bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nej det är typ ebaygrejer men alla har inte stängning i bägge ändarna…
Jag tänker tvärtom, om jag kan tillverka en så slipper jag köpa en (mer pengar över till trim).
Nej, är väl mest av praktiska skäl med silverlod. Man ser ju att det är 100% tätt.
Ang. kontakten så hittade jag en på nån firma i England, kanske eBay?
Då är det nog likandana slangkopplingar som jag har, hoppas bara jag hittar igen dom nånstans i nån låda i garaget.
Efter att hållit på med kompressor Hondan så insåg jag att provtryckning är bra att göra och ofta under arbetets gång. Första insuget som hårdlöddes provtrycktes då allt var klart hade lite läck här och var vilket var jobbigare att fixa mot om man teyckt skavr för skarv. Andra insuget som TIG:ades tryckte jag efter varje svets man kunde få på provtryckningsgrejerna om man skulle fått nån por, dock var det alltid tätt med TIG:en. Tänker att jag kommer att provtrycka fuelrailen med med luft för att se att den håller tätt, håller den tätt upp till 4 bar med luft lär den inte läcka bränsle.
Vet du vad det är för kontakt? Kollade lite på Youtube och tyckte det såg ut som en 3-polig Amp Super Seal i en video där dom bytte kontaktdonent till pumpen i kablaget på hojen. Är det Super Seal så har jag nog såna hemma i garaget, har bla använt en sån till baklyset i Hondan som enkelt ska kunna kopplas loss då man tar av sadeln.
Dessa två ser ut misstänkt lika
Fuel Pump Connector KTM
3 Pin Connector for KTM Fuel Pump Inludes Terminals and seals
www.spliceracing.com
Snabbkontakt 3-polig hona vattentät | Motonet Ab
Stänkskyddad snabbkoppling av AMP Superseal-typ för fordonsanvändning. En mycket populär kontakt för t.ex. installering av extrabelysning. Förpackningen...