Yamaha FZ-tråden

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Lämnade lyset på, över en vecka. Nu är batteriet slut, färdigt och klart!

Vilket Biltema batteri passar i min FZ6 2007? Hittade ingen vettig info på google så jag tillfrågar forumoraklet.

//K
 

mapa81

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2011
Ort
Ängelholm
Hoj
Yamaha Fz6-s -06
Söker nedre kåpan till min Fz6-s2

Har sett bilder på Fz6-s2 där de har en nedre kåpa, vet nån var man kan köpa en sådan o vad en sån kan kosta?
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Lämnade lyset på, över en vecka. Nu är batteriet slut, färdigt och klart!

Vilket Biltema batteri passar i min FZ6 2007? Hittade ingen vettig info på google så jag tillfrågar forumoraklet.

//K
Biltema vet jag inte men MGS12B-4 heter det hos Dynavolt..
 

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Nära Havet i ett hus på 157m2
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
hej alla glada

köpte mig en fz6s 2004:a nyligen

är ute efter en magkåpa.några tips om vart jag kan hitta en sådan?
eller annan "styling" till denna modell
 

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
jag börjar bli sugen på en crossplane motor .. yamaha verkar inte ha några planer på att släppa en fz1 med crossplane dock

Det har jag hoppats på sen R1 -09 kom med den motorn. Då hade jag bytt direkt. Sugen på nått nytt men vet inte vad jag vill ha. Tycker det är lite trist att FZ:an sett likadan ut sen den kom. Synd att närmaste ducce ÅF ligger 15 mil bort annars skulle det nog blitt en Ducati Streetfighter:)
 
Last edited:

Burman

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
FZ1-N -08
Det har jag hoppats på sen R1 -09 kom med den motorn. Då hade jag bytt direkt. Sugen på nått nytt men vet inte vad jag vill ha. Tycker det är lite trist att FZ:an sett likadan ut sen den kom. Synd att närmaste ducce ÅF ligger 15 mil bort annars skulle det nog blitt en Ducati Streetfighter:)

Ni är bortskämda med avstånden i söder :) har 8 mil för att köpa kortkallsonger och 22 till service på både bil och mc om man vill ha märkes service :)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Det har jag hoppats på sen R1 -09 kom med den motorn. Då hade jag bytt direkt. Sugen på nått nytt men vet inte vad jag vill ha. Tycker det är lite trist att FZ:an sett likadan ut sen den kom. Synd att närmaste ducce ÅF ligger 15 mil bort annars skulle det nog blitt en Ducati Streetfighter:)

jag tycker också att Streetfighter hade varit ett bra alternativ till FZ1:an, men för min del faller det på ett par punkter:
Den astråkiga instrumentpanelen, att den e hård som en parkbänk, och dyra service.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Kan man få kopplingen på FZ1:an att ha mindre motstånd i fjädern ? Så det blir lättare att dra in kopplingshandtaget ?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Kan man få kopplingen på FZ1:an att ha mindre motstånd i fjädern ? Så det blir lättare att dra in kopplingshandtaget ?

1. Du kan förändra utväxlingen (få ett längre slag/lägre kraft) men då får du nog byta handtag.
2. Byta fjädrar i kopplingen (5 eller 6st). Men då riskerar du att kopplingen börjar slira.
3. Kolla så att vippan på höger motorkåoan (ovanför) står i ett bra läge så att då det börjar bli tungt så ska den stå 90grader mot wiren. Annars går den flytta (vrida) för axeln har splines så att den hamnar i ett bättre läge.
4. Om någon skulle föreslå hydraulik-wire så skit i det. Det är sån jävla skit det jag provat.

Men så farlig är den ju inte i kopplingen?? Jag har dubblat motståndet i min koppling, det är tungt ska gudarna veta :D
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
tack mister H. jag ska se med vinkeln, det låter som en bra ide. Funderade också på att fixa en längre vipparm men det e inget jag kan göra själv i garaget.

E det lönt att spruta in 5-56 eller teflonsmörj i kopplingswiren ?
 
Last edited:

Rber

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2012
Ort
Västkusten
Hoj
FZ6-N S2, 2009
Howdy! Har skaffat mig en mattsvart FZ6-N S2. Inget kort än men har man skaffat hojen så finns det ingen återvändo. Eller?

Kan inte bestämma vilket slip-on jag ska välja mer än att rören måste vara svarta eller carbon. Men så länge tänkte jag styra upp bakdelen med ny hållare och blinkers. Har hittat till barracudamoto.it tack vare tråden. Tänkte köra på samma blinkare fram och bak: http://www.barracudamoto.it/en/shop...cuda-mini-viper-e-marked-indicator-bulb-pair/ Och nu till frågan, behöver jag den förlängda modellen fram? Fick för mig att det skulle räcka med den korta varianten och täckbrickor. Men vad vet jag..
 

Jokenr1

Medlem
Gick med
2 Oct 2008
Ort
Floda
Hoj
KTM 1090 Adventure R 2017, Yamaha XT 600z Ténéré 1988
Hej!

Förra veckan blev jag ny ägare av en Yamaha FZ1-n 2007 med lite godis så som Yoshimura TRC och Power commander III. Haft en TRX850 -97a innan som funkat kanon men som nu får göra plats för FZ1an.

Ni som äger en liknande, något som kan vara bra att veta?

Tur att man inte längtar till våren...:3freak
 

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Hej!

Förra veckan blev jag ny ägare av en Yamaha FZ1-n 2007 med lite godis så som Yoshimura TRC och Power commander III. Haft en TRX850 -97a innan som funkat kanon men som nu får göra plats för FZ1an.

Ni som äger en liknande, något som kan vara bra att veta?

Tur att man inte längtar till våren...:3freak

Fin cykel:) Jag fick en rejäl avhyvling av min körskolelärare när jag stängde av cykeln som du gjorde.
snart snart är de vår:)
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jokenr1, byt till en kugg mindre på framdrevet.... Gör stor skillnad på körbarheten, accet och wheelieförmågan.....
 

trailboss

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
STHLM
Hoj
fz1-n 07
Blev oxå ägare till en fz1-n 07 med slipon, tänkte byta l-filter och montera pc3,
finns ju 45 olika filter att välja mellan något som är bättre el sämmre??
tänkte lämna på mappning på ava är dom bra??
finns det någo mera skojj man kan hitta på när man endå håller på???
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top