XJ Tråden

  • Thread starter Thread starter Scrub
  • Start date Start date
Någon som vet vad som skiljer olika modeller åt. Har köpt en smälld 600 Diversion 2002och skulle behöva byta gaffelben, sadel och höger kåpa bak mm. Kanske inte är så blodigt dyrt att köpa ben hos Yamaha!
Delar köpes!
Mvh
Jerker


Tror benen blev något grövre -98 när den kom med dubbla skivor annars tror jag banne mig att det är samma hela åren fram tills den gick i graven.
Be någon på en yamaha firma gå in & kolla med artikelnummer om det är samma alla årsmodeller från -98 & nyare.
 
Tack för snabbt svar. Skall försöka undersöka detta. Har nog fått tag på en gaffel till 900:an, men vill ju inte köpa något som blir liggandes på hyllan :)
 
Tack för snabbt svar. Skall försöka undersöka detta. Har nog fått tag på en gaffel till 900:an, men vill ju inte köpa något som blir liggandes på hyllan :)


JO men det skiljer nog sig mellan 600 & 900 gaffel då 900 är betydligt tyngre hoj!
 
Fan. Har fått bekräftat att 900:an har samma tjocklek, men är ett gäng mm längre. Där rök det! Hoppas något annat passar!
/Jerker
 
Någon som vet hur mycket olja det ska vara i gaffelbenen på en yamaha xj 600 51j -85?
 
Hej är det nån som vet om det finns nån 17" bakfälg från någon annan hoj som passar på 600an? mvh
 
Hej!
Jag har en XJ900 -88:a vet inte riktigt men det känns som den går lite ojämt, drar man kasen i botten så är det som att kraften tar slut emellan 5000-5800 varv sedan drar den på igen, men! ju högre växel jag kör på (framför allt sista) efter dessa 5800-6000 varven börjar den halv bluddra och gå väldigt ryckigt, är detta något någon känner igen?

mvh Dennis
 
Hej!
Jag har en XJ900 -88:a vet inte riktigt men det känns som den går lite ojämt, drar man kasen i botten så är det som att kraften tar slut emellan 5000-5800 varv sedan drar den på igen, men! ju högre växel jag kör på (framför allt sista) efter dessa 5800-6000 varven börjar den halv bluddra och gå väldigt ryckigt, är detta något någon känner igen?

mvh Dennis

Kolla slitna nålar alt vakkummembranen som kanske dra in tjuvluft?
 
1990 sänkte man effekten på xj900 från 98hk ner till 89hk på grund av bullerkrav. Vet någon här vad man gjorde för att sänka effekten?

Tacksam för svar!

Mvh Niclas
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top