VM / EM på Assen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ingen Assentråd! Underligt.

Rossi visar framfötterna direkt på den återigen ombyggda banan och är snabbast på friträningen. De har lagt in en höger som måste tas på tvåan på innan den förut mycket snabba och tuffa vänsterkurvan som avslutade bakrakan. Det kommer gå långsammare i år alltså. LIte synd men det är nog bra för säkerheten.

Talmacsi snabbaste 125:a.
Fredde inte med i 250 :mad:

Ska bli spännande att se hur det går för svenskarna i EM.
Det är riktigt många svenskar på plats och kör 250 EM som går parallelt med VM.
Cajback, Mårtensson, Dobrich, Lindfors, Sjöström, Larsson, Fredriksson, Håkansson är de jag vet på rak arm.

Last edited:
Goodstuff skrev:
Ingen Assentråd! Underligt.

Rossi visar framfötterna direkt på den återigen ombyggda banan och är snabbast på friträningen. De har lagt in en höger som måste tas på tvåan på innan den förut mycket snabba och tuffa vänsterkurvan som avslutade bakrakan. Det kommer gå långsammare i år alltså. LIte synd men det är nog bra för säkerheten.

Talmacsi snabbaste 125:a.
Fredde inte med i 250 :mad:

Ska bli spännande att se hur det går för svenskarna i EM.
Det är riktigt många svenskar på plats och kör 250 EM som går parallelt med VM.
Cajback, Mårtensson, Dobrich, Lindfors, Sjöström, Larsson, Fredriksson är de jag vet på rak arm.

OSKAR skall rocka fett på Assen säger han!!!!

Kör hårt... heja Oskar :banana

Antagligen för att Pista Oil betalar mer än vad Fredde kan göra. :mad:
Kurz-teamet verkar ha grymma ekonomiska problem i år vilket straffar ut Fredde eftersom han inte kan betala lika mycket som vissa andra men sämre förare.

Vart kommer man kunna hitta tider etc från EM-åkarna??

Mattea Pasini har provisional pole före Kallio. Min "favorit" Luthi nere på en 10:e plats...

Goodstuff skrev:
Mattea Pasini har provisional pole före Kallio. Min "favorit" Luthi nere på en 10:e plats...

Luthi verkar ju inte vara en kvalfantom direkt men presterar ju bättre i race den uppfattningen har jag. Garanterar att han är 3:dje man in i första kurvan oavsett vilken position han startar ifrån.

Tja....lite spekulationer då...om hur det kan tänkas gå.

Rossi på pallplats nr.1 det går fan inte att gissa annat med historiken för i år.

Melandri slår till på en andra, o Max...ja han kan väl få ta en 3:de. :) Trots allt har han morskat till sig o kan ta ett nederlag som en man. O då kan han få vara värd en bronspeng.

Sete han har taskiga däck o ställer hojen lääääängst bort på den bortesta högern. O lägger sig ner i gräset o gråter. Poänglös!!! :näsblod

//MadH

Sete han har taskiga däck o ställer hojen lääääängst bort på den bortesta högern. O lägger sig ner i gräset o gråter. Poänglös!!!

:rofl :rofl

MVH Martin

Madhonda skrev:
Tja....lite spekulationer då...om hur det kan tänkas gå.

Rossi på pallplats nr.1 det går fan inte att gissa annat med historiken för i år.

Melandri slår till på en andra, o Max...ja han kan väl få ta en 3:de. :) Trots allt har han morskat till sig o kan ta ett nederlag som en man. O då kan han få vara värd en bronspeng.

Sete han har taskiga däck o ställer hojen lääääängst bort på den bortesta högern. O lägger sig ner i gräset o gråter. Poänglös!!! :näsblod

//MadH
Din prognos är en kopia av ställningen i sammandraget...

Jag hoppas och tror att Biaggi är på bra humör och vinner från pole. Barros blir tvåa. Melandri och Gibernau kör i mål med fem hundradelars marginal som fyra och femma - fem sekunder efter Hayden.

Nyteknik skrev:
Jag hoppas och tror att Biaggi är på bra humör och vinner från pole. Barros blir tvåa. Melandri och Gibernau kör i mål med fem hundradelars marginal som fyra och femma - fem sekunder efter Hayden.

Rossi då? Försov han sig? Om han inte gör det är chansen, tyvärr för de övrigas skull, orimligt liten att någon kommer före honom. Säsongsformen, träningsresultaten, tidigare resultat, allt pekar på en självklar vinst.

Macho Woman skrev:
Rossi då? Försov han sig? Om han inte gör det är chansen, tyvärr för de övrigas skull, orimligt liten att någon kommer före honom. Säsongsformen, träningsresultaten, tidigare resultat, allt pekar på en självklar vinst.
Jag vet. Men jag har ledsnat på den förutsägbara upplösningen och hoppas på lite välgörande variation.

Nyteknik skrev:
Jag vet. Men jag har ledsnat på den förutsägbara upplösningen och hoppas på lite välgörande variation.
Hehe, ja, det ligger något i det. Alltså; Capirossi vinner före Barros och Edwards.

Nyteknik skrev:

I så fall vill jag tippa: 1. Byrne 2. Battaini 3. Rolfo Den var spännande va?

En tippning som tar mer hänsyn till oddsen skulle kunna vara:
1. Rossi
2. Melandri
3. Gibernau

250: 1. Lorenzo 2. Pedrosa 3. Stoner

125: 1. Pasini (Tyvärr. Jag önskar att Mika kunde trycka till honom men jag tror Mattea rider på framgångsvågen nu.) 2. Kallio 3. Simoncelli

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back