Why? tjejer som slår m,m utnyttjar de?

Willmar

samla alla polare i motrgon, skaffa en liten papplåda, klä den i plast,
låt alla dundra iväg bakfylleskitan,applicera bajset i lådan.

tejpa
frankera

billigare/roligare än mjöljk.
:fyllisar hej på dig

TinaTjejen skrev:
Tror knappast att man måste vara såpass stadig för att klå upp en kille faktiskt.
Ska man puckla på en som prompt inte slår tillbaka krävs det ju inte så mycket tyngd å längd..
Trådstartaren: Skit i tjejen, hon verkar inte riktigt klok ju! :3freak

Var det jag sa. Tjejer misshandlar säkert på andra sätt. Krävs inte så mycket styrka för att sparka någon i skrevet direkt.

Bikerbitch skrev:
Var det jag sa. Tjejer misshandlar säkert på andra sätt. Krävs inte så mycket styrka för att sparka någon i skrevet direkt.
killar misshandlar tjejer fysiskt och tjejer misshandlar killar psykiskt. när en tjej "inte är sugen" blir man ju helt knäckt som helst ... värsta misshandeln. :gnissla

Nurse Ratched skrev:
Du slår huvudet på spiken med Kamp-flyktreaktionen. Uråldriga instinkter som sitter djupt i människan. Har naturligtvis ett evolutionistiskt värde. Våld är fel, osv. Det handlar just om instinkter och därför blir PK versionen lätt lite präktig. Den som stannar och slåss gör det lika instinktivt som den som flyr. Jag springer inte för det kan jag inte. Dock har jag inte varit i bråk sedan jag var 19 och är 37 idag. Har "mognat".

För att återknyta till ämnet: en gång på en fest mötte jag en för mig främmande tjej i trappen. Helt oprovocerat fimpade hon sin cigarett under min haka. När jag frågade vad hon höll på med så svarade hon "stackars lilla gubben!". Jag lyfte inte en hand, gick därifrån fullständigt förkrossad då jag inte kunde förstå vad det var hos mig som väckte ett sådant hat hos henne. Detta i en ålder när min självkänsla mot det motsatta könet redan innan var bedrövligt lågt. Jag tror inte att jag någonsin skulle kunna bära hand mot en kvinna. Skulle däremot ex vis en bilist eller motorcyklist nudda mina barns barnvagn på ett övergångställe eller liknande så skulle jag skämmas om jag inte fysiskt uppfostrade vederbörande. det finns gränser... Dock håller jag inte med min kompis Robban som tycker att man borde få misshandla tonåringar för att de bär mössa inomhus, där går nån gräns även om jag mycket väl förstår vad han menar...

Jag pratade inte om instinkter, man kan givetvis välja att fly eller slåss.

stoffer skrev:
Tjadu, jag har tränat en hel del kampsport i mina dagar, och visst fan har jag sett småtejejer på 160cm och 50kg spöa betydligt större killar.

En tjej på min förra träning brukar få ta hand om nykomlingar i markkamp. Inte fan vann killen iaf. Och hon hade inte tränat mer än ett år.

Min f.d. Thaiboxningsinstruktörska skulle nog ha rätt mycket att säga till om dessutom.

Själv så hade jag t.ex. inga problem med en vakt som vägde nästan 50 kg mer än mig. (På träning såklart!).. fast jag är ju kille. Kanske är jättestor skillnad?

Var vill jag komma? Jo, du kan inte generalisera alla jäkla tjejer under 180cm och 80kg att inte kunna rå på en kille.

Och vaddå tjejer är fega när de slåss, det är också en generalisering.

Seså, byt verklighetsuppfattning nu ett tag. :)

Generelt sätt så brukar killar vara starkare. Sen kan du inte jämföra thaiboxare och karate freaks med en normal person. I sånna fighter är det ren teknik som gälller. Hur många av alla världens tjejer tränar sånt egentligen?

JAG tycker tjejer är fega på att slåss från det jag har sett, det gäller ju självklart inte alla. Men den uppfattning jag har bildat säger att tjejer är jävligt fega när de bråkar.

Last edited:
Blip skrev:
Jag misstänker att du lever kvar i någon form av ojämlikt tankesätt där du inte kan föreställa dej att det faktiskt finns grabbar som inte kan hantera vissa tjejer rent fysiskt. Det finns nog ett stort mörkertal av de "som inte hinner undan" :kocko :kocko

Tror OCH vet att det finns många såna killar, men jag förstår inte
varför dom inte tar sig ur/sticker ifrån ett förhållande ??? Precis lika väl
som tjejer som blir slagna inte heller får tummen ur och drar...... :(

Hade en chef som åkte på rejält med däng av sin 20 år yngre fru på varenda fest o tillställning vi hade.En gång kastade hon en oöppnad ölburk i pannan på honom helt utan förvarning.En annan gång slog hon sönder ett badmintonrack i skallen på honom,sprang därefter fram till trädgårdsslangen,halade ut ett par meter o svingade den som ett lasso o skickade munstycket rakt i mulen på honom.Han försökte alltid skoja bort det med en axelryckning typ.Men man kan ju undra vad som hade hänt om en kille gjort samma sak mot en tjej?Mitt motto är att om det måste tas till fysiskt våld i ett förhållande så är det nåt som är allvarligt fel o borde avslutas omgående.

ktmjacke skrev:
En gång kastade hon en oöppnad ölburk i pannan på honom helt utan förvarning.En annan gång slog hon sönder ett badmintonrack i skallen på honom,sprang därefter fram till trädgårdsslangen,halade ut ett par meter o svingade den som ett lasso o skickade munstycket rakt i mulen på honom.
Sjuk tjej! Sånna ska man passa sig för, sånna som slår utan förvarning eller anledning.

Last edited:
Igår på krogen kom en tjej fram och spillde ut halva min öl över mej och vinkade "kom igen!". Hon blev bortdragen av nån killkompis innan något mer hände. Hade aldrig sett henne tidigare och inte gjort något mot henne. Möjligtvis misstog hon mej för någon hon ogillar men man undrar ju hur jävla smart man är när man gör något sådant...

P-E skrev:
Generelt sätt så brukar killar vara starkare. Sen kan du inte jämföra thaboxare och karate freaks med en normal person. I sånna fighter är det ren teknik som gälller. Hur många av alla världens tjejer tränar sånt egentligen?

Frågan är ju hur du fått det till att det skulle vara styrkan som avgjorde hur bra man lyckas i ett slagsmål? Då spelar psyket och aggresiviteten mycket större roll.

P-E skrev:
JAG tycker tjejer är fega på att slåss från det jag har sett, det gäller ju självklart inte alla. Men den uppfattning jag har bildat säger att tjejer är jävligt fega när de bråkar.

Humm.. så det var det du sa till polarna när du åkte på spö av en liten tjej? :rolleyes: :hihi

Ullis skrev:
Givet kan en tjej va värd en smäll, har sett många bevis på det.
Grejen e väl bara den att killen inte behöver ta ifrån tårna.

klart en tjej kan vara värd en smäll ,men jag tror att dom flesta killarna har mkt svårt för att slå på en tjej!
personligen skulle jag inte kunna slå någon skulle få sån ångest efteråt isf tror jag!

p.s din avatar bild kan man ju inte slita ögonen ifrån... :tungan

P-E skrev:
Det värsta jag vet när tjejer tjaffsar är att de tror att de har en chans. Alla som har tjaffsat med mig har varit typ runt 160. Så säger de, Philip, jag kommer slå dig snart. Man ba öh, okej lycka till. Gäller killar med, hatar sånna som tror att de har en chans när det egentligen inte har det.

för du e mike tyson eller? :7peta

Kallas detta fysisk misshandel, eller bara totalt jävla hjärnsläpp???

Vet av ett par där jag bodde förrut. Vi kan kallad dem Pia & Pelle

Han låg i sängen & läste morgontidningen, hon fixade frukost.
- Kliv upp nu, vi ska äta frukost säger Pia
-Vänta lite, är inte så sugen på frukost nu åsså vill jag läsa klart det här först säger Pelle.

Pia rycker tag i tidningen "rafs rafs rafs".....bokstavlingen gör hon konfetti av den. Sekunden efter skriker hon djävla idiot, rycker en oljemålning från väggen å med dunder & brak sitter Pelle som ett frågande miffo i sängen med en tavelram runt skallen.

P.S Detta har verkligheten hänt, å egentligen garvar jag mest när jag tänker på det..... :rofl & P.S igen, de är inte i lag numera :confused: :confused:

Last edited:
stoffer skrev:
Frågan är ju hur du fått det till att det skulle vara styrkan som avgjorde hur bra man lyckas i ett slagsmål? Då spelar psyket och aggresiviteten mycket större roll.

Humm.. så det var det du sa till polarna när du åkte på spö av en liten tjej? :rolleyes: :hihi

1. Tycker du har halvfel. Du har rätt när du snackar om psyket. Men inte om aggresivitet, det kan bli jävligt fel, har man för mycket sånt, så är det lätt att inget händer. Man står mest still och vävar på utan så mycket effekt.

2. Jag sa vad jag hade HÖRT, inte UPPLEVT! Det är en jävla stor skillnad. Har varken bråkat med en tjej eller kille i mitt liv. Aldrig något riktigt bråk.

granted79 skrev:
för du e mike tyson eller? :7peta
WOW! Nu var du smart eller hur? Nej, jag är inte Mike Tyson, men mina tjej kompisar är fortfarande inte starkare än vad jag är. Och jag är varken stor eller stark.

Last edited:
Undviker våld så långt som möjligt men när en kille som är lika stor som en själv (175+cm) klappar till en tar man i honom i värsta fall slår honom.Man kan ju inte slå eller ta i en kille som är 140-150cm lång.Kan inte heller ta i en tjej absolut INTE slå henne

när jag jobbat i dörrn(8 år) så har man upplevt både fram o baksidan av druckna tjejer.Har fått bojjat tjejer 2 ggr för att dom helt enkelt inte skulle skada sig själva eller nån annan.Helt rabiata ögonklösande o skrikande.Dessutom har en del av dom haft mage att komma tillbaka och hota med anmälan dagen efter.Kan bara säga att den dagen jag personligen skulle slå en tjej för att medvetet skada henne så hoppas jag att jag får mitt straff,precis lika mycket som jag hoppas att den tjej som beter sig lika illa får sitt.

ktmjacke skrev:
när jag jobbat i dörrn(8 år) så har man upplevt både fram o baksidan av druckna tjejer.Har fått bojjat tjejer 2 ggr för att dom helt enkelt inte skulle skada sig själva eller nån annan.Helt rabiata ögonklösande o skrikande.Dessutom har en del av dom haft mage att komma tillbaka och hota med anmälan dagen efter.Kan bara säga att den dagen jag personligen skulle slå en tjej för att medvetet skada henne så hoppas jag att jag får mitt straff,precis lika mycket som jag hoppas att den tjej som beter sig lika illa får sitt.

Vet ungefär hur det är.
Jag får ett tele samtal (mitt i veckan) kl 04:25 .
Får då reda på att en tjej är dumpad 3 mil från sin bostad. På en liten bensinmack.

Eftersom jag inte skulle förlåta mig själv om det hände någon pga att jag bara skulle vilja sova vidare.

Så åker jag och hämtar tjejen, som är dyngrak, vet ej vart hon är m,m.
Den killen som ringde, berättade hur hon varit (under den tiden han varit på macken)

Hon hade bett alla dra åt helvete, bråkat, spottat på golv m,m
Jag hjälper henne in i min bil.
Hinner köra 1,5 km innan hon får ett utbrott. slår och sparkar i bilen.

Först är jag lugn och säger till henne.
Fortsätter och kör, varvid hon får ett utbrott till.
Blir lika förbannad som rädd. Bromsar som fan och stannar till.
Håller fast henne, så att hon ej förstör min bil.
Försöker att förklara att hon måste lugna sig innan en olycka händer.
(jag kan ju lika gärna köra av vägen, som hon kan skada sig på en bilruta m,m)

Vilket fall, för att göra denna historia kort.
Skjuttsade hem henne, (även att hon fått et x antal utbrott i bilen)
Ringer hennes kompis, frågar vad fan som hänt.
Hon hade tydlingen bråkat coh slagits som fan, sen dumpade de bara henne (sen om en kompis bara dumpar en, är det ingen kompis) men jag lät det vara osagt.

vilket som, på kvällen efter blir jag anklagad. För att jag måste ha gjort nått (slagit henne)för annars så hade hon ej fått sitt utbrott i bilen.
Jag var en idiot m,m. Och ja efter ett tag sa hon.
Jag var så full att jag ej mins så mycket, då har det inte hänt.
Alltså hon hade inte varit dum den kvällen.

Fattar inte hur de tänker??
Inte fan fick jag ett tack för att jag hämtat henne.

Tyvär så är jag för snäll. Ringer någon och behöver hjälp så hjälper jag. Även om det är en kille/ tjej jag hatar.
Skulle inte vilja ha på mitt samvete, att någon far illapga av att jag skiter i folk.

Om en tjej som inte ar min mamma,fru eller mina barn blir helt tokig i min bil åker dom rakt ut ( om inte vaderleken ar så at det kan vara farligt for dom /den)

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan