Yamaha BT 1100 eller Kawasiki ER-6n

([jocke])

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2008
Hoj
En svart
Har tittat lite på de ovanstående motorcyklarna. Vilken av dessa är det bästa köpet? För/nackdelar med båda?
Jag måste tyvärr spärra den som jag köper, måste man då mäta upp hk även fast man köper ett färdigt kit? Vilken är enklast att spärra? (och lika enkel att ta bort)
Kom gärna med andra förslag om ni vet någon bättre mc i samma prisklass.

Kört en del både på BT1100 och ER6-n. Svårt att jämföra de två då Bulldogen enligt mig är en bekväm, lite klumpig, cruiser som ser ballare ut än den är medan ER6an inte gör bort sig på kurviga vägar. ER6an är klart mycket roligare men skulle jag skjutsa väljer jag Bulldogen. Däremot upplever jag den som väldigt stor och otymplig, i alla fall i jämförelse med en 600 som jag har. Saknar även en 6e växel på den.

Om jag var tvungen att välja en av dem som enda-hoj hade jag valt ER6-n. Som komplementhoj till den jag har idag hade jag valt Bulldogen.

//d

Du har en Buell och funderar på en ER-6 eller en Bulldog?

För det första är Bulldoggen ingen sporthoj på något sätt, du jämför äpplen och päron. Om du tittar på nakna 600 så är ER6 förmodligen bland det smartaste du kan köpa i termer av körglädje per krona. Honda Hornet och Yamaha FZ6 är andra bra alternativ om man vill ha lite mer finish på grejorna, jag tycker ER6 är lite påver i detaljutförandet bitvis.

Vad har du för budget och vad ska du använda hojen till?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti