Wheeler dealer

Ringde just till wheeler dealer för att kolla om mina däck hade kommit, hade dock bara öppet under tis och tors nu under lågsäsong. Så jag fick höra hans senaste variant på tfn-svararen. "Komfortvärdinnor" Han har inte lagt av sig den mannen :D

/förstummad

Last edited:
Ett givet ställe som har fått förtroendet att sko om alla mina raketer igenom åren..

Den mannen regerar!!!!!!!! :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow

Då har jag en raritet hängandes i garderoben....:tummenupp

Bifogat

• Wheeler Dealerställmindre.JPG
    Wheeler Dealerställmindre.JPG
    136.1 KB · Visningar: 188
Det han inte kan om däck är inte värt att veta!

Han är riktigt snäll, tystlåten men alltid lika trevlig. Träffat han några gånger på olika tillställningar då han är kompis med farsan.

Han är hemlig men väldigt trevlig och hjälpsam om man visar att man har lite glimten i ögat. Jag åkte italienskt på åttiotalet och han såg alltid till att jag fick hans snygga pirelli-broschyrer och affischer. Han är en genuin människa och seriös hantverkare. Laverda trepip wrappa!

Shit vilken flashback, det där har jag sett förr :tummenupp

Jaså? Måste ha varit ett gäng år sedan då...fick det av min kusin för att jag skulle vara representabel vid Donken Svea på mitten 80-talet:D :D

AVA MC´s logga pryder armarna och på benen sitter gsxr 750 dito. Och så lite mjuka skydd modell fetvadd om man skulle dra i gatan:gnissla

Jag tänkte själv "boka" tid hos honom för att byta däck nästa vecka :tummenupp

När brukar han ha öppet?

Måste först fundera ut en MacGyver lösning för att lyfta hojen fram för att kunna ta bort framfälgen utan depåstöd (helst på plats utanför honom då jag inte har någon bil)... :va

Last edited:
Måste först fundera ut en MacGyver lösning för att lyfta hojen fram för att kunna ta bort framfälgen utan depåstöd (helst på plats utanför honom då jag inte har någon bil)... :va

Be någon lyfta hojen i fronten och sätt in en träbit (ca 30 cm lång borde väl räcka?) under varje gaffelben. Inte jättestabilt men kan du stå vid hojen och se till att ingen stöter till den så funkar det :tummenupp

Be någon lyfta hojen i fronten och sätt in en träbit (ca 30 cm lång borde väl räcka?) under varje gaffelben. Inte jättestabilt men kan du stå vid hojen och se till att ingen stöter till den så funkar det :tummenupp

Hur hade du tänkt dig att man skulle orka lyfta fronten med bara handkraft? :va

Inte alla är lika starka som dig :tummenupp

Hur hade du tänkt dig att man skulle orka lyfta fronten med bara handkraft? :va

Inte alla är lika starka som dig :tummenupp

Var 2 som lyfter dårå :gnissla Eller så skaffar man ett främre depåstöd. Biltema är billigt och duger:tummenupp

Han är ju en fantastisk människa! Århundradets original fanimej!

Han har hjälpt mig, superbra jobb!

Titta, lyssna & njut!

"...med hjälp av näst senaste tekniken":yoparty:D
'
Vet ej varför jag kommer att tänka på TV serien Tårtan.....

[YOUTUBE-ID]XqFJYVgDBtQ[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Jag tänkte själv "boka" tid hos honom för att byta däck nästa vecka :tummenupp

När brukar han ha öppet?

stödet kan ju gå av men borde inte de.
ställ den på sidostödet.
en domkraft som sitter bra nånstans framför stödet på höger sida.
hissa så e framhjulet fritt.
el lagom träkloss..
förr på bes så fick man ställa den på stödet och dra upp framhjulet själv så de gick fritt.. gör så mens nån stoppar in en träkloss nånstans.

Han är väldigt bra. Det tar lite tid att lära känna honom. :tummenupp

Där var man i början av 90-talet och köpte 'skattemärken' med månad 0 eller 13 på och isf regnr stod det 'polis polis potatisgris'. :tummenupp :D

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back