volvo dåre...

snake_415

frün sukke ti yamma
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
yamaha R1 -08
tjena.. tänkte fråga om nån vet nåt om volvo s 70?? dom verkar j kunna gå jävligt fort iaf.. körde efter en här om kvällen... vi stanade vid en korsning där de va stop skylt sen körde den iväg rätt normalt å jag efter helt lungt men men som vanligt när man kör efter en bil så ska dom ju alltid visa va dom har... o jag tänkte klart ja hänger på den här gubb bilen, men nästa gång ja kollade på mätarn så visa de 240 å den va fortfarande en bit framför mig sen tänkte jag de här kan ju inte va en original s 70 ... ps. men ja hade ju mer att ge iaf.. :yoparty

I Oxelösund finns det en lätt trimmad 850R som har 550 Bhp. Den är byggd av en polare till mig, vi skall se om han hänger av mig nästa gång vi träffas.

snake_415 skrev:
tjena.. tänkte fråga om nån vet nåt om volvo s 70?? dom verkar j kunna gå jävligt fort iaf.. körde efter en här om kvällen... vi stanade vid en korsning där de va stop skylt sen körde den iväg rätt normalt å jag efter helt lungt men men som vanligt när man kör efter en bil så ska dom ju alltid visa va dom har... o jag tänkte klart ja hänger på den här gubb bilen, men nästa gång ja kollade på mätarn så visa de 240 å den va fortfarande en bit framför mig sen tänkte jag de här kan ju inte va en original s 70 ... ps. men ja hade ju mer att ge iaf.. :yoparty

En S70 T5 har väl 240 Hp och gör vad jag vet 250km/t mätarfart och orginal :confused:

Sen är väl inte Volvos turbomotorer direkt otacksamma att chippa heller, så det var nog en ganska vanlig Volvo du träffade på :)

Är väll inget konstigt. En S70 T5 som går om den går som den ska gör 250km/h ärliga sen hoppar fartspärren in, oavsett vad som står på mätaren(250-280). En kawa 600 gör kanske 260km/h ärliga. Sen beroende på vana att krypa ihop bakom kåpan mm så skilljer det i topphastighet.

Bara för att man åker hoj är man inte snabbast ovanför 180km/h.

Qwerty skrev:
Är väll inget konstigt. En S70 T5 som går om den går som den ska gör 250km/h ärliga sen hoppar fartspärren in, oavsett vad som står på mätaren(250-280). En kawa 600 gör kanske 260km/h ärliga. Sen beroende på vana att krypa ihop bakom kåpan mm så skilljer det i topphastighet.

Bara för att man åker hoj är man inte snabbast ovanför 180km/h.
nej de har du rätt i har kört 270 med min visserligen mätarfart de ju men den e ju inte original mera heller så ja vet inte den riktiga hastigheten :)

snake_415 skrev:
nej de har du rätt i har kört 270 med min visserligen mätarfart de ju men den e ju inte original mera heller så ja vet inte den riktiga hastigheten :)

Vilken tur att hojen med största sannolikhet visar ännu mer fel

snake_415 skrev:

Farsan har en 95 Aero med 300hp. På Autoban var han uppe i 270 och då var plattan inte riktigt i botten. Fanss mao lite kvar och ge!!

JB

Anderzzon skrev:
En S70 T5 har väl 240 Hp och gör vad jag vet 250km/t mätarfart och orginal :confused:

Sen är väl inte Volvos turbomotorer direkt otacksamma att chippa heller, så det var nog en ganska vanlig Volvo du träffade på :)
jo de var väl det då.. :tummenupp kan man ju säga till volvo .. har ju en gammal v70 tdi sj.. å den gör ju 220 med chip ... :)

Kollegan på jobbet hade en vässad T5, låg väl runt +350 hk.

Värdelöst acc för den spekar ju bara med framhjulen upp till 150 km/h :lol . Men sen djävlar går den undan. Runt 285 km/h yrade han om. :tummenupp

Helldriver skrev:

Värdelöst acc för den spekar ju bara med framhjulen upp till 150 km/h :lol . Men sen djävlar går den undan. Runt 285 km/h yrade han om. :tummenupp

Jaha... Tar inte femman slut runt 260 nånstans?

jo jag har en polare med en 850 T5R som är chippad. automat iofs, men den skjuter på rätt friskt för att va framhjulsdrivet o ca 270 hk. toppar lite över 260 enligt mätaren.
hände av en cbr 600 med den för nån månad sen =)

Last edited:
joonnaas skrev:
jo jag har en polare med en 850 T5R som är chippad. automat iofs, men den skjuter på rätt friskt för att va framhjulsdrivet o ca 270 hk. toppar lite över 260 enligt mätaren.
hände av en cbr 600 med den för nån månad sen =)
inte illa de inte man kan ju inte direkt ställa sig upp å :arsele göra så här i den farten inte när man åker hoj :)

Kompis har en vässad traktor med337616091 hk den går 3423455 km

menar volvo traktor hehe :Bugar

Min kompis rumskamrats polares hund har en rymdfärja som går flera kilometer i sekunden. Han drog en otrimmad DT50MX med den, mätt med GPS såklart.

som jag skrevt i nåra andra trådar.
tl1000 med allt lull lull för bästa effekt.
280 mätarfart...volvo 850 såg mig i backspegeln mens jag såg han försvinna :yoparty :Bugar
han fick en :tummenupp när jag kom ikapp han :)
jag hade lite mer o ge men kändes inte så stabilt efter 280 :3freak

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...