Vilket/vilka märken kör du idag?

Vilket hojmärke kör du?

• Antal röstningar
    0

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Vet att det finns några trådar som denna sen förut. Men dom är nästan 10 år gamla, så jag skapar en ny tråd istället för att bumpa i en gammal där många redan har röstat :) Många har ju flera olika märken förstås..

Och God Jul och ett Gott Nytt År på er alla naturligtvis.

Last edited:
kawasaki, yamaha, husqvarna... eller, ja... gjorde...

Honda , alltid :tummenupp
Har provat 2 Suzuki dr och 1 Yamaha drag star, ingen är i närheten av BB :arsele

Det finns riktiga märkestalibaner, som vägrar byta märke trots att det kan vara så att man sitter bättre på en annan hoj, den känns bättre, är snyggare, kanske t.o.m billigare etc. Men om det inte står t.e.x Kawasaki på tanken så får det vara, nån som känner igen sig? :tomten

Jag förstår inte frågan... Finns det nått annat än Yamaha menar du??? Kalla mig Bin Laden !

Går mycket mer på rykte och tillgänglighet av verkstad samt reservdelar.

Har kört två Honda och nu en Yamaha men vill gärna testa en Triumph, Kawa, Suzuki eller Aprilia. Tycker det känns bättre att gå till ett nytt märke än att köra på samma gamla. Som att ta hojen på samma väg varje gång man åker ut. Visst att vägen är härlig men det blir lite tröttsamt.

Jag har som mål att köra/äga/modifiera så många olika hojar jag fattar tycke för :D

Ett gäng trumfar står på listan, någon mer ducce blir det med all säkerhet, lika troligt några mer kwakasakisar, ett par Bimmers, ngn KTM, ett gäng Hondas etc etc
Väldigt få Suzukis dock, vet inte riktigt varför.

Började med en Kawa, sedan Suzuki, följt av Aprilia, bytte till Yamaha, nu Honda och till våren sommaren blir det Suzuki igen!

Jag kör Kawasaki och Suzuki ( Skitnöjd!!! ), drömmer om nya Ducati Monster 1200, men mitt favoritmärke är Yamaha :)
Låter det vettigt? :hej

Jag känner mig helt märkesobunden men ändå har det blivit 4 suzuki och 1 Yamaha. Lägger man till knattrcrossarna blir det 2 Yamaha till :rolleyes:

Edit* 5 Suzukis vart det kom jag på ;)

Last edited by a moderator:
Trist att man bara kunde välja ett märke.

Kör för närvarande KTM och Kawasaki.

Har tidigare ägt Yamaha, Suzuki, Aprilia och Ducati.
Om vi ska gå ännu längre bak i tiden så lärde jag mig köra på en 50cc Italjet när jag var 6-7 år gammal.

Jag känner mig helt märkesobunden men ändå...

Håller med, jag tycker alla märken har sina modeller som skapar habegär. Ändå är det Yamaha jag har bäst förhållande till. I särklass bäst. :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT