Nyteknik
Bannad
oFFkeFF skrev:Tja, egentligen borde du sålla din info lite bättre. Det behöver som sagt var inte vara extremt dyrt, extremt meckigt osv. Men, vissa saker gör racingen enklare.
Man behöver inte vara expert från början, men lär sig ju efterhand. Dock ÄR det viktigt att vara noggran, även som nybörjare eftersom det ÄR lätt att göra bort sig, glömma en skruv här eller där, sätta reedventilen på fel sätt så den pajar, glömma skruva fast avgasporten ordentligt(svindyrt ras för egen del), små missar, som vid fel tillfällen gör att man inte får den körtid som man verkligen behöver.
Nu hade du ju tur igen att du upptäckte att din hoj gick som piss på en tisdagsträning(den träningen borta), fundera 5 sekunder på vad det gjort för din del nu på söndag..
Vissa reservdelar är bra att ha, som cylindrar, toppar, vev osv.
Får man ett ras, kan vara en så löjlig sak som ett gruskorn som gör att hojen nyper, vill man köra under tiden man väntar på den reparerbara cyllen, är det bra att ha en på hyllan..
Samma sak om ett ramlager, eller vev skär..
Ja, vilket makalös frustration att stå på ett B-race med en hoj som man inte får att gå som den ska. Jag hade som du säger tur som upptäckte att något var fel i går.
Jag pratade just med Watz och han trodde att det kanske var ena avgasportens giljotin som har lossnat och åkt ner i stängt läge. Det är en liten "pinne" som håller den på plats och den går sönder med jämna mellanrum. Den som var intresserad av att skruva hade bytt ut denna för säkerhets skull. Vet troligen mer imorgon.