Vore det inte enklast att bara sänka dom i Östersjön?

twinner skrev:
Åhhh..Ditt lille diskussionsfucko. :tungan

Det var ett ganska bra uttryck faktiskt - diskussionsfucko. :tummenupp

twinner skrev:
Han är säkerligen psykiskt sjuk.

Ja, säkert jättesjuk. Speciellt eftersom han fick fängelse sist han sneade...

Snart kommer korvgubbe och humanistmaffian och reder ut begreppen. :banana

Qwerty skrev:
Är inte alla som begår olika typer av våldsbrott det?

Nej men det är väldigt populärt att skylla på att man vid tillfället inte var vid sina sinnens fulla bruk och att man därefter mår dåligt av vad man själv har gjort.

Markus skrev:
Snart kommer korvgubbe och humanistmaffian och reder ut begreppen. :banana

Beror på vilka begrepp vi pratar om...

Killen ansågs frisk sist han dömdes och har dömts 11 gånger så det är ett förbaskat djävla helvete att han får så korta straff som han får... Det är för att tala klarspråk:
- "Ett djävla skämt!"

....Jag brukar säga att kriminalvården ska fylla 3 primära funktioner:
1. Skydda - oss övriga då
2. Vårda - de dömda så de inte återfaller
3. Avskräcka - Man bör tänka två gånger innan man gör något..

Uppenbarligen misslyckas man ju kapitalt med allt i den här lirarens fall och förutom detta så faller ju all trovärdighet när man gång på gång släpper ut honom....

Markus skrev:
Korvgubbe goes fascist.

En dag att minnas. :tummenupp

....om du söker igenom alla gamla trådar om den här typen av brottslighet så kommer du nog upptäcka att våldsbrott och dyl. är något som jag länge velat se längre straff för... Särskillt om de upprepas...

Det är pga killar som Markus som man inte kan visa bilder och namn i de här sammanhangen. Tror du verkligen att ursprung spelar roll??

korvgubbe skrev:
....om du söker igenom alla gamla trådar om den här typen av brottslighet så kommer du nog upptäcka att våldsbrott och dyl. är något som jag länge velat se längre straff för... Särskillt om de upprepas...

Jo, jag vet. :pannkyss
Men stenkastare är du fortfarande, det kommer du aldrig ifrån. :mad:

Markus skrev:
Korvgubbe goes fascist.

En dag att minnas. :tummenupp

Muahaha. Äntligen är vi eniga! :tummenupp

Vore dock synd att slösa en hel container på den här snubben. Kan man inte fylla den innan man sänker den?

Chrille skrev:
Det är pga killar som Markus som man inte kan visa bilder och namn i de här sammanhangen. Tror du verkligen att ursprung spelar roll??

Tjena Chewie, var inte jag på din Ignorelista?

Gick säkert på rohypnol, killen är inte psyksjuk han är bara dum i huvudet.

Skjut han :mad:

jösses.. dömd för 11 oprovocerade våldsbrott.. behöver man ens psykolog för att märka att allt inte står rätt till med killen???

några månader i finkan hit och dit lär ju inte hjälpa direkt.. lås in han på psyk för gott, vadderat rum och mozart är vad han behöver...

sven666 skrev:
jösses.. dömd för 11 oprovocerade våldsbrott.. behöver man ens psykolog för att märka att allt inte står rätt till med killen???

.....att vara ute och snedtrippa på amfetamin och annat är inte detsamma som att vara psyksjuk... Så killen ska skaka galler och inte prata med hjärnskrynklare...

...egentligen bryr inte jag mig var han sitter bara han inte är ute i samhället och hugger folk emd knivar och borrar.....

Läser man texten och inte bara kollar på rubriken och bilderna så kan man läsa Orsaken är att han blandar alkohol och amfetamin – och ”snedtänder”.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg