Why Yamaha's RD350LC is so iconic

Alla säger att de är ”så dyra” men för 50k verkar man kunna hitta en vettig. Är mycket nellad!
 
Hade en YPVS -84 för många år sedan. Jätterolig cykel. Chassi och bromsar ansågs helt värdelösa redan på 90-talet, men det är ju motorn i kombination med den låga vikten som är hela grejen. Tack vare motorkaraktären, ljudet, vibrationerna m.m. känns det som om det går undan redan i lagliga hastigheter. Och ketchupeffektbandet är beroendeframkallande. :) Bonus: lukten av dyr tvåtaktsolja och rökmolnet i backspegeln.
 
Sålde mina två 83or för 3år sedan , den ena till en kompis och den andra till en samlare i närheten av Hudiksvall, fick nånstans mellan 35.000-40.000 styck då
Väldigt roliga hojar 😃
 

Bifogat

  • IMG_1034_Original.jpeg
    IMG_1034_Original.jpeg
    1,005.8 KB · Visningar: 13
Tappa värde lär inte de som finns kvar göra så värst nämnvärt... 🤔
Så de är nog ett bra köp
Det beror nog på över vilken horisont man tittar. De som var i rätt ålder för 40-45 år sen är med god marginal på dösidan nu.
 
En kompis hade en RD350 för många år sedan. Har har haft många motorcyklar efter den som han säger varit mycket bättre. Men det är ändå den han pratar om när det snackas motorcyklar
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top