Why? tjejer som slår m,m utnyttjar de?

Willmar skrev:
Vet ungefär hur det är.
Jag får ett tele samtal (mitt i veckan) kl 04:25 .
Får då reda på att en tjej är dumpad 3 mil från sin bostad. På en liten bensinmack.

Eftersom jag inte skulle förlåta mig själv om det hände någon pga att jag bara skulle vilja sova vidare.

Så åker jag och hämtar tjejen, som är dyngrak, vet ej vart hon är m,m.
Den killen som ringde, berättade hur hon varit (under den tiden han varit på macken)

Hon hade bett alla dra åt helvete, bråkat, spottat på golv m,m
Jag hjälper henne in i min bil.
Hinner köra 1,5 km innan hon får ett utbrott. slår och sparkar i bilen.

Först är jag lugn och säger till henne.
Fortsätter och kör, varvid hon får ett utbrott till.
Blir lika förbannad som rädd. Bromsar som fan och stannar till.
Håller fast henne, så att hon ej förstör min bil.
Försöker att förklara att hon måste lugna sig innan en olycka händer.
(jag kan ju lika gärna köra av vägen, som hon kan skada sig på en bilruta m,m)

Vilket fall, för att göra denna historia kort.
Skjuttsade hem henne, (även att hon fått et x antal utbrott i bilen)
Ringer hennes kompis, frågar vad fan som hänt.
Hon hade tydlingen bråkat coh slagits som fan, sen dumpade de bara henne (sen om en kompis bara dumpar en, är det ingen kompis) men jag lät det vara osagt.

vilket som, på kvällen efter blir jag anklagad. För att jag måste ha gjort nått (slagit henne)för annars så hade hon ej fått sitt utbrott i bilen.
Jag var en idiot m,m. Och ja efter ett tag sa hon.
Jag var så full att jag ej mins så mycket, då har det inte hänt.
Alltså hon hade inte varit dum den kvällen.

Fattar inte hur de tänker??
Inte fan fick jag ett tack för att jag hämtat henne.

Tyvär så är jag för snäll. Ringer någon och behöver hjälp så hjälper jag. Även om det är en kille/ tjej jag hatar.
Skulle inte vilja ha på mitt samvete, att någon far illapga av att jag skiter i folk.

Du måste lära dig att ha ett "Dryg-mode" att slå på sånna gånger.
Har varit snäll åt allt å alla förut. men har insett att man inte vinner nåt på att vara snäll åt folk som skrattar åt en sen. idioter helt enkelt.
bara slå på "dryg-mode" dumpa dom å fortsätta med sitt. :tummenupp

Willmar skrev:
Tyvär så är jag för snäll. Ringer någon och behöver hjälp så hjälper jag. Även om det är en kille/ tjej jag hatar.
Skulle inte vilja ha på mitt samvete, att någon far illapga av att jag skiter i folk.

Låter som att du känner en del udda brudar...
Mitt råd: Ge fan i dessa psyk-fall!
Slå på dryg-mode och be dem fara åt helvete!

Hoppas det löser sig, hur du än väljer att göra.

P-E skrev:
Det värsta jag vet när tjejer tjaffsar är att de tror att de har en chans. Alla som har tjaffsat med mig har varit typ runt 160. Så säger de, Philip, jag kommer slå dig snart. Man ba öh, okej lycka till. Gäller killar med, hatar sånna som tror att de har en chans när det egentligen inte har det.

Som tidigare talare har sagt bara för att dem är mindre så betyder inte det att dem inte har någon chans att spöa dig? Snarare sådana idioter som tror att dem är stora och starka och ska bevisa det hela tiden som gör mig förbannad. Exempel på krogen för en vecka sedan stor kille på kanske 80kilo som först går in i mig bakifrån (jag väger 63kg). Vänder mig emot honom och tittar på honom varpå han knuffar mig in i väggen så jag slår i bakhuvudet ohc skriker "passa dig jävligt noga plutten". Skulle utan tvekan kunnat fått honom att ligga på backen tämligen snabbt med bruten näsa eller krossat knä.

Kört kampsport i ett år nu och skulle som jag skriver troligen utan några större problem kunna slå ner folk som är bra mycket större än mig (betyder inte att jag gör det, slåss bara i nödvärn). Hur vet du att killarna / tjejerna som bråkar med dig inte har någon chans? Ser du det på dem?

Som Stoffer säger så har utgången i en fight mycket mer att göra med attetyd, självbehärskning och aggresivitet än råstyrka att göra. Du bör kanske lyssna på honom med tanke på att han verkar ha en väldig massa års kampsportande i ryggen.

Sen att vissa tjejer är dumma i huvudet det har vi ju kunnat konstatera tidigare :arsele

Om en tjej skulle slå mig så skulle jag nog slå tillbaka. Om en kille slår så skulle jag nog inte kunna slå tillbaka eftersom dom oftast är bra mycket starkare.
Men förhoppningsvis slipper jag slå eller bli slagen någonsin. Men det är sjukt vad mycket underliga brudar en del verkar stöta på. Läskiga historier..!

prise skrev:
Skulle utan tvekan kunnat fått honom att ligga på backen tämligen snabbt med bruten näsa eller krossat knä.

Kört kampsport i ett år nu och skulle som jag skriver troligen utan några större problem kunna slå ner folk som är bra mycket större än mig (betyder inte att jag gör det, slåss bara i nödvärn).

Attityd är bra :rofl
Men att träna kampsport i endast 1 år gör dig knappast till någon mean machine , det tar längre tid, tro mig jag vet.

Sedan är det inte samma sak att köra fri fighting nere i en Dojo som att hamna i en krogfight kan jag lova.

OSU !

http://www.budohuset.com/frameset.htm

Willmar skrev:
Nu jävlar..............

Nu har hon sagt en massa skit igen till mig.
Nu skall jag ha valuta för mina pengar.

Skall åka och köpa mjölk. hälla in i hennes lägenhet.
Hoppas hon får kul att städa.

.

Låt mjölken stå framme i rumstemratur ett par dagar så den blir sur å klumpig... :banana

prise skrev:
Som tidigare talare har sagt bara för att dem är mindre så betyder inte det att dem inte har någon chans att spöa dig? Snarare sådana idioter som tror att dem är stora och starka och ska bevisa det hela tiden som gör mig förbannad. Exempel på krogen för en vecka sedan stor kille på kanske 80kilo som först går in i mig bakifrån (jag väger 63kg). Vänder mig emot honom och tittar på honom varpå han knuffar mig in i väggen så jag slår i bakhuvudet ohc skriker "passa dig jävligt noga plutten". Skulle utan tvekan kunnat fått honom att ligga på backen tämligen snabbt med bruten näsa eller krossat knä.

Kört kampsport i ett år nu och skulle som jag skriver troligen utan några större problem kunna slå ner folk som är bra mycket större än mig (betyder inte att jag gör det, slåss bara i nödvärn). Hur vet du att killarna / tjejerna som bråkar med dig inte har någon chans? Ser du det på dem?

Som Stoffer säger så har utgången i en fight mycket mer att göra med attetyd, självbehärskning och aggresivitet än råstyrka att göra. Du bör kanske lyssna på honom med tanke på att han verkar ha en väldig massa års kampsportande i ryggen.

Sen att vissa tjejer är dumma i huvudet det har vi ju kunnat konstatera tidigare :arsele

Men du fattar väl vem som helst kan bryta näsan på den andre om han inte är beredd? Sen så kan du FORTFARANDE inte enligt min mening jämföra de som tränar kampsport med vanliga personer.

Sen så är det så att de som sagt att de skulle slå mig om jag inte håller käften, inte har någon chans då de, 1 är tjejer, tjejer är oftast inte starkare än killar. 2. De kan inte slåss, och tjejerna i fråga är inte heller starka. Efter några år i skolan märker man vilka som har teknik och styrka och vilka som inte har det.

Jag själv hatar att slåss. Helt onödigt.

Edit, du kan ju lika gärna säga att du har kört mc på bana och lätt skulle slå någon som inte gjort det.

Eller att du är bättre på ekonomi än någon som inte läst det i ett år.

Du kan inte jämföra dig själv med alla andra. Du väger 63, du skulle kunna slå en som väger 80. För att du har gått på kampsport. Tänk han skulle ha kått på det också då? Då skulle du inte ha lika lätt att slå honom.

Last edited:
burner skrev:
Attityd är bra :rofl
Men att träna kampsport i endast 1 år gör dig knappast till någon mean machine , det tar längre tid, tro mig jag vet.

Sedan är det inte samma sak att köra fri fighting nere i en Dojo som att hamna i en krogfight kan jag lova.

OSU !

http://www.budohuset.com/frameset.htm

Självklart inte! Men det är endå min mening att tränar man 5dagar/vecka 1.5-3timmar/pass så är det klart att man är bättre än medelsvensson? Frifight menar du sparring då? Vi kör sparring med fullkontakt så säga vad man vill men det blir väl endå ganska realistisk iaf.? :)

Det underlättar ju om man har en hum om vart man ska slå och var! Teknik lägger ju till väldigt mycket kraft i slaget eller hur? :)

P-E Självklart har du en poäng när du jämför det med bankörning men du ser inte på en person vem som kör bana och vem som inte gör det eller hur? Vad jag ville pointera är att skenet kan bedra. Utseende mässigt kan en person se ganska from ut men endå vara helt vrickad.

Last edited:
prise skrev:
Självklart inte! Men det är endå min mening att tränar man 5dagar/vecka 1.5-3timmar/pass så är det klart att man är bättre än medelsvensson? Frifight menar du sparring då? Vi kör sparring med fullkontakt så säga vad man vill men det blir väl endå ganska realistisk iaf.? :)

Det underlättar ju om man har en hum om vart man ska slå och var! Teknik lägger ju till väldigt mycket kraft i slaget eller hur? :)

P-E Självklart har du en poäng när du jämför det med bankörning men du ser inte på en person vem som kör bana och vem som inte gör det eller hur? Vad jag ville pointera är att skenet kan bedra. Utseende mässigt kan en person se ganska from ut men endå vara helt vrickad.

Förstår vad du menar, som sagt skenet kan bedra, men de människorna känner jag, så det finns inte så mycket sken att bedra där. :)

P-E skrev:
Förstår vad du menar, som sagt skenet kan bedra, men de människorna känner jag, så det finns inte så mycket sken att bedra där. :)

I så fall tycker jag dem är ganska fåniga :kocko

Tycker det är knas när man stöter på riktigt packade människor som ska bråka när dem inte ens har koordinationsförmåga för att klara av att gå, lite arbetssamt!

prise skrev:
I så fall tycker jag dem är ganska fåniga :kocko

Tycker det är knas när man stöter på riktigt packade människor som ska bråka när dem inte ens har koordinationsförmåga för att klara av att gå, lite arbetssamt!

A det är jobbigt.

Men det som är ännu jobbigare är när man träffar en tjej som är jätte snäll och så, man strular och dansar och har sig. Allt är bra. Sen hörs man dagen efter, då vet hon knappt vem du är, hon är otrevlig och dryg. Så säger man varför var du så snäll sist vi träffades? Då säger de, jag var skit full. Man ba du var ju inte alls så full.

Så omoget att skylla på alkohol!

P-E skrev:
A det är jobbigt.

Men det som är ännu jobbigare är när man träffar en tjej som är jätte snäll och så, man strular och dansar och har sig. Allt är bra. Sen hörs man dagen efter, då vet hon knappt vem du är, hon är otrevlig och dryg. Så säger man varför var du så snäll sist vi träffades? Då säger de, jag var skit full. Man ba du var ju inte alls så full.

Så omoget att skylla på alkohol!

Håller med, alkohol är den lamaste ursäkten som finns. Det är ingen ursäkt oavsett hur full man var!

prise skrev:
Håller med, alkohol är den lamaste ursäkten som finns. Det är ingen ursäkt oavsett hur full man var!

Precis, går alltid att sluta när man vill. De säger att det inte går ljuger. Kanske inte går när du är skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit full. Men du kunde slutat innan du blev så. Tror att många gör saker, fast de inte är så fulla. Alltså de gör det med avsikt. Men skyller på alkohol dagen efter för att komma "billigt" undan.

P-E skrev:
Precis, går alltid att sluta när man vill. De säger att det inte går ljuger. Kanske inte går när du är skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit full. Men du kunde slutat innan du blev så. Tror att många gör saker, fast de inte är så fulla. Alltså de gör det med avsikt. Men skyller på alkohol dagen efter för att komma "billigt" undan.

Ja, jag kan erkänna att jag varit aspackad och sagt dumma saker några gånger men jag har iaf. stått för allt dagen efter och itne skyllt på alkoholen! :)

prise skrev:
Ja, jag kan erkänna att jag varit aspackad och sagt dumma saker några gånger men jag har iaf. stått för allt dagen efter och itne skyllt på alkoholen! :)

Säga dumma saker gör jag nykter som onykter. :D

Men att göra är stor skillnad.

Fan måste skaffa nr presentatör på vanliga telefonen.

Hon ringde, ville att vi skulle träffas och prata.
Jag hörde att hon druckit, sa att jag inte vill att hon ringer när hon druckit. samt sa att jag inte ville ses pga all skit hon sagt.

Hon började rabbla nått, men jag la på.

Jag är inte Guds bästa barn, men försöker att vara så snäll och god jag kan.
Tycker mest att det är sorgligt hur en tjej kan förstöra sitt liv.

Söp alla dar i veckan, grinade dagen efter. (pga av att hon söp så mycket)
Efter nåra veckor och massa skit från henne, så gick väl några av mina ord in i henne.
Hon dricker ej lika mycket nu. (vad jag vet)

Som sagt försökte bara att vara snäll. Lånade ut pengar till henne (ej till sprit)
Eftersom hon ej åt mat, Alla vet hur viktigt det är att tjejer äter.

Jag försökte bara att stötta henne lite, för någonstans där inne finns en god människa.
Men när man tillslut får för mycket skit, så ger man upp.
Jag är ingen stålman.

Ibland är det skönt att kunna skriva av sig.

En del kanske tycker jag är korkad, en del att jag är snäll.
Alla är vi olika.
Men fortfarande gillar jag inte att se när människor far illa.
Har sett och varit med om mycket skit i mitt liv, om jag kan hjälpa nån lite grann så försöker jag.

Men som det varit nu så har jag glömt bort mig själv. Lättare att se andras fel än sina egna.

Blev säkert en massa ord som ej behövs skrivas, men det är skönt att få ur sig.

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick