vinterbil ?

granath_ skrev:
golf 1 är kult, den får man ju inte köra sönder :4skrika

Förra Lördagen i en skog nära mig....
Det blev att kapa en dm från torpedväggen och sätta dit en ny framdel, plus att rikta bakskärm och byta bakaxel.

Bifogat

• Golf1.jpg
    Golf1.jpg
    91.9 KB · Visningar: 79
Last edited:
Jag köpte en 88 Prelude med fyrhjulstyrning igår... har knappt kört nåt men 4WS verkar sinnesjukt :gnissla

granath_ skrev:
golf 1 är kult, den får man ju inte köra sönder :4skrika

I en skog nära mig i dag, observera, inte samma gula golf....

Bifogat

• DSC00626.JPG
    DSC00626.JPG
    83.4 KB · Visningar: 56
Jonathan skrev:
Hur kör du människa!? :hihi

Jag kör dom inte, jag lagar dom....

Jag slutade köra själv för att jag tyckte det var för mycket skruva och för lite köra, nu skruvar jag åt tre-fyra andra istället :kocko :huvet

Enda fördelen är att jag får hålla på med motorsport men slipper kostnaderna, men jag har faktiskt löst ut alla licenser i år, och jag måste ändå byta ut min andra-bil, så hittar jag en Golf 1 GTI 83-84, eller en Kadett GSI 87-88 så vet man aldrig vad som händer....

Folkrace har jag tänkt hinna köra i sommar, om jag får låna bilen av min son.

GuW skrev:
Jag kör dom inte, jag lagar dom....

Jag slutade köra själv för att jag tyckte det var för mycket skruva och för lite köra, nu skruvar jag åt tre-fyra andra istället :kocko :huvet

Enda fördelen är att jag får hålla på med motorsport men slipper kostnaderna, men jag har faktiskt löst ut alla licenser i år, och jag måste ändå byta ut min andra-bil, så hittar jag en Golf 1 GTI 83-84, eller en Kadett GSI 87-88 så vet man aldrig vad som händer....

Folkrace har jag tänkt hinna köra i sommar, om jag får låna bilen av min son.

Jo det brukar låta så :rolleyes:

Nejdå, jo men skruvningen är ju en del av kakan så att säga. Men ibland så kan det nog bli övervägande skruvande och inget åka vilket man kanske blir lite less över :)

Åker omkring i en bmw 325 e30.

Saknar servo ibland, kan bli tungt att ratta fram och tillbaka när det är mycket snö, men kul är det! :)

Rigge skrev:
Men det är den ju inte!

Skillnaden mot bakhjulsdrift är ju att man kan stå på 3dm lössnö, platta och svänga fullt och få upp en härlig sladd... Med bakhjulsdrift står man bara still

Typ perkkele.. Tangentbordet paja o en brud ringde o man spillde öl överallt (typ inte ofta någon brud ringer mitt i natten..).. Himla gott va de då...? Funka fint efter batteribyte (tangentbordet).. Men iaf.. En Audi A4 Quattro har jag o e himla nöjd.. Tar sig fram överallt.. Skål på er bröder...

BMW 520i -88. Mycket trevlig bil, varken ABS eller antisladd/antispinn. Har man bara schyssta dubbdäck så tar den sig fram bra och säkert. :)

Ljunghusen skrev:
Skillnaden mot bakhjulsdrift är ju att man kan stå på 3dm lössnö, platta och svänga fullt och få upp en härlig sladd... Med bakhjulsdrift står man bara still

Men den är ju fyrhjulsstyrd och framhjulsdriven.

Rigge skrev:
Men den är ju fyrhjulsstyrd och framhjulsdriven.
Preluden tycker jag känns skitkonstig att köra runt med vid låga hastigheter. Hade vart kul och höra hur den är när man sladdar runt.

Själv kör jag Audi S2 ~320hk och quattro. Man känner sig som Collin McRae

snabbåka skrev:
Ett stycke volvo helst med turbo + vinterväglag + en ej så blyg chaufför = Underhållning på hög nivå.

:lol
Säg det till min brors flickvän som fick utbrott på mig när jag gasade min bil till 220 på norra infarten där motorvägen är spikrak och upplyst.
Hon anklagade mig för att jag hade dödslängtan och var omogen på alla sätt och att man ska respektera hennes åsikt bla bla bla bla.
Tjejen har inget körkort och har aldrig haft heller :rofl

Man kör inte bil om man inte absolut måste när det råder vinterväglag....

Mavve skrev:
:lol
Säg det till min brors flickvän som fick utbrott på mig när jag gasade min bil till 220 på norra infarten där motorvägen är spikrak och upplyst.
Hon anklagade mig för att jag hade dödslängtan och var omogen på alla sätt och att man ska respektera hennes åsikt bla bla bla bla.
Tjejen har inget körkort och har aldrig haft heller :rofl

Man kör inte bil om man inte absolut måste när det råder vinterväglag....

Han borde göra sig av med henne. Hon kommer aldrig att förstå ändå!

Det är som folk som ligger o kör i 50 blås på 110 väg bara det har kommit lite snö.. Blåser man om dom på en go långsladd blir det ett evigt blinkande med helljuset i speglarna..? Vem är det som har koll på situationen? Dom som åker högst 80 och är livrädda eller jag som åker hur fort jag vill och trivs till 100% med tillvaron? Snö är ett underbart underlag för man vet precis hur bilen beter sig hela tiden! Bara att hänga ut och ge på :tummenupp

Esquire skrev:
Stor hobby i dina skogar att köra sönder gula Golf I? :va

Jo, vi poängsätter det ungefär som konståkning, fast man får köra andra bilar också, men gula golfar ger automatiskt mer poäng.

Bifogat

• DSC00618.JPG
    DSC00618.JPG
    36.3 KB · Visningar: 47
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu