Vore det inte enklast att bara sänka dom i Östersjön?

eus skrev:
Så jävla usel vet jag inte om den är, testa du att käka amfetamin och sup till det. Vad skulle annars vara ursäkten? Om killen inte är psykiskt sjuk, så borde det ändå finnas någon rimlig orsak till sånt här beteende.

Du måste också börja läsa bättre. :lol Det här var ju kul. :tummenupp

eus skrev:
Så jävla usel vet jag inte om den är, testa du att käka amfetamin och sup till det. Vad skulle annars vara ursäkten? Om killen inte är psykiskt sjuk, så borde det ändå finnas någon rimlig orsak till sånt här beteende.

Att äta amfetamin och dricka sprit är inte farligt men jag antar eftersom att han är nog en knarkare av rang så gör han det nog en vecka i sträck och den där sista dagen är grymt nojjig plus att man lätt snear över småsaker och får för sig att polisen är efter en och sånt. Hjärnan funkar inte alls och då slår försvarsmekanismen in.

Värt att tillägga än en gång är att jag inte tagit droger någonsin i mitt liv. Förutom sprit och nikotin då.

Markus skrev:

Att äta amfetamin en gång är knappast värst skadligt, dom blir lite extra glada och spenderar mycket tid på dansgolvet. Det som är farligt är ju att dom vill göra det igen och när dom är nere i drogträsket så tar dom det en vecka i sträck och då barkar det. Ungefär så jag menade.

honkiie skrev:
Att äta amfetamin en gång är knappast värst skadligt, dom blir lite extra glada och spenderar mycket tid på dansgolvet. Det som är farligt är ju att dom vill göra det igen och när dom är nere i drogträsket så tar dom det en vecka i sträck och då barkar det. Ungefär så jag menade.

kanske ungefär så han har gjort?

bara föratt han e lite brun betyder de inte att han har börjat punda pga taskig barndom..

honkiie skrev:
Att äta amfetamin en gång är knappast värst skadligt...

Sannolikt dör man inte av att testa en gång, nej. Eller två.
Det gör du inte av att sexa med en HIV-smittad heller. Sannolikt.

Markus skrev:
Sannolikt dör man inte av att testa en gång, nej. Eller två.
Det gör du inte av att sexa med en HIV-smittad heller. Sannolikt.

Vi kan även jämföra med att köra motorcykel så är det väldigt mycket större chans att skada/döda sig själv än med amfetamin. Skillnaden är att man oftast inte har ångest i flera dagar när man kört hoj :)

Det bästa vi kan göra är att avsätta 5miljoner så att han får vård istället, fängelse är helt fel. Vård löser problemet bättre.

Att sätta folk på anstalter är inte humant.

eus skrev:
men inte sneda tänder iaf?:lol

honkiie skrev:
Vi kan även jämföra med att köra motorcykel så är det väldigt mycket större chans att skada/döda sig själv än med amfetamin.
Det verkar som om det är många som hackar på dig just nu men var har du fått denna information från???

bonny skrev:
Det verkar som om det är många som hackar på dig just nu men var har du fått denna information från???

Jag brukar "plugga droger" på flashback.se, tycker det är väldigt intressant att se vad pundarna skriver. Man ska ju inte lita på vad pundarna säger men det finns faktiskt de som vet vad de håller på med också, står en hel del fakta. Jämförelsen är att ta amfetamin nån gång då och då vid festliga tillfällen mot en sporthojsförare som kör normalt dvs hyfsat snabbt och "körglatt". Tror inte du hittar några dödsfall hos droganvändarna, amfetamin är inte så himla lätt att dö av fast det är inte särskilt snällt mot hjärtat vid tyngre bruk. Däremot så är det ju faktiskt rätt farligt med motorcykel och det blir en hel del olyckor även om det inte är ens eget fel, bilar kör ut framför en osv. Sen vid tyngre bruk så blir ju pundarna psykiskt störda dvs farliga. En sneande tjackpundare är fruktansvärt farlig då dom kan bli helt galna och då det dessutom är så gott som omöjliga att knocka eftersom att dom är höga och inte kan sova. Du kan slå dom rakt i ansiktet så sprätter dom bara direkt upp igen. Kan väl vara att jämföra med "ghostriderpiloter" som inte är särskilt ofarliga heller kan vi väl alla vara överrens om. Kom ihåg att det bara är en jämförelse som jag gjorde för att jag tycker den stämmer ändå hyfsat bra.
Hursomhelst så tycker jag att man ska ge fan i tjack och köra hoj istället, adrenalinet duger då åt mig iallafall :hihi

honkiie skrev:
Jämförelsen är att ta amfetamin nån gång då och då vid festliga tillfällen mot en sporthojsförare som kör normalt dvs hyfsat snabbt och "körglatt". Tror inte du hittar några dödsfall hos droganvändarna, amfetamin är inte så himla lätt att dö av fast det är inte särskilt snällt mot hjärtat vid tyngre bruk. Sen vid tyngre bruk så blir ju pundarna psykiskt störda dvs farliga.
Hursomhelst så tycker jag att man ska ge fan i tjack och köra hoj istället, adrenalinet duger då åt mig iallafall :hihi
Delvis eniga med andra ord. Det finns flera fall av dödsfall av amfetamin, å amfetminliknande preparat, om än det sker i höga doser. Vanligaste dödsorsak: hjärnblödning. Sedan har vi ju en förhöjd generell dödlighet i gruppen som beror på indirekta effekter av drogandet.
Plus att jag tycker att det är ett formellt fel att jämföra "worst-case-scenario" för att köra mc med bästa utfallet av att använda amfetmin.
Som en av de bespottade humanisterna på SH så vill jag bara peka på att sambandet psykiskt sjuk och farlig till största delen är en massmedial konstruktion.
Helt enig i det sista: Bättre å köra hoj.

korvgubbe skrev:
.....att vara ute och snedtrippa på amfetamin och annat är inte detsamma som att vara psyksjuk... Så killen ska skaka galler och inte prata med hjärnskrynklare...

...egentligen bryr inte jag mig var han sitter bara han inte är ute i samhället och hugger folk emd knivar och borrar.....

Ja, jag kan ju inte gärna tycka att man är frisk om man öht behöver snedtrippa på amfetamin och alkohol. Visst, snubben är en uppenbar fara för sin omgivning och borde sitta inlåst ett längre tag men samtidigt som han sitter där så borde man kunna hjälpa snubben att lägga av med sånt istället för att slänga honom i mörkaste källarvalvet på vatten och bröd eller vad nu sh-pöbeln vill ha för straff.

Silwer skrev:
Ja just va logiskt, folk som super är psyksjuka.
Alkoholism räknas som ett sjukdomstillstånd såvitt jag vet. Alla beroenden är väl dessutom mer eller mindre psykiskt betingande.

honkiie skrev:
Jag brukar "plugga droger" på flashback.se...
Ja, flashback.se är ju en allmänt vedertagen källa för objektiv droginformation!

Last edited:
Coola Ola skrev:
Ja, jag kan ju inte gärna tycka att man är frisk om man öht behöver snedtrippa på amfetamin och alkohol.

En snedtrip är knappast något som någon missbrukare behöver.. det är snarare en bieffekt...

Det jag sa var att han ska skaka galler om han frisförklaras och oavsett om han pratar med skrynklare eller skakar galler så ska han hållas instängd länge... att dömmas till 7 månaders inlåsning när man helt oprovocerat slagit ner folk med en borr är ett skämt iaf med tanke på att det var hans elfte dom....

Oprovocerad misshandel är ett av de brott som jag med bestämdhet hävdar ska ge långa straff för det skapar sådan osäkerhet bland övriga i sammhället...
....Skulle en grabb som tidigare är ostraffad vara våldsbenägen och grovt misshandla en förbipasserande på fyllan en kväll skulle han ju inte ens få sitta ett halvår... Det skapar bara ilska hos offren, osäkerhet hos övriga och gör dessutom att folk knappt vågar anmäla eftersom de vet att en förbannad och hämdlysten våldsverkare är på fri fot bara månader efteråt.. i vissa fall bara någon månad senare därför att de avtjänat en del av straffet medan de suttit häktade...

Jag tillhör inte de som vill stänga in någon i källaren och kasta bort nyckeln.. Men att sitta inne en halv skoltermin avskräcker knappast någon från att råna och misshandla igen...

Last edited:
korvgubbe skrev:
En snedtrip är knappast något som någon missbrukare behöver.. det är snarare en bieffekt...

Det jag sa var att han ska skaka galler om han frisförklaras och oavsett om han pratar med skrynklare eller skakar galler så ska han hållas instängd länge... att dömmas till 7 månaders inlåsning när man helt oprovocerat slagit ner folk med en borr är ett skämt iaf med tanke på att det var hans elfte dom....

Oprovocerad misshandel är ett av de brott som jag med bestämdhet hävdar ska ge långa straff för det skapar sådan osäkerhet bland övriga i sammhället...
....Skulle en grabb som tidigare är ostraffad vara våldsbenägen och grovt misshandla en förbipasserande på fyllan en kväll skulle han ju inte ens få sitta ett halvår... Det skapar bara ilska hos offren, osäkerhet hos övriga och gör dessutom att folk knappt vågar anmäla eftersom de vet att en förbannad och hämdlysten våldsverkare är på fri fot bara månader efteråt.. i vissa fall bara någon månad däfrför attd e avtjänat en del av straffet medan de suttit häktade...

Jag tillhör inte de som vill stänga in någon i källaren och kasta bort nyckeln.. Men att sitta inne en halv skoltermin avskräcker knappast någon från att råna och misshandla igen...

Självklart är inte snedtrippen nåt en missbrukare behöver men han är ju uppenbarligen ute efter nånting när han häller i sig drågorna. Jag tror inte att man är frisk om man måste "knarka".

Coola Ola skrev:
Jag tror inte att man är frisk om man måste "knarka".

Det finns väl grader i helvetet? Eller menar du att bara för att man pundat lite så är man så pass sjuk att man per automatik diskvalificerar sig för fängelsestraff?

Coola Ola skrev:
Självklart är inte snedtrippen nåt en missbrukare behöver men han är ju uppenbarligen ute efter nånting när han häller i sig drågorna. Jag tror inte att man är frisk om man måste "knarka".

Jag tror du skulle bli överraskad om du visste hur många "fullt friska" som tar både det ena och det andra... Problemet med droger är ju att de flesta inte har några som helst problem med dem inledningsvis utan att de bara märker alla positiva effekter..

Jag har f.ö. svårt att se droger oavsett om det är etanol eller andra kemikalier som vi pratar om som någon förmildrande omständighet... I och med denna åsikt tycker jag även att det borde klassas som dråp när man kör ihjäl någon på fyllan...

...Oavsett hur hög killen var så är fortfarande 7 månader ett alldeless för milt straff för den typen av brott. Våldsbrott som rån, misshandel, våldtäckt och liknande bör i mina ögon ge kännbara straff därför att det är brott som påverkar hur vi övriga lever våra liv. Tjejer vågar inte gå ensamma på kvällar. Unga osäkra killar beväpnar sig med kniv för att de är rädda att bli rånade på mobilen eller bara spöade på tunnelbanan... Jag själv har svårt att välja nattbussen utan betalar hellre en dyr taxi hem därför att man många gånger oroar sig för att råka ut för någon med taskigt ölsinne...

....Därför tycker jag att det ska ge kännbara straff.... Alla fall av grov misshandel borde ge minst ett år i buren... Alla fall med sparkar mot liggande eller flera mot en borde per automatik klassas som grov...

Om två svartsjuka grabbar gör upp med nävarna så skulle jag kunna tänka mig att de bara anses som "ringa misshandel" eller misshandel men just oprovocerat våld, våld med kniv, våld flera mot en eller våld mot en liggande person ska anses som grovt och ge minst ett år..

Markus skrev:
Det finns väl grader i helvetet? Eller menar du att bara för att man pundat lite så är man så pass sjuk att man per automatik diskvalificerar sig för fängelsestraff?

Låter det som att den här snubben tråden handlar om bara "pundat lite"? Visst, han är nog mer lämpad för ett vanligt fängelsestraff än rättspsyk men det jag tror knappast han kommer sluta med sina amfetamin och spritcocktails, även efter fem år i fängelset, om han inte får hjälp att tag i orsakerna till sitt missbruk under strafftiden.

Sätt såna på nån sketen ö eller skjut dem. De kommer in på anstalt och kostar oss massa pengar bara. Jävla idioter!! Och svenska rättsystemet är inte helt hundra det heller!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg