre gasspjällbrickor och en FCE (Fuel Cut Eliminator)...
FCE´n gav mig ca 8-10hk mer i mellanregistret.

http://www.yamahafz1oa.com/forum/forumdisplay.php?f=50
 
Blev oxå ägare till en fz1-n 07 med slipon, tänkte byta l-filter och montera pc3,
finns ju 45 olika filter att välja mellan något som är bättre el sämmre??
tänkte lämna på mappning på ava är dom bra??
finns det någo mera skojj man kan hitta på när man endå håller på???

Lite instruktions videos till lite olika mods

http://www.copperdawg.com/Gallery.htm
 
Cage har du höjt gaffeln på din?

Nä jag har inte rört höjden på gaffeln... än... Skall lämna in hojen på byte av framfjädrar till Öhlins och ny olja också. Därefter kommer jag prova att skjuta upp gaffelbenen lite för att ändra styrgeometrin och får hojen lite mer snabbsvängd.
F-n nu är det nära till man startar upp FZ´n..... Har dock fått min hojabstinens tillgodosedd hela vintern med att åka is med XT´n!! :banana:banana

http://www.youtube.com/watch?v=V34jM_OH1b8&list=UUDqb5kKKEubMGplz8cN7qcQ&index=1&feature=plcp
 
Last edited:
Det såg riktigt fett ut!
Jag har höjt min med 10 mm nu, vilken megaskillnad .. Äntligen svänger den som jag vill. Jag blev så nöjd nu, att jag bestämde mig för att behålla den några år till, och för att fira det så köpte jag en sån också 17492.jpg
 
Höjde du gaffeln då eller höjde du den bak? Att höja den bak gör väl mindre verkan men samtidigt för det väl med sig lite positivt högre markfrigång som ju är en känd bristvara på våra maskiner. Och har du mer detaljer om stötdämparen?
 
Tja !

Nu är läget såhär att de är dags att skrämma upp min fz1 08:a.

De som sitter på nu är ett yosimura slipon. Sen så kommer jag göra modden med luftburken samt k&n filter.

Jag kommer beställa PC3 o installera de. Kommer jag behöva göra mera grejjer eller blir detta kanon ?
 
Det såg riktigt fett ut!
Jag har höjt min med 10 mm nu, vilken megaskillnad .. Äntligen svänger den som jag vill. Jag blev så nöjd nu, att jag bestämde mig för att behålla den några år till, och för att fira det så köpte jag en sån också View attachment 356985

Nackdelen med detta är ju att avgas och allt annat skrot träffar moder jord ännu tidigare.

Jag höjde mina 10 mm och den blev trevlig, men dom går till ursprung igen.

Får exprimentera med däckprofil ist.
 
Tjena. Min FZ1 krånglar ibland vid nedväxling, eller snarare när man går ner flera växlar snabbt. Känns som om den fastnar mellan växlar och så får man släppa upp kopplingen lite för att det ska klicka till och fungera igen. Har för mig att jag läst att det är ett vanligt fel. Detta fenomenet verkar dock ha minskat när jag bytte olja. Är det något man bör påpeka för verkstan när man har garanti kvar?

Mvh
 
Om det endast sker vid stillastående så är det vad jag har förståt bara att gilla läget, min är likadan. Om du däremot har problem i fart så är det nog en annan femma.
 
Fz8 - Nöjd eller inte?

Någon som har köpt en FZ8n from 2011 och framåt?
Fördelar/nackdelar med den typen av hoj?

Synpunkter mottages gärna :tummenupp
 
det sker i fart ja när ma tex ska gå in i en kurva och växlar ner flera växlar

Har iofs Fz-6 men har aldrig varit med om när jag kört någon annan motorcykel heller. Jag skulle absolut be verkstan kolla upp vad det kan vara, framförallt eftersom du märkt skillnad efter oljebytet.
 
Är på jakt efter styrdämpare och har kollat på några olika. Men jag skulle helst vilja ha en som inte syns och är ivägen upp vid styret.

Därför kollat på denna:
P1010005.jpg

Men som man ser på kortet så sitter ju där en intercooler en bit upp på originalkylaren.
utrymme.jpg

Någon som har denna dämparen monterad och kan mäta lite?
 
det sker i fart ja när ma tex ska gå in i en kurva och växlar ner flera växlar


Har samma bekymmer som dig ibland, om jag ska växla ner 2-3 växar fort så hittar den nått mellan läge mellan växlarna så jag måste dra in kopplingen igen och släppa så hoppar den i. Har varit så sen jag hämta ut den ny på yamaha. Påpeka det men jag får leva med det fick jag som svar.
 
Har samma bekymmer som dig ibland, om jag ska växla ner 2-3 växar fort så hittar den nått mellan läge mellan växlarna så jag måste dra in kopplingen igen och släppa så hoppar den i. Har varit så sen jag hämta ut den ny på yamaha. Påpeka det men jag får leva med det fick jag som svar.

Det är inte så att ni helt enkelt inte trycker ner växelpedalen hela vägen? Dvs pedalen går bara halvvägs eller tre fjärdedelar av vägen ner.
 
Det är inte så att ni helt enkelt inte trycker ner växelpedalen hela vägen? Dvs pedalen går bara halvvägs eller tre fjärdedelar av vägen ner.

nej växlar till den klickar i, men som sagt händer inte varje gång händer någon gång då och då.
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top