Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Avon eller vad är det för däck?
Hade själv en 87'ans viffer och när jag köpte den satt det Michelin Makadam på den. Också hala som hockeypuckar. Efter lite sökande och frågande bytte jag till Bridgestone BT45. Väldigt mycket bättre däck fast lite kortare livslängd då.
Sista säsongen innan jag sålde den provade jag Metzeler Lasertec. Inget direkt dåligt däck men jag gillade ändå BT45'orna bättre. Tyckte det var lite bättre grepp då det var blött så hade jag haft kvar hojen skulle jag bytt tillbaka till BT45.
Kollade på Mcdäckonline och angav CBR1000f av din årsmodell och såg att du hade nästan lika dåligt urval som jag hade med viffern, så hade jag varit du (och inte valt att ändra dimensionen bak) så hade jag köpt BT45'orna i första hand eller Lasertec i andra hand.
Annars kan man kanske gå på ett lite bredare däck och förhoppningsvis få lite moderna gummiblandning.
Ja, man förstår att du inte vill luta med de puckarna. Slår ett slag för Pirelli när det gäller däck till gammelhojar. Sen har väl Michelin kommit med ett pilot road-däck som har lite modernare konstruktion och egenskaper. Kan ju vara värt att kolla.
Du borde få en pokal för bredaste touringplattan!![]()
Nä det är ganska jobbigt att köra när man inte kan lita på däcken. Va ju en fråga här på forumet om hur man driftar med hoj - svaret på den frågan är Avon däck.![]()
Förmodligen därför det blev marksyning i år då däcken behöver minst 20 mil för att få upp värmen.
Satsar nog på Pilot Road däck till nästa säsong så man slipper sitta och tänka på fästet hela tiden.
Så blir väl 160 sula bak istället för 140 som nu. Fram blir det väl en ökning till 120 istället för 110.
Men har ett begagnat avon däck till salu. Duger till att ställa ölen på!![]()
Avon är att jämställa med ett kontinuerligt pågående självmordsförsök. Har bara usla erfarenheter av detta märke. Inkluderar nyare såväl som äldre modeller. Senaste kontakten med dessa däck var när brodern köpte gammal GSXR. Han skulle köra slut på däcket. Dåligt beslut, blev lite intermezzon där men inga olyckor. Regn är helt enkelt en ny nivå av blixthalt...
Har du verkligen fälgbredd till dessa ökningar i bredd? Brukar vara det absolut bästa sättet att fördärva vägegenskaperna. Bridgestone har åtminstone ett bältdäck i 140-dimension, (Pirelli också för 10 år sen, hittar det inte nu men det var ett mycket bra däck till maskiner som din). Verkar duga åt Jörgen Karlssons elaka sportster. Att gå upp så mycket i bredd vill jag avråda ifrån, finns inga fördelar med det, däremot nackdelar. Många och elaka.
Som sagt, finns det Michelin Pilot Road i dina dimensioner tror jag det är ett hett tips.
Avon AzaroVilken modell är det? Road rider, Azaro?
Ja jag skulle då aldrig rekommendera avon till någon vettig människa!
Jag har tyvärr aldrig provat Avon på allvar själv, men de nya Avon 3D Ultra har faktiskt fått ganska bra recensioner. De är inte riktigt i nivå med de största märkena men inte alls så kass som de gamla Azaro/Storm längre.Avon är att jämställa med ett kontinuerligt pågående självmordsförsök..
Avon Azaro
TS:
Vill minnas att skrev att du klotat i år? Hur längre sen var det, och hur hände det?
Frågar, för den touringplattan du har där skulle jag inte våga åka mer än moppefart med. Snorhalt över skarvarna när det ser ut sådär, framförallt på ett däck som är halt redan från start.![]()
Jag har tyvärr aldrig provat Avon på allvar själv, men de nya Avon 3D Ultra har faktiskt fått ganska bra recensioner. De är inte riktigt i nivå med de största märkena men inte alls så kass som de gamla Azaro/Storm längre.
Om nån missnöjd vill byta ett hyggligt (ingen bred platta i mitten tack) Avon Storm eller liknande i 190-bredd mot ett bättre beg Dunlop D211GP 190/55-17 så PM'a
Det skulle vara roligt att lära sig drifta![]()
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |