Vin & Sprit

Oskan

Medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Vallentuna/Täby
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Startar här en ny tråd eftersom jag inte hittade något på Vin & Sprit
Här kan du/ni rekommendera vin & sprit sorter eller varför inte lägga in schyssta drink&grogg tips.

Jag skulle vilja rekommendera ett vin jag drack i helgen

Le Bine 2005 Ripasso ett riktigt schyst rödvin.

Hoppas på att den här tråden fylls på med lite olika goda drycker.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Denhär är jag lite förtjust i. Ett chardonnayvin i lagom prisklass. :)



Edit: Äsch, världens sämsta länk. Redwood Creek Chardonnay, Kalifornien. 71 spänn.
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Då jag är en sucker för Rom och Sour mash-whiskey så rekommenderar jag dessa:

Captain Morgan spiced gold, det självklara valet alla dagar! Utmärkt att blanda med iskall cola, eller 7-up med lime, även sprite.

Bacardi Spice, det absolut godaste jag har druckit, någonsin! får ni tag på en sådan flaska, köp den oavsett pris! Det är en specialutgåva, numrerad och tillverkas ej längre. Detta insåg jag först efter att ha druckit upp 3st 1,5l-flaskor :(

Jack Daniels, välbeprövad men icke desto mindre viktig. Cola och lime och du har en suverän grogg, det bästa är att den går att mixa 50/50 utan att smaka illa.

Jim Beam BLACK, lite finare än den vanliga men mycket godare.

Vin :va Dricker inte det så ofta tyvärr, bara vitt dessutom. Men Reneé Barbier funkar bra till det mesta :näsblod

Just ja, KIR! :yoparty En kompis har en egenkomponerad grogg på just denna; 1 del Kir och 1 del explorer, blanda lagom och drick fickljummen, gärna i bajjen-klacken. Där har du en "vasa-stan".
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Vin? Ja det groggas hälften hälften med fruktsoda det...

Tacka vet jag någon enkel grogg med cola (CM, JD...) och limeklyfta och en jädra massa is.

Har man mer tid på sig får det bli någon riktigt god blandad cocktail!

Förresten, har en såndära äcklig Cannabis-"Absinthe" på 70% som bara står och möglar. Någon som vet något virke som verkligen kan funka till denna? (jag vill inte höra att Absinthe ska drickas som man gjorde ursprungligen- det funkar inte, måste vara riktigt Absinthe och den kostar 8-1000kr/70cl...)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Vin? Ja det groggas hälften hälften med fruktsoda det...

Tacka vet jag någon enkel grogg med cola (CM, JD...) och limeklyfta och en jädra massa is.

Har man mer tid på sig får det bli någon riktigt god blandad cocktail!

Förresten, har en såndära äcklig Cannabis-"Absinthe" på 70% som bara står och möglar. Någon som vet något virke som verkligen kan funka till denna? (jag vill inte höra att Absinthe ska drickas som man gjorde ursprungligen- det funkar inte, måste vara riktigt Absinthe och den kostar 8-1000kr/70cl...)

Jag hade en riktig absint och det smakade inte mycket bättre än en fusk kan jag lova :fakta
Men det går att snapsa om man är riktigt full, alternativt tända eld på bardisken *även det om man är riktigt full* Hemma hos mig brukar vi göra både och, dock är all absint slut nu *fusk och riktig* efter att ha försökt tända en klotgrill med det i brist på tändvätska... Jag kommer INTE köpa någon ny.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Som alla vet så är vitt vin bögdricka så det undviker vi.
Ibland blir man dock tvungen och ibland blir man då positivt överraskad.
Varunummer: 85310
Druva: Viognier
OBS! Alltså okej dryck även för strejta! OBS!
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
är en total sucker för den klassiska jägermeister + energidryck, serveras iskall och smakar underbart :tummenupp
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Captain Morgan skall blandas med Ginger Ale och lime... kallas då för Fidel Castro.

Vad gäller vin har jag hittat ett vin på Box som enbart finns på beställningssortimentet... Beringer Cabernet Souvignon.
Kostar 219:- men håller en rätt hög klass trots att det är på box.
Kan även rekommendera Beringer Zinfandel som finns på flaska, kostar 100:- om jag inte missminner mig.
Eller varför inte en av mina favoriter... Conde De Waldemar Gran Reserva... runt 140:- eller nåt sånt, riktigt gott vin.

Whisky så får det gärna stå Oban på flaskan. :)
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Som alla vet så är vitt vin bögdricka så det undviker vi.
Ibland blir man dock tvungen och ibland blir man då positivt överraskad.
Varunummer: 85310
Druva: Viognier
OBS! Alltså okej dryck även för strejta! OBS!

Detdär är ju beställningsvara. Beställningsvara är mammadricka. :va
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Aaa vilken mysig tråd! :tummenupp

Kan ju tipsa om en av mina favoritdrinkar: P2; 3-4cl Absolut vanilla, 3-4cl Sourz sour apple, fyll upp med sprite och en limeklyfta

Ett gott (rött) och billigt vin är Parador, en flaska för under 50-lappen: Rekomenderas!
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
källarhembränt!
art nr. 456988
21:-/L

Jag får nog några kronor dyrare, då jag kör den simplare varianten!

Jag hade en riktig absint och det smakade inte mycket bättre än en fusk kan jag lova :fakta
Men det går att snapsa om man är riktigt full, alternativt tända eld på bardisken *även det om man är riktigt full* Hemma hos mig brukar vi göra både och, dock är all absint slut nu *fusk och riktig* efter att ha försökt tända en klotgrill med det i brist på tändvätska... Jag kommer INTE köpa någon ny.

Ny variant av BBQ-smaksättning istället för Hickory-spån? :tummenupp

Provade en gång för att se om den fungerade som riktig Absinthe. Tog en sked (som jag böjde väldigt kraftigt) och toppa en skvätt Absinthe på och tände eld på. Sen skulle man om jag minns låta den brinna ut eller om det var att man skulle släcka den eller om det var att man skulle doppa ner sockersörjan i glaset med Absinthe. Iaf så lyckas smidigheten själv få hela glaset att börja brinna.

Samtidgt när polaren konstaterar att det är väldigt dyra och tunna glas så blir man i hets tvungen att släcka skiten. Smakade dock lite dåligt ändå. Efter det spädde man det med lite vatten. Det är här som den riktiga Absinthen ska bli lite vitaktig har jag för mig. Nu smakade det hostmedicin och var iaf lite snällare. Dock varm som fasen, så var bara hälla ut skiten och konstatera att ibland ska man inte ens försöka prova vissa saker.... :D :va
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top