Why? tjejer som slår m,m utnyttjar de?

Wiilmar!!!

Känns som om hon vill att du skall dumpa henne,kvinnor har inte alltid kraft att säga det rent ut,utan driver det till oannade höjder för att bli dumpade.

Klartext:

Ta beslut.
Dumpa henne.
Lappa ihop ditt liv
Gå vidare.

Ner med huvet och gå igenom det bara,låt dig inte dras ner i skiten av henne.

burner skrev:
Tråkigt att höra att du verkar tro att du inte är värd att försvara.

Själv skulle jag aldrig tveka om jag skulle försvara mig eller inte om någon grabb kom fram och började slå på mig.
Jag tror på icke-våld. Det händer oerhört sällan att någon vill starta bråk med mig. I de situationerna gör man nog bäst i att ta det lugnt, försöka snacka och om nödvändigt ta sin mats ur skolan. Det har hänt att jag rytit till mot någon som burit sig illa åt, men att försätta sig i en situation där man måste dela ut fysiska slag går nästan alltid att undvika.

Långa farbron skrev:
Wiilmar!!!

Känns som om hon vill att du skall dumpa henne,kvinnor har inte alltid kraft att säga det rent ut,utan driver det till oannade höjder för att bli dumpade.

Klartext:

Ta beslut.
Dumpa henne.
Lappa ihop ditt liv
Gå vidare.

Ner med huvet och gå igenom det bara,låt dig inte dras ner i skiten av henne.

WORD!

Du bör göra som du gjort bland dina hojar...

Slå mig så kommer respons som ett brev på posten.

Den som börjar slåss/startar ett bråks vet ju vad man ger sig in på.
Skulle då alldrig låta mig själv bli slagen/misshandlad utan att göra starkt motstånd.

Om det senare blir anmälan hit och dit så blir det självklart rättegång, tyvär så verkar kvinnors ord väga tyngre än männens :död.

Näe tjejer är lika mycket människa som killar, ingen skillnad där, visst kan man ju börja med lätt respons genom att putta bort dom, hålla fast henne och försöka lunga henne.

KawaChris skrev:
Ni är ju knäppa båda två.
Hehe ingen är bättre än den andra.
Skämt åsido, man snackar ganska mycket då man är upprörd.

Tror du jag skulle vara så dum att jag går och köper mjölk för 8 :- och slänger in i hennes lägenhet. Jag sjunker inte ner på hennes nivå.

mb skrev:
Jag tror på icke-våld. Det händer oerhört sällan att någon vill starta bråk med mig. I de situationerna gör man nog bäst i att ta det lugnt, försöka snacka och om nödvändigt ta sin mats ur skolan. Det har hänt att jag rytit till mot någon som burit sig illa åt, men att försätta sig i en situation där man måste dela ut fysiska slag går nästan alltid att undvika.

Eller bara springa därifrån, om man verkligen gör allt för att undvika bråk så ska det jävligt mycket till för att det ska bli det.

Det har hänt en gång att någon ville spöa upp mig helt oprovocerat, jag vände helt enkelt och sprang därifrån. Ganska bra lösning för både mig och honom, ingen blev skadad och han kunde känna sig modig och tuff.

Tråkigt att läsa hur en del säger "skulle nita hon direkt"

Tänk om för... råkar du peta en brud och hon anmäler, kvittar om du har rätt.
Du åker dit som fan.

Men men jag försökte att vara snäll mot henne. Det tråkiga är ju att man får svårare att lita på folk.

För ett år sen var det en kvinna som lurade in mig på en fest.
Det visade sig att på festen var det x antal skinska.... som nästan slagit ihjäl mig för ca 2,5 år sen. (räddade en kille från att bli ihjälslagen)

Känns tråkigt att man drar alla över en kam, på krogen är man på helspänn.

Har alltid varit killen som försöker att hjälpa till. Men det är på väg att ändras.

Är som sagt lite halvnere, skönt att skriva av sig.

Men men jag var och startade upp sporthojen, så jag blev på bättre humör :tummenupp

mb skrev:
men att försätta sig i en situation där man måste dela ut fysiska slag går nästan alltid att undvika.

Samma här, jag tror också mer på icke våld.
Dock så fungerar det oftast inte så i samhället.

Det finns ganska så mycket våld ute på gatorna i form av oprovoserat våld där helt okända människor hoppar på andra människor rent fysiskt för att tex. råna dessa på mobiltelefoner och pengar.
Dessa personer går inte diskutera med kan jag lova.

Bikerbitch skrev:
Man måste inte väga 80+ och vara 180 lång för att kunna misshandla en kille och om en kille nu blir slagen utan att slå tillbaka, varför anmäler man inte tjejen? Det görs säkert. Men det talas inte lika mycket om tjejer som är elaka mot killar.

Tror knappast att man måste vara såpass stadig för att klå upp en kille faktiskt.
Ska man puckla på en som prompt inte slår tillbaka krävs det ju inte så mycket tyngd å längd..

Trådstartaren: Skit i tjejen, hon verkar inte riktigt klok ju! :3freak

Chris Ash skrev:
Eller bara springa därifrån, om man verkligen gör allt för att undvika bråk så ska det jävligt mycket till för att det ska bli det.

Det har hänt en gång att någon ville spöa upp mig helt oprovocerat, jag vände helt enkelt och sprang därifrån. Ganska bra lösning för både mig och honom, ingen blev skadad och han kunde känna sig modig och tuff.
Visst, bättre fly än illa fäkta. Jag sprang som en idiot en gång efter att ha blivit oprovocerat påflugen av en totalt okänd, dubbelt så stor kille, som dök upp från ingenstans. Den urgamla kamp-flyktresponsen ger ett adrenalinpåslag som heter duga. Man kan fråga sig om det är värt att bli halvt blåslagen för ingenting.

burner skrev:
Om en tjej skulle ge mig typ en örfil eller tex. en smäll på brösten så bryr jag mig inte så mycket, men skulle hon slå mig så hårt hon orkade på käften så tänderna tex. flyger ut så nog skulle jag slå tillbaka alltid.
Du menar alltså att du skulle låta tjejen slå hur mycket hon vill på dig utan att du ger tillbaka ?, tänk om hon skulle misshandla dig så du hamnar i rullstol resten av livet ?.
Skulle du ångra dig att du inte försvarade dig eller skulle du hålla fast vid hur illa det än är

Skulle jag skaffa en tjej som slog mig så skulle jag göra slut direkt, då har hon stora problem.

Det kanske bästa kanske vore att slå en knut på fanstyget och ta med henne till närmaste polisstation och göra en anmälan, om det alltså skulle vara en lite grövre misshandel för då bör hon kanske inte vistas ute bland människor.

Du ställer frågor och svarar på dem på samma gång!

Och nej, jag skulle inte slå, hade någon tjej börjat slå på mig så hade jag hållt fast henne tills hon lugnar ner sig, sedan hade hon åkt ut med huvudet före.

Peace out!

henkablyfot skrev:
Jupp.. Ondska skall med rått mod begås!

Ja två fel blir tyvärr inte ett rätt. Lyckligtvis var det mer än 10 år sedan det hände mej och den gången var det icke en person av kvinnligt kön.

BLUERIDER skrev:
Jo sannolikheten ATT ngn gör det + att du som kille inte
hinner undan är VÄLDIGT stor va !!!!???? :kocko

Undrar varför det ser ut som det gör idag i samhället :va :(

Jag misstänker att du lever kvar i någon form av ojämlikt tankesätt där du inte kan föreställa dej att det faktiskt finns grabbar som inte kan hantera vissa tjejer rent fysiskt. Det finns nog ett stort mörkertal av de "som inte hinner undan" :kocko :kocko

E dom olydiga så sätter jag på dom lite hårdare än vanligt bara. Svårare än så e det inte.

P-E skrev:
Om det är så, så är det för att killen inte vill slå tillbaka. Förens det är försent.

Eller så tjaffsar killen med fel tjej, alltså någon som är 180cm+ och 80kg+

Tjadu, jag har tränat en hel del kampsport i mina dagar, och visst fan har jag sett småtejejer på 160cm och 50kg spöa betydligt större killar.

En tjej på min förra träning brukar få ta hand om nykomlingar i markkamp. Inte fan vann killen iaf. Och hon hade inte tränat mer än ett år.

Min f.d. Thaiboxningsinstruktörska skulle nog ha rätt mycket att säga till om dessutom.

Själv så hade jag t.ex. inga problem med en vakt som vägde nästan 50 kg mer än mig. (På träning såklart!).. fast jag är ju kille. Kanske är jättestor skillnad?

Var vill jag komma? Jo, du kan inte generalisera alla jäkla tjejer under 180cm och 80kg att inte kunna rå på en kille.

Och vaddå tjejer är fega när de slåss, det är också en generalisering.

Seså, byt verklighetsuppfattning nu ett tag. :)

mb skrev:
Visst, bättre fly än illa fäkta. Jag sprang som en idiot en gång efter att ha blivit oprovocerat påflugen av en totalt okänd, dubbelt så stor kille, som dök upp från ingenstans. Den urgamla kamp-flyktresponsen ger ett adrenalinpåslag som heter duga. Man kan fråga sig om det är värt att bli halvt blåslagen för ingenting.

Du slår huvudet på spiken med Kamp-flyktreaktionen. Uråldriga instinkter som sitter djupt i människan. Har naturligtvis ett evolutionistiskt värde. Våld är fel, osv. Det handlar just om instinkter och därför blir PK versionen lätt lite präktig. Den som stannar och slåss gör det lika instinktivt som den som flyr. Jag springer inte för det kan jag inte. Dock har jag inte varit i bråk sedan jag var 19 och är 37 idag. Har "mognat".

För att återknyta till ämnet: en gång på en fest mötte jag en för mig främmande tjej i trappen. Helt oprovocerat fimpade hon sin cigarett under min haka. När jag frågade vad hon höll på med så svarade hon "stackars lilla gubben!". Jag lyfte inte en hand, gick därifrån fullständigt förkrossad då jag inte kunde förstå vad det var hos mig som väckte ett sådant hat hos henne. Detta i en ålder när min självkänsla mot det motsatta könet redan innan var bedrövligt lågt. Jag tror inte att jag någonsin skulle kunna bära hand mot en kvinna. Skulle däremot ex vis en bilist eller motorcyklist nudda mina barns barnvagn på ett övergångställe eller liknande så skulle jag skämmas om jag inte fysiskt uppfostrade vederbörande. det finns gränser... Dock håller jag inte med min kompis Robban som tycker att man borde få misshandla tonåringar för att de bär mössa inomhus, där går nån gräns även om jag mycket väl förstår vad han menar...

Om jag mot förmodan skulle slå någon, kille som tjej, väntar jag mig inte annat än att han/hon slår tillbaka.

Nurse Ratched skrev:
Den som stannar och slåss gör det lika instinktivt som den som flyr.
Hmm... jo så långt har du väl rätt. Det är en avvägning som görs snabbt, kanske innan vi ens hinner tänka, under ett kraftigt fysiologiskt påslag. Därmed inte sagt att vi inte i slutändan står i kontroll. Beteendemönster är komplexa och kan förändras med hjälp av vår vilja.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8