WSBK-Valencia 15 april

Fan vad synd att Nanelli inte kunde stå emot Pitt för hans Ducce gick ju inte rakt på många ställen. Kul att se.

2888714 Fan vad synd att Nanelli inte kunde stå emot Pitt för hans Ducce gick ju inte rakt på många ställen. Kul att se.
Fattar inte att den mannen klarade sig i mål. Det var en fröjd att titta på, var på väg ur soffan lika många gånger som han kastade och for. :)

det börjar utkristallisera sig vilka som kan vara med och slåss om titeln redan:
dessa 7 har väl chansen och förmågan:

1. JAMES TOSELAND HANNSPREE TEN KATE HONDA 151
2. MAX BIAGGI ALSTARE SUZUKI CORONA EXTRA 138
3. NORIYUKI HAGA YAMAHA MOTOR ITALIA 124
4. TROY CORSER YAMAHA MOTOR ITALIA 101
5. TROY BAYLISS DUCATI XEROX 90
6. LORENZO LANZI DUCATI XEROX 87
7. RUBEN XAUS STERILGARDA DUCATI 83

en av gubbar 1, 2, 3 o 5 är väl troligast som mästare om förutspått

mer såna här fajter vill vi se:
311056.jpg

Last edited:
det börjar utkristallisera sig vilka som kan vara med och slåss om titeln redan:
dessa 7 har väl chansen och förmågan:

1. JAMES TOSELAND HANNSPREE TEN KATE HONDA 151
2. MAX BIAGGI ALSTARE SUZUKI CORONA EXTRA 138
3. NORIYUKI HAGA YAMAHA MOTOR ITALIA 124
4. TROY CORSER YAMAHA MOTOR ITALIA 101
5. TROY BAYLISS DUCATI XEROX 90
6. LORENZO LANZI DUCATI XEROX 87
7. RUBEN XAUS STERILGARDA DUCATI 83
Jag tror bara nummer 1, 2 och 5 har en chans på titeln.
Nummer 6 och 7 är för ojämna och nummer 3 kommer inte att greja det.

Nr 3 kommer fixa det. :mad: :D
Antingen Nr3 eller Nr41, fast han är den Nr3 du refererar till. :D
Tror du verkligen att Skägget eller Not So Nitro Anymore står där som totalsegrare sent i höst?
Jag lägger nog mina pengar på One Ball eller Pretty Boy.

:hihi

2890063 Tror du verkligen att Skägget eller Not So Nitro Anymore står där som totalsegrare sent i höst?
Jag lägger nog mina pengar på One Ball eller Pretty Boy.

:hihi
Smörsångaren ser ju onekligen starkast ut men de andra tre ser också starka ut. Tråkmånsen från down under har dock tappat lite för mycket tror jag.

Vad har vinster i supportklasser med detta att göra? Ska vi räkna juniorvinster också?

Skitbra tycker nog alla, särskilt tillverkarna.
Nu kan vi sparka 70 % av vår personal på tex HRC.
Vi kör bara MotoGP för det är ju bara de VM titlarna som räknas!!!!

Vi kan lotta ut alla andra klassers medaljörer på skoj bara de anmält sig och löst ut sin licens!
Fast några medaljer eller bucklor kan vi ju inte dela ut iom att det inte är ett mästerskap.
Aha vi ger alla varsin Kalvin chokladmjölk och en banan som i alla Kalvinknat!

Man vågar fan inte hoppas på att Haga ska kunna sy ihop någonting, då leker han bowlingkägla i två race i rad eller något.

Skitbra tycker nog alla, särskilt tillverkarna. Nu kan vi sparka 70 % av vår personal på tex HRC. Vi kör bara MotoGP för det är ju bara de VM titlarna som räknas!!!!
Det är väl ungefär så Ducati, Kawasaki, Yamaha och Suzuki resonerar ;)

Smörsångaren ser ju onekligen starkast ut men de andra tre ser också starka ut. Tråkmånsen från down under har dock tappat lite för mycket tror jag.
Jag vågar inte räkna bort Bayliss ännu, hårt virke i den gubben.

Last edited:
Vem är tråkmånsen? Corser eller Bayliss? Jag ser ju Corser som en mycket mer sannolik mästerskapsutmanare än Haga, faktiskt. Han verkar ha problem att konservera sin däck dock.

Tråkmånsen från down under har dock tappat lite för mycket tror jag.
Ifjor tjatade du dig varm för att otur och DNFer jämnar ut sig över en säsong. Åtta av tjugosex körda race hittills. Har du ändrat uppfattning baserat på lärdomarna ifrån ifjor? :) Men du fick ändå rätt och #46 gick ikapp och förbi innan säsongen var över så tror jag att de andra också kommer att "donera" hälften av sina stenar och så är Troy ikapp igen :näsblod

Tråkmånsen är ju Corser, den andra Troyen har ju humor.

Toseland och Biaggi ser helt klart ut som de klaraste kandidaterna till titeln.

Toseland för att han höjt sig en nivå till i år, är jämn och kör fältets förmodligen snabbaste hoj.

Biaggi för att han trots en hel del strul och misslyckade kval har kört jäkligt bra på de flesta racen och bara är 13 poäng efter. En Biaggi som börjar få ordning på sig själv och hojen och börjar stå i pole eller i första ledet kommer bli hypervass.

Haga bara väntar jag på att han kommer krascha bort sig ordentligt i ett par race. Corser känns lite för tam i år, Bayliss kommer inte kunna matcha Toselands och Biaggis jämnhet.

2890519 Vem är tråkmånsen? Corser eller Bayliss? Jag ser ju Corser som en mycket mer sannolik mästerskapsutmanare än Haga, faktiskt. Han verkar ha problem att konservera sin däck dock.
Corser är ju tråkig som få och hitills har han ju inte varit vassare än Haga.

2890622 Ifjor tjatade du dig varm för att otur och DNFer jämnar ut sig över en säsong. Åtta av tjugosex körda race hittills. Har du ändrat uppfattning baserat på lärdomarna ifrån ifjor? :) Men du fick ändå rätt och #46 gick ikapp och förbi innan säsongen var över så tror jag att de andra också kommer att "donera" hälften av sina stenar och så är Troy ikapp igen :näsblod
En viss skillnad i kvalité mellan Rossi och Corser.

Last edited:
Biaggi för att han trots en hel del strul och misslyckade kval har kört jäkligt bra på de flesta racen och bara är 13 poäng efter. En Biaggi som börjar få ordning på sig själv och hojen och börjar stå i pole eller i första ledet kommer bli hypervass.
Pole eller bra startplacering verkar inte spela någon roll för Biaggi, han har ju startat racen riktigt uselt. Visserligen i ledning ibland i första kurvan men för att sedan åka bakåt i fälten och sedan påbörja en upphämtning.

Själv väntar jag på att Max ska börja prestera resultat i paritet med sin påstådda storhet. WSBK borde ju vara en lek att ta hem för honom, annars har han ju inte mycket att göra i MotoGP.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...