Why Yamaha's RD350LC is so iconic

Alla säger att de är ”så dyra” men för 50k verkar man kunna hitta en vettig. Är mycket nellad!
 
Hade en YPVS -84 för många år sedan. Jätterolig cykel. Chassi och bromsar ansågs helt värdelösa redan på 90-talet, men det är ju motorn i kombination med den låga vikten som är hela grejen. Tack vare motorkaraktären, ljudet, vibrationerna m.m. känns det som om det går undan redan i lagliga hastigheter. Och ketchupeffektbandet är beroendeframkallande. :) Bonus: lukten av dyr tvåtaktsolja och rökmolnet i backspegeln.
 
Sålde mina två 83or för 3år sedan , den ena till en kompis och den andra till en samlare i närheten av Hudiksvall, fick nånstans mellan 35.000-40.000 styck då
Väldigt roliga hojar 😃
 

Bifogat

  • IMG_1034_Original.jpeg
    IMG_1034_Original.jpeg
    1,005.8 KB · Visningar: 12
Tappa värde lär inte de som finns kvar göra så värst nämnvärt... 🤔
Så de är nog ett bra köp
Det beror nog på över vilken horisont man tittar. De som var i rätt ålder för 40-45 år sen är med god marginal på dösidan nu.
 
En kompis hade en RD350 för många år sedan. Har har haft många motorcyklar efter den som han säger varit mycket bättre. Men det är ändå den han pratar om när det snackas motorcyklar
 
Min RD 350 R2 1988 årsmodell med bara 600mil på mätaren (år 1999-2000) fick dyng stryk av en gubb Suzuki VX800 med 63 hästkrafter (fatta med kardan), där dog min RD 350 karriär har haft 1981 1983 och 1988 (eller 1989 kanske det var minns inte.)

Coolast var 1981 RD350LC som jag vässade ned kolvning plannad topp och lite fila på avgasporten, om man höll fullgas och satt rakt upp slog den över ,utan ryck eller nån koppling. Gjorde mitt första knåskrap på 1981an ofrivilligt! 90/90 Arrowmax höll inte för esset på sviestad utan kanade , jag räddade det hela med knät :yoparty som värsta GP föraren.

För mig är RD gammalt överprisat skit går inte att jämföra med senare tvåtaktare ganska tråkigt motor original med massor av vrid chassit är vingligt, Men de går ju att trimma så klart men varför göra det? ställ in skiten på museet , Det var hojar man köpte för att man inte hade råd med annat.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top