Nyteknik skrev:Vad är det priset på?
Min gissning är en hondavev utan frakt, tull och moms hem till sverige

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyteknik skrev:Vad är det priset på?
oFFkeFF skrev:Min gissning är en hondavev utan frakt, tull och moms hem till sverige![]()
obruT skrev:vad är 81000yen ?????
jag får det till 5375 kr (kan det stämma)
Teddy skrev:Nej det är tyvärr fel. 81000 JPY är lika med 8369 SEK, d v s en styck vev + tull + moms + frakt.![]()
Teddy skrev:Nej det är tyvärr fel. 81000 JPY är lika med 8369 SEK, d v s en styck vev + tull + moms + frakt.![]()
Racerpelle skrev:Hörru Teddy, hur tänker du nu?
Jag få 81 000 JPY till 5 500 SEK!
Vill du förklara?
/ Racerpelle (som forfarande är kund hos din arbetsgivare!)
Ja, just det, precis så.oFFkeFF skrev:Han menar bara att 81000 yen är en vev hemma som kostar runt 8000kr![]()
Teddy skrev:Ja, just det, precis så.
Inköpspris i japan * svensk tull * svensk moms + frakt = den riktiga storleken på hålet i plånboken.
5375 * 1,036 * 1,25 + 1170 = 8130.
Att beräkningen denna gång blev 200 kr lägre beror på förändring av växelkurs men som ni ser är slutpriset tämligen konstant. Att fraktkostnaden är så hög beror på att det är flygfrakt i Premium Business Class. Min vev hade fått både snittar med gåslever och champagne på flyget mellan Tokyo - Stockholm. Alternativet är att ha lite framförhållning när man beställer och låta frakten ske med en bananbåt istället. Långsamt och billigt eller snabbt och dyrt. Det senare rimmar ganska bra med racer.
Teddy skrev:Min vev hade fått både snittar med gåslever och champagne på flyget mellan Tokyo - Stockholm.
Nordgren skrev:Då är det ju billigare att jag låter renovera era vevar för 6900-7000kr, de håller efter det lika länge som om de var nya och dessutom blir stakarna polerade och de blir noggrannare balanserad än från Honda.
Nordgren skrev:...renovera era vevar...de håller efter det lika länge som om de var nya...
obruT skrev:lyfter tråden med en![]()
blir en disel (för tillfället)((tror jag))(((far nu på en 160 mila sväng)))
dock med ett skinnställ från en TSR250 förare![]()
bilder kommer i garage tråden
ni kan ju alltid ringa å hålla mig vaken ;-)
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |