Thundercat
Ringmärkt
Sjukhusanställd förgrep sig på barn i respiratorer
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1127792,00.html

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1127792,00.html

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
den här känns mer lämplig http://en.wikipedia.org/wiki/Sawing
den här känns mer lämplig http://en.wikipedia.org/wiki/Sawing
Ja man behöver ju inte vara någon Einstein för att inse att sånna här människor behöver hjälp, dvs sjukvård. Jag är lite smått kluven i hur vårat rättsystem fungerar, föredrar ju att folk som är sjuka får vård och när dom blir bätte/frisk (beror ju på vad man lider av) så får man spendera tid i fängelset. Men, om man är schizo och pga en dålig läkare t.ex inte har rätt sorts medicinering... hur ska man bedömma det då? Det är ju inte personen som är schizo som har orsakat att han blivit schizo och inte heller hans fel att hans läkare inte är så bra. Pratar nu rent generellt ang våldsbrott begågna av sjuka personer.
I detta fall, usch å fy!!!! Men han har väl "egentligen" samma rättigheter som alla andra, är väl det vi kämpar för, vi västerläningar..![]()
Jag respekterar din åsikt, men i min värld så har han inga rättigheter. Jag vill inte ha honom i det samhälle jag lever i. Jag skiter i om han är sjuk faktiskt. Det kunde ha varit din eller min dotter som låg i den där kuvösen.
Om jag nånsin blir så "sjuk" så jag förgriper mig på barn, oavsett om de är handikappade eller ej, så förväntar jag mig heller ingen annan behandling än den jag proklamerar, då har jag sagt upp mig från mailinglistan så att säga.
Det är min högst personliga åsikt. Flama om ni vill.
Vi ska nog vara jävligt glada att samhället inte fungerar som du vill.![]()
:corn förresten
Förstår din åsikt och respekterar den men håller inte med.3075004Jag respekterar din åsikt, men i min värld så har han inga rättigheter. Jag vill inte ha honom i det samhälle jag lever i. Jag skiter i om han är sjuk faktiskt. Det kunde ha varit din eller min dotter som låg i den där kuvösen.
Om jag nånsin blir så "sjuk" så jag förgriper mig på barn, oavsett om de är handikappade eller ej, så förväntar jag mig heller ingen annan behandling än den jag proklamerar, då har jag sagt upp mig från mailinglistan så att säga.
Det är min högst personliga åsikt. Flama om ni vill.
Förstår din åsikt och respekterar den men håller inte med.
Skulle det varit mitt barn skulle jag ha fått tillbringa en lång tid i fängelse för överlagt mord
Men när man blir sjuk så är det inte ett val man har gjort. Det är ungefär som att utlysa nackskott för folk som får magsjuka "Den jäveln spydde på mina skor, waste him!"
Nej just det, för det samhället vi har idag funkar ju skitbra.
Problemet med jämförelsen är att du har noll empati och förståelse. Det var inte skadan jag jämförde utan sjukdommen hos förövaren och samhällets svar på det hela. Har du magsjuka och spyr, ja då förstår man att man är sjuk, tyvär är det inte alltid man gör det när man har andra sjukdommar. Det trodde jaf iofs var allmänt känt3075800Mmm fast efter att ha spytt på 5:e personens dojjor så inser man nog att man inte ska vistas bland folk. Jag personligen skulle ha insett det efter första spyan. Dessutom skulle jag både få skämmas och betala ett par nya skor till stackaren jag spydde ner = jag blev "bortplockad från samhället" OCH fick betala ny skor.
Liiite dålig jämförelse tycker jag. Skor kan man ersätta men hur tänker du "ersätta" de barn det här avskummet har roat sig med?
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |