Yamaha FZ-tråden

köper han ett Yoshimura rör så följer det med en instruktionsmanual med bilder om vad man gör med EXUP ventilen :tummenupp
 
Hej på er! Jag skulle behöva lite hjälp av er. Jag har sökt i alla forum, men antingen så är jag värdelös på att söka, eller så är sökmotorn knepig. I vilket fall, så hittar jag inget om det jag behöver hjälp med. Det är så att en polare har en FZ1N och vill/måste sätta dit någon annan ljuddämpare. Men han har hört att exupventilen (stavning?) sabbar det hela. Så vi behöver lite tips och råd ifrån er.

Har ni någon tråd där någon beskriver olika metoder på förbikoppling eller något? All hjälp äv välkommen. Stackarn åker ju runt och pyser lite, bara.

Tackar på förhand.

Mvh Tompten

Som föregående skribent skrev följer det med en beskrivning till yoshi. Man tar bort vajrarna och låter motorn till exup ventilen vara ikopplad för att slippa felmeddelande.
 
Hej på er! Jag skulle behöva lite hjälp av er. Jag har sökt i alla forum, men antingen så är jag värdelös på att söka, eller så är sökmotorn knepig. I vilket fall, så hittar jag inget om det jag behöver hjälp med. Det är så att en polare har en FZ1N och vill/måste sätta dit någon annan ljuddämpare. Men han har hört att exupventilen (stavning?) sabbar det hela. Så vi behöver lite tips och råd ifrån er.

Har ni någon tråd där någon beskriver olika metoder på förbikoppling eller något? All hjälp äv välkommen. Stackarn åker ju runt och pyser lite, bara.

Tackar på förhand.

Mvh Tompten

http://www.youtube.com/watch?v=om3ZvUqKnfQ&feature=related
 
Hej på er! Jag skulle behöva lite hjälp av er. Jag har sökt i alla forum, men antingen så är jag värdelös på att söka, eller så är sökmotorn knepig. I vilket fall, så hittar jag inget om det jag behöver hjälp med. Det är så att en polare har en FZ1N och vill/måste sätta dit någon annan ljuddämpare. Men han har hört att exupventilen (stavning?) sabbar det hela. Så vi behöver lite tips och råd ifrån er.

Har ni någon tråd där någon beskriver olika metoder på förbikoppling eller något? All hjälp äv välkommen. Stackarn åker ju runt och pyser lite, bara.

Tackar på förhand.

Mvh Tompten

Köper du ett akrapovic så finns där en mycket utförlig beskrivning på
hur man tar bort den. Jag tror knappt att man kan mislyckas :tummenupp
 
OM jag skall beställa FCE från USA, finns det nån fler som vill dela frakt och tull??
PM:a mig isåfall....
 
Tjena tjena, ny här på forumet och ny på mc fronten.. Går i köptankarna och letar efter FZ6-s, undrar lite om det är stor märkbar skillnad på 78hk eller 98hk? vad bör jag tänka på när jag köper en som gått ca 1600 mil?

/En riktigt taggad blivande hojåkare!
 
jag e lite trött på vindbruset som min vindavvisare slänger upp direkt under hjälmen, och tänkte byta till en annan. Har kollat lite på Puig och ZeroGravity. Puig race verkar va lite högre än standard, och vissa säger att de blir av med vindbruset. Touringskärmen verkar va lite för stor, och jag undar om den inte skapar ännu mer turbulens. Vad har ni andra ? Jag e 186 lång, det borde också va en jämförelsefaktor

Sisådärja, VarioTouringrutan (från MTA) ramlade in till slut men då var det dags för en trip till Mallis så provet fick vänta en stund till. Monterat och klart på 10 minuter. Perfekt passform.

Rutan är 7 cm längre än originalet + att den har "flärpen". Hindrar inte sikten på något sätt varför en rökfärgad ger ett mer estetiskt intryck antar jag.

Hur funkar den då? Kör man på mycket ojämna vägar (Västernorrland...) "fladdrar" rutan men väl ute på normala vägar utan potthål och tjälskott fungerar den, ja vad ska jag säga. MAGISKT! Tyckte hojen varvade så konstigt och att alla kurvor blev mycket snävare med vt-rutan. Tro f-n det, allt vind är som bortblåst:D. Varför man tenderar att köra mycket fortare. Det jag noterar är att nu känner man vind på axlar och armar, vilket man antagligen hade tidigare också med originalrutan men då var man väl för upptagen med att ta vinden på huvud/bål för att märka detta.
Men det lilla jag testat så kan jag inte säga annat än att det är väl invensterade pesetas. Mycket Nöjd!
http://www.bikehps.com/acatalog/info_yvt75472.html
 
Tjena tjena, ny här på forumet och ny på mc fronten.. Går i köptankarna och letar efter FZ6-s, undrar lite om det är stor märkbar skillnad på 78hk eller 98hk? vad bör jag tänka på när jag köper en som gått ca 1600 mil?

/En riktigt taggad blivande hojåkare!

Märkbar skillnad = svar ja. Lätt att göra om till 98 hk = svar ja :tummenupp

Det vanliga, kolla däck, drivpaket, bromsar, packboxar, lager och att hojen så såklart är fin!
Min har gått snart 2000 mil och går hårt när jag kör. Tar dock hand om den därefter. Dvs det är inte alltid bäst att köpa en lågmilare. Egentligen beror det ju faktiskt på ägaren.

Lycka till med ditt hojköp!
 
jag funderar lite på en Puig "racing" skärm för att den e lite lägre, och lägger fartvinden i bröstet ist för under hjälmen. Avlastar handlederna tänkte jag ..
 
Märkbar skillnad = svar ja. Lätt att göra om till 98 hk = svar ja :tummenupp

Det vanliga, kolla däck, drivpaket, bromsar, packboxar, lager och att hojen så såklart är fin!
Min har gått snart 2000 mil och går hårt när jag kör. Tar dock hand om den därefter. Dvs det är inte alltid bäst att köpa en lågmilare. Egentligen beror det ju faktiskt på ägaren.

Lycka till med ditt hojköp!

Du säger att det är lätt att göra om till 98hk, men hur?
 
Har en kompis med en FZ-6´a som är lite vilse när det kommer till att lämna in den för service, 1000mil har den snart gått. Auktoriserad i/runt Sthlm men Uppsala-Södertälje är inget större bekymmer, vad rekommenderas? (o vad rekommenderas inte ;) )
 
Hejsan, undrar om det är någon som har xenon konverterat sin fz1-n? Har funderat på att göra det och undrar om någon kan rekommendera något kitt och om det är något som man bör tänka på, kan man lägga fast balasten mot kylargallret eller vart ska man gömma den på en naken hoj?
 
Nyheter
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Back
Top