WSBK-Valencia 15 april

2884021 Jag var helt övertygad om att Bayliss skulle vara borta från täten i WSBK sedan han fått större delen av sitt lillfinger amputerat. Döm om min förvåning när han i själva verket är snabbast när han för första gången kör med stumpen runt gashandtaget!

:jisses

http://www.superbikeplanet.com/2007/Apr/070413b.htm
Fast är det så sjukt imponerande egentligen?
Lillfingret kan ju knappt ha någon inverkan på körningen och smärtan justerar de ju med piller. Bayliss har ju alltid varit snabb på Valencia liksom Duccen så jag är inte sååå förvånad men visst är det imponerande.

Jag var helt övertygad om att Bayliss skulle vara borta från täten i WSBK sedan han fått större delen av sitt lillfinger amputerat. Döm om min förvåning när han i själva verket är snabbast när han för första gången kör med stumpen runt gashandtaget!

Det är väl mer imponerande när folk kör med frakturer och nyskruvade ben än köra med kapat lillfinger.

/Joakim

Jag blir hellre av med lillfingret än får en sån där pungsmäll, fy fasen.....

Jag är som vanligt impad, men inte förvånad, det torde stå klart för alla och envar vilka hårdingar som kör VM vid det här laget. Speciellt hårt virke hittar man i Australien.....

Det är väl mer imponerande när folk kör med frakturer och nyskruvade ben än köra med kapat lillfinger.

/Joakim

Det som är imponerande är att hans skador inte tycks påverka prestationsförmågan.
Återstår att se hur han orkar 40 min i maxtempo på söndag.

Lillfingret var bara extra vikt, och så gick det åt en del motorisk kraft att hålla koll på det till ingen nytta. Klart "Stumpy" är snabbare nu. Doohans och Bayliss är hårdare än ebenholz!

Vidriga förhållande? Tiderna på SuperPole är inte imponerande, bara 20 sekunder efter. Max flest varv, men 12:a och drygt tre sekunder efter

Mopedkejsaren regerar. Vilken otrolig skillnad det är när man är uppväxt på knivskarpa chassin.

TV-tider. Söndagen den 15 April.

Eurosport 10:00 Superbike race 1 LIVE.
Eurosport 11:00 Supersport LIVE.
Eurosport 2 15:00 Superbike race 2 eftersändning.
Eurosport 20:15 Superbike race 2 ännu mera eftersändning.

Hoppas Biaggi vinner båda racen :)

GMT tider ?

Citat från Text TV Eurosport.
KL 12 SBK VM Race
KL 13 SS VM
KL 22,15 Repris SBK VM Race 2

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...