Yamaha FZ-tråden

hymn

We must push little cart!
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Skaune
Hoj
2011 Speed Triple
Tjenare! Ny här på forumet, på väg att bli fz1'n ägare :tummenupp

Säljaren ger möjlighet att antingen montera ett kolfiber Akrapovic alt ett lättmetals Yoshimura slipon, några förslag?

tack på förhand.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Yoshimura TRC i titan med kolfiberkon ? TRC ser bra ut på FZ1:an men saknar lite djup i tonen. Undrar om inte Akra-röret har exakt det rätta djupet. Tyvärr ser det ut som en tennisbollkanon
 

hymn

We must push little cart!
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Skaune
Hoj
2011 Speed Triple
Tror Yoshi röret var "vanligt" stainless steel. Lutar åt akra då, men kan inte annat än att hålla med, är inte direkt trevligt att titta på.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jaa .. alltså jag föredrar nåt som är snyggt - Yoshi stainless har jag, och jag e jättenöjd. Du får tillräckligt bra ljud i det på låga varv, och extremt fett ljud på höga varv. Dessutom gjorde tidningen Bike ett test för några år sen där Yoshi röret var det som gav flest hästkrafter.
Nuf said ?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
vad brukar ni köpa för bromsklossar (fram) till FZ1:an, och var ? Har hört att man dör DiReCkT om man köper från Biltema :p
 

hymn

We must push little cart!
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Skaune
Hoj
2011 Speed Triple
Jaa .. alltså jag föredrar nåt som är snyggt - Yoshi stainless har jag, och jag e jättenöjd. Du får tillräckligt bra ljud i det på låga varv, och extremt fett ljud på höga varv. Dessutom gjorde tidningen Bike ett test för några år sen där Yoshi röret var det som gav flest hästkrafter.
Nuf said ?

probably, får ta en funderare =) tack för inputen
 
Last edited:

epsi

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Kristianstad
Hoj
2009, Yamaha FZ6-N S2
Ljuddämpare ej effektiv!

Så löd domen efter att polisen testat min hoj med deras db-mätare, 10db över. Jävla ordningsmakt.

Någon råkat ut för detta?

Nu är jag tvungen att reg-besiktiga den.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Så löd domen efter att polisen testat min hoj med deras db-mätare, 10db över. Jävla ordningsmakt.

Någon råkat ut för detta?

Nu är jag tvungen att reg-besiktiga den.

Regbesikta pga ljud? Har du inte kvar orginaldämpare? Du menar inte ombesiktiga?

Knäppte ett kort på min bettan i helgen :)
IMAG0712.jpg
 

nissetrisse

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2010
Ort
kungsbacka/malmö
Hoj
09 Yamaha FZ1,05 yamaha r1,97suzuki marauder
Tjenare! Ny här på forumet, på väg att bli fz1'n ägare :tummenupp

Säljaren ger möjlighet att antingen montera ett kolfiber Akrapovic alt ett lättmetals Yoshimura slipon, några förslag?

tack på förhand.

Jag har satt på akrapovic på min och det är i kolfiber vilket gör att du
får ett lite dovare ljud och jag är helnöjd.:yoparty:yoparty:yoparty
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Inte färdig. Snabb hoppas jag verkligen att den blir :D Bara startat den en gång på uppfarten, är ganska mycket jobb kvar innan jag är klar.Många saker som skall passa och mycket saker jag fått lära mig och ska få lära mig innan den är klar. Men uppdaterar i min tråd vad som händer här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=5116660#post5116660

jo, jag följde din tråd ett tag.. hur funkar det sen med besiktningen, måste man reg-besiktiga den igen som specialbygge ?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
jo, jag följde din tråd ett tag.. hur funkar det sen med besiktningen, måste man reg-besiktiga den igen som specialbygge ?

Amatörbyggtfordon heter det. Men då måste jag ändra mycket mer än vad jag kommer att ha gjort, åtminstonde till en början. Nej jag kommer bara plocka bort sakerna till besiktningen vilket inte borde ta mer än ca 3 timmar.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
fett .. jag beundrar människor som med enkla medel utför sådana komplicerade byggen där mycket är egenritat och tillverkat för hand.

Personligen tycker jag att jag är jätteduktig när jag har plockat av bakhjulet och satt på det (rätt) igen
 

hymn

We must push little cart!
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Skaune
Hoj
2011 Speed Triple

Nix en svart 07'a som numera står parkerad i mitt garage :). 30 mil hem i åskoväder på natten, men det var det värt. Riktigt skön hoj, kan inte hitta något att klaga på förutom att fotbromsen tar väldigt långt ner, säkert en vanesak eller justeringssak.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top