Vin & Sprit

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Av dessa hade jag nog valt nummer 1 Apassimenton.
Kan också tipsa om en app som heter Vivino.
Där sätter vanliga människor betyg på viner och medelbetyget säger ganska väl hur bra vinet är.
Man kan antingen söka efter namnet på ett vin eller bara ta kort på etiketten så får man fram all info.

Jag hade också tagit det första.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Den var ju 15% era rackare…. :dricka

Fast det blir ju bara 7,5 om man bara dricker halva.

Så kan ta den andra halvan nu till Sprintloppet! :nicka
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Funkade det bra?
Den gjorde sitt. :hihi

Jo den var bra. Jag vet inte om jag inbillade mig, eller om det var placebo av att jag såg 15% på flaskan.
Sen redigering: I tillägg till ovan verkar det ha försvunnit; att den smakade lite rivigare än mina vanliga rödvinare brukar smaka.

Gott med kött och INTE pommes/kroketter/klyftor/gratäng. Kommer nog steka fler såna där potatiskakor.

(ja jag vet, pommes - potatis….)
 
Last edited:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Då jag är en sucker för Rom och Sour mash-whiskey så rekommenderar jag dessa:

Captain Morgan spiced gold, det självklara valet alla dagar! Utmärkt att blanda med iskall cola, eller 7-up med lime, även sprite.

Bacardi Spice, det absolut godaste jag har druckit, någonsin! får ni tag på en sådan flaska, köp den oavsett pris! Det är en specialutgåva, numrerad och tillverkas ej längre. Detta insåg jag först efter att ha druckit upp 3st 1,5l-flaskor :(

Jack Daniels, välbeprövad men icke desto mindre viktig. Cola och lime och du har en suverän grogg, det bästa är att den går att mixa 50/50 utan att smaka illa.

Jim Beam BLACK, lite finare än den vanliga men mycket godare.

Vin :va Dricker inte det så ofta tyvärr, bara vitt dessutom. Men Reneé Barbier funkar bra till det mesta :näsblod

Just ja, KIR! :yoparty En kompis har en egenkomponerad grogg på just denna; 1 del Kir och 1 del explorer, blanda lagom och drick fickljummen, gärna i bajjen-klacken. Där har du en "vasa-stan".
Ok SM i quete här??.

Missförstå mig rätt tack men Morgan spiced gold är inte en rom. Det är sprit med karaktär av rom.
Flera ggr har jag returnerat min beställda rom och cola de bär in när den visar sig vara blandad på spiced gold med hänvisning till att jag har beställt just en rom och cola. En bartender ska fan servera det jag beställt.

Till saken hör att jag dricker ofta Captain Morgan gillar den skarpt.

Ikväll blev det en rom och cola på Havana club IMG_0962.jpeg
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Köpte med en honungsrom hem från Gran Canaria.
Lite annorlunda men kanske inte det bästa jag druckit...??
20230805_211647.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Lika delar vin&sprit :va

Köpte vinet mest för att förpackningen var lite kul, riktig fullträff till sällskapsvin.
20240427-182455.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Gäller att välja sitt sällskap. Alfred har iofs kört fyllenavigering och ordnat en dubbelnelson med långkopplet runt det mesta vilket är lite misstänkt, förstås.. :nicka
20240503-200207.jpg
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ju äldre jag blir ju mer föredrar mina smaklökar cognac framför whisky. Nån variant som fanns på systemet. Google sa att den va bra.

Skål och trevlig helg.

1714761108025.png
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Var den där dyrgripen smarrig då? Har fått "finare" utbud i present några gånger men tycker ännu att den gröna smakar bäst.

Wirre smakar huggorm tycker jag, bjuden på provning en gång vilket iofs var lite underhållande men i övrigt inget för mig. Fanns god öl att skölja med :tummenupp
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Var den där dyrgripen smarrig då? Har fått "finare" utbud i present några gånger men tycker ännu att den gröna smakar bäst.

Wirre smakar huggorm tycker jag, bjuden på prövningar en gång vilket iofs var lite underhållande men i övrigt inget för mig. Fanns god öl att skölja med :tummenupp
Japp, den är smarrig. Det mesta går iofs ner men jag tycker ju att det är löjligt gott ibland just när jag blir sugen.

Jag är ingen cognacskännare öht men denna tycker jag nog är ännu godare.

Annars är det Braastad VSOP som jag köper mest bara för att jag vet att jag gillar den och den är billigare.
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Fick smaka Johnnie Walker Blue Label en gång. Gott men inte i närheten av så gott per krona att jag skulle punga ut för en flarra. Ibland är det bra att inte ha för delikata smaklökar.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Huswhiskyn nu är Finnlaggan, schysst lång smak av rök, lite grann som 2takt racingolja och 98 oktan, ljuva minnen på ylande 100cc och dryga 19000 rpm.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top