WSBK/WSS Assen 2007

Du tänker på Le Mans när hojen lade av för Rossi i ledning. I Kina lossnade en del av slitbanan på framdäcket och på Laguna Seca tog däcken och hojen slut.
 
Tror jag säkert att du gör! Din lissmare... ;)
Nu myser ni väl ikapp alla Ducatimaffiosos!

Snart avslöjar jag vem (en viss Dr.Bike) som nyligen testkört Ducati 996 på bana & blev helt frälst & impad av det "massiva" vridet!

Oooops, too late... :rolleyes: :D
 
Last edited:
Tidigt på säsongen men ser ut att bli King James år i år!

Sätter nog mina pengar på Pungen, f'låt, Kungen av Superbajk Bayliss. Synd att Ruben klotade, han varit med riktigt fint hittills i år. Jävla Lanzi, han borde förstått att Ruben kom på insidan :rolleyes:
 
Snart avslöjar jag vem (en viss Dr.Bike) som nyligen testkört Ducati 996 på bana & blev helt frälst & impad av det "massiva" vridet!

Oooops, too late... :rolleyes: :D
Det är bara det att det är mer effekt på låga (och höga) varv i en radfyra än i en twin. Klart att det känns som om det finns mycket lågvarvseffekt när det saknas effekt på toppen.

Men det är väl "själen" som gör att det är sådan fin effektkurva. :rolleyes:

Ja eller om det var där han krängde av slitbanan på framdäcket. Var inte så näsvis.
Nåt vare. Och jag är inget levande uppslagsverk/kalenderbitare.
Hjälp till istf å göra dig lustig.
Elfel är sällan elfel. Trodde du kände till det.
 
Last edited:
Vad har det med saken att göra?

Jo, det handlar lite om ödmjukhet ...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ödmjukhet
De två första meningarna sammanfattar på ett bra sätt detta, för vissa, helt obegripliga ord.
Det blir lite fjantigt när någon som inte själv känt på hetluften kallar förare i MotoGP eller WSBK för "dåliga".

Det är bara det att det är mer effekt på låga (och höga) varv i en radfyra än i en twin. Klart att det känns som om det finns mycket lågvarvseffekt när det saknas effekt på toppen.

Men det är väl "själen" som gör att det är sådan fin effektkurva. :rolleyes:

Bayliss måste ha en fantastisk själ som spöar de vassa radfyrorna ...
 
Last edited:
Jo, det handlar lite om ödmjukhet ...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ödmjukhet
De två första meningarna sammanfattar på ett bra sätt detta, för vissa, helt obegripliga ord.
Det blir lite fjantigt när någon som inte själv känt på hetluften kallar förare i MotoGP eller WSBK för "dåliga".
Som du kanske vet finns det ett gäng personer här inne som höjer Biaggi till skyarna. Dessutom har samma personer alltid sett ned på WSBK och pratat om "gathojar" och "pensionärsserie".
Nu helt plötsligt, när det visar sig att Biaggi tar stryk i WSBK i race efter race, heter det att WSBK är "jämnare än på många år".

Det kan inte vara lätt att vara taliban. Biaggi pallar inte trycket i WSBK heller, precis som i 500/MotoGP.


Bayliss måste ha en fantastisk själ som spöar de vassa radfyrorna ...
Ja, det måste vara därför WSBK-VM leds av Honda, Suzuki och Yamaha.
 
Last edited:
Måste "ni" fucka upp varenda racetråd med detta eviga tjatande? Jävligt tröttsamt.
Jajaja... jag e grinig o bitter..... har inte fått knulla sen julafton!
Toseland tar det i år.
 
Elfel är sällan elfel. Trodde du kände till det.

Njaeij, det visste jag inte. Eller jo jag har hört det skämtats om det som bra orsak att skylla på... Men jag kunde knappast tänka mig att "Kungen" skulle göra nåt sånt...
 
Det är bara det att det är mer effekt på låga (och höga) varv i en radfyra än i en twin. Klart att det känns som om det finns mycket lågvarvseffekt när det saknas effekt på toppen.

Men det är väl "själen" som gör att det är sådan fin effektkurva. :rolleyes:

Ge den förklaringen till Stoner, Capirossi & Bayliss om du pratar med dem någon gång. ;)

De lär säkert hålla med dig... :rolleyes:
 
Ge den förklaringen till Stoner, Capirossi & Bayliss om du pratar med dem någon gång. ;)

De lär säkert hålla med dig... :rolleyes:
Stoner och Capirossi har V4:or i sina GP7:or. Bayliss har en twin som är trimmad långt hårdare än radfyrorna i samma mästerskap. Dessutom pratade du väl om gathojar, så vart vill du komma?

Njaeij, det visste jag inte. Eller jo jag har hört det skämtats om det som bra orsak att skylla på... Men jag kunde knappast tänka mig att "Kungen" skulle göra nåt sånt...
Nej nej, inte Rossi inte. Han är ju "värdig". :rolleyes:
 
Last edited:
...Jajaja... jag e grinig o bitter..... har inte fått knulla sen julafton!...

Meeen ...eh.. hrmmm... Var det därför jultomten var något försenad till oss eller...?

Uselt, jag vet - men Du lämnade öppet mål där:tummenupp

Ha de!
 
Stoner och Capirossi har V4:or i sina GP7:or. Bayliss har en twin som är trimmad långt hårdare än radfyrorna i samma mästerskap. Dessutom pratade du väl om gathojar, så vart vill du komma?

Ähh, du är en bitter gammal gubbe med alldeles för mycket fritid...
 
Stoner och Capirossi har V4:or i sina GP7:or. Bayliss har en twin som är trimmad långt hårdare än radfyrorna i samma mästerskap. Dessutom pratade du väl om gathojar, så vart vill du komma?

Sen NÄR kör Ducati med V4:or..., det skulle jag gärna vilja att du utvecklar närmare... :hihi

Dessutom kan inte en Duccemotor trimmas hårdare än en japps..., de skulle aaaaaaldrig hålla ihop då....:rolleyes: :D
 
Skillnad mellan MotoGP och WSBK, ca 2 sek per varv under race på Assen? Det är dyra sekunder det. Enligt Bayliss skiljde det inget mellan förarna, bara hojar, 1 sek, och däck, 1 sek. Synd att regelverket inte tillåter superbikehojar i MotoGP, men med riktiga däck, kunde vara intressant för privatteamen:)
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top