vinterbil ?

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
som sagt, vad äger ni för vinterbilar ? :va
gamla härkar med bakhjulsdrift ? som jag.
nyare bilar med bakhjulsdrift ?
gamla 4x4 ?
nya 4x4 ?
eller kanske framhjulsdrivet ?
o.s.v.

var ute & sladdade med min 244 idag & jag måste ju erkänna att det är rätt roligt att vara ute & sladda även med fyra hjul :gnissla :fyllisar

granath_ skrev:
var ute & sladdade med min 244 idag & jag måste ju erkänna att det är rätt roligt att vara ute & sladda även med fyra hjul :gnissla :fyllisar

Det vetti fan, fick farfars bil en 240 av 87 årsmodell(mintcon.). I fredags höll jag på att krocka med en 850 eftersom jag gled ut mitt i en korsning, sedan en timme senare ställde jag mig tvärs över vägen mitt i en kurva samtidigt som jag hade en lastbil en liten bit bakom mig. :gnissla

Jag ska nog inte köra bil utan abs...och allra helst inte en bakhjulsdriven bil,iaf inte en 240! :brinnerup

Min och en polares "vinterbil"

Bifogat

• framhus.jpg
    framhus.jpg
    120.6 KB · Visningar: 309
kommer ihåg min första vinter med färskt kort...
morsan gammla 240 o alla polarna..
snabb stereo bygge vilket inkludera en hemmastereo högtalare(6,5tum) o 2 mindre högtalare i handsfacket ditsatta med en träbit..
detta toppade vi med en ford orginal enhet från 80 talet.
ca 2 år senare skulle morsan sälja bilen..
gubben kom,,gubben pruta o jag sa...ok! men då behåller jag stereon...tro ni han garva :D

iaf åkte den bilen på ca tio 2or på bes..på bara rost..

ohhh de va tider det :banana

Ett stycke volvo helst med turbo + vinterväglag + en ej så blyg chaufför = Underhållning på hög nivå.

Finns även en daihatsu (tror jag) tillverkad på 80-talet stor som en nissan micra
med bakhjulsdrift och turbo original,polaren har en sån och den går inte heller av för hackor riktigt skoj med en sån liten bil när det går brett.

Subaru Legacy 05, lite tråkig men man åker bekvämt och fint.

snabbåka skrev:
Ett stycke volvo helst med turbo + vinterväglag + en ej så blyg chaufför = Underhållning på hög nivå.

Finns även en daihatsu (tror jag) tillverkad på 80-talet stor som en nissan micra
med bakhjulsdrift och turbo original,polaren har en sån och den går inte heller av för hackor riktigt skoj med en sån liten bil när det går brett.
Menar du Nissan S12?

Chevrolet Cavalier -97a. Framhjulsdriven automatare... Noll utrustning. Inte ens bandare i radion... :)

Men den är röd! :D

Äh massa skräpvolvo! Mercedes 190 är riktiga grejer det, man kör fast överallt och får ställ lite här och där!

SAAB 900 88 som åretruntbil, skulle helst ha haft en Golf GTI 83-84 eller en Kadett GSI (eller den något ovanligare GT) 87-88 någon som har en över?

Jo, jag gillar framhjulsdrift, jag sladdar snyggare med såna, när jag kör bakhjulsdrivet sladdar jag bredare men det går så fruktansvärt långsamt istället.

Dom i mina ögon sämsta sladdbilarna är Vaz (sladdade gärna, men har så kort hjulbas så man snurrade hela tiden) och farsans FD ford sierra, det var två millimeter mellan tomgång och fullgas, så det var omöjligt att åka med snygga upställ. (den blev bättre efter lite moddar på gasreglaget, men inte mycket)

Saab 900 är en klassisk vinterbil!
Det slår inte fel, jag har en själv..fast nyare generationen då!
Bromsarna på min är lite dåliga, men annars ligger den som en räkmacka på vägen!

Golf II från -88 och en Hyundai santa fe. Ingen av dom går som ett skott, men Golfen kan man sladda med och "hyndan" e en V6:a så lite kul kan man ha.

granath_ skrev:
som sagt, vad äger ni för vinterbilar ? :va
gamla härkar med bakhjulsdrift ? som jag.
nyare bilar med bakhjulsdrift ?
gamla 4x4 ?
nya 4x4 ?
eller kanske framhjulsdrivet ?
o.s.v.

Köp min M5 touring, funkar griiimt bra! :tummenupp

Bakhjulsdrift, diff, man låda, 347 hk -det du behöver! :rolleyes:

244 GLT -82 Lite vässad maskin o väghållning! Den perfekta vinterbilen!!

Snart med svetsdiff och dogbox!

Jag går emot 240 strömmen,

Kör Volvo 740 GL (Ganska Lyxigt) 87:a med runt 115 vilda kusar, nybesiktigad med rent papper :)

Riktigt underhållande för mig som kör andra vintern med b-kort :tummenupp
och ett värmesystem som skapar en mindre bastu i bilen. :brinnerup

Mycket trevlig vinterbil

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...