Wheeler dealer

Re: Re: Wheeler dealer

Tom Byron skrev:
Öhhh, say what??

Äsch... jag var tvungen att få utlopp för lite irritation... :D
Har ringt på honom i flera dagar.. blir tokig på hans sjuka humor..

Han har en telefonsvarare som säger:
"Wheeler dealer!..... haaaallååååå!!... wheeler dealer?...."

Själv sitter man i andra änden å säger:
"Hej.... ehh... hallå??.. hör du mig?????" :confused:

/Anders - grundlurad :rodnar

Japp!! han är en hel skön kille. det är rätt det som ligger på hans telefonsvarare. åk dit istället. ganska kul. jag bad honom montera på ett par ny sulor på mina motardhjul tidigare. jag hann inte säga att jag skulle ha dom andra däcken tillbaks men det borde han ha fattat. när jag skickade kompisen för att hämta däcken så sa han att han hade slängt dom???? Va fan!!! dom var ju inte så slitna! kanske bakdäcket men fram var ok. skitsamma! jag tyckte inte om dem. Sen efter ca ett 1/2 år kom jag tillbaka för att lägga på ett par andra hjul. då kommer han ihåg mig ang dessa däck han kastade. han frågade om jag ville ha ett par likadana som låg på hans hylla?(obs! det var inte mina gamla. jag kollade på dem) Jag sa att det var lugnt! han kände sig lite ångerfull kanske att han hade kastat dem tidigare. så länge jag har hoj så kommer jag åka till honom för att lägga om däck, helt OK ställe!!

noggrann som få är han :tummenupp

Last edited:
Ett givet ställe som har fått förtroendet att sko om alla mina raketer igenom åren..

Den mannen regerar!!!!!!!! :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow

Enda nackdelen med honom är att han inte är flera och kan kränga fler däck samtidigt under säsongen. :tummenupp

Jag tänker mig alltid honom som en mix av följande tre sköna individer.

Bifogat

• tlg.jpg
    tlg.jpg
    27.6 KB · Visningar: 338
Förra sommaren när jag ringde dit sa hans svarare nåt i stil med "vill du höra våra öppettider och har tredje generationens tonvalstelefon, tryck halvmåne...."

Hursomhelst: 30 spänn för montering & balansering = fett med respekt!

Ok.. är han killen som kan rädda min helg? Fick nya sulan i morse och behöver hjälp att kränga/balansera så man kan ut och gasa. Ska ju blir sol...

Göteborg? Telefon?

rogka566 skrev:
2224279 Ok.. är han killen som kan rädda min helg? Fick nya sulan i morse och behöver hjälp att kränga/balansera så man kan ut och gasa. Ska ju blir sol...

Göteborg? Telefon?

Nej. Han bor och verkar i stockholm så det är osannolikt.

Han har en telefonsvarare som säger:
"Wheeler dealer!..... haaaallååååå!!... wheeler dealer?...."

Själv sitter man i andra änden å säger:
"Hej.... ehh... hallå??.. hör du mig?????" :confused:

/Anders - grundlurad :rodnar

Den har jag haft på mitt mobilsvar sedan min första mobiltelefon (med mitt namn istället för hans firmanamn), jag spelade in den med lite buller i bakgrunden så att folk tror att jag står i en bullrig miljö och svarar...

Det lurar fortfarande folk som inte ringer mig så ofta...

Råkar jag stå i en bullrig miljö när någon ringer mig så brukar jag köra samma stuk när jag svarar, ibland lägger folk på för att dom tror att dom har kommit till mitt mobilsvar...

Vet inte om det är sant men det ryktas att han ogillar kostymnissar så jag o polarna byter slaviskt om till jeans o tröja innan man äntrar hans domäner, fattar inte att han kan hålla koll på allt, ibland tittar han inte ens på en när man förklarar vad man vill.

-Hej, eeh kan du lägga på dessa däck på fälgarna?

Tystnad

-Såå, när är det klart?

-Hmm, kom i eftermiddag då..mummel

Sen kostar det som en bättre woklunch....billigt alltså.

Jag bytte alla däck där på 80-talet,,han var likadan redan då ..go gubbe :)
Pirelli phantom hette dräpardäcken då, hehe

Men han är ju helt jävla lysande! Jag skrattar så att jag gråter.
"Men det kostar ju tusentals kronor..."

Priceless!

-Hej, eeh kan du lägga på dessa däck på fälgarna?

Tystnad
-Såå, när är det klart?
-Hmm, kom i eftermiddag då..mummel
Sen kostar det som en bättre woklunch....billigt alltså.
Jag har rekomenderat Kjelle åt en polare. Efter hans första besök där ringer han och är helt chockad över hur han blev bemött. Han fick inget svar på någon fråga han hade ställt men han lämnade fälgarna+däck och bara hoppades på det bästa.

Last edited:
Dealer

Han må var hur han vill men,

Han är den bästa däckkrängare jag varit med om, jag hade brådis så jag stod o väntade
medan han krängde på några harly sulor, släppte ut luften och pressade loss, fyllde på tills han fick dom hundra, det tog säkert en kvart till 25 minuter per däck.
Lämnar man in grejor till honom är jag helt säker att jag aldrig någonsin behöver reklamera

Jag har varit in i kostym och då hjälpte han mig ut med däcken för att jag inte skulle skita ner mig...

Jag är glad att han finns i stan och det är aldrigt dividerande om man kommer med däcken i handen och tjafsande om att det är import däck....

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back