Vilket j*vla äckel!

Den här artikeln tycker jag tar upp en del saker som jag försöker få sagt:
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,498490,00.html

Jag vill dra mig till minnes en debatt som rasade för inte så länge sedan om huruvida fängelser bara är förvaringsenheter eller om de även skall verka mer aktivt för att återställa den inlåsta. Om det är via utbildning, vård eller vad det månde vara. Det kommer innebära en ökad kostnad för anstalten, men förmodligen en minskad kostnad OCH belastning för samhället i övrigt.

Edit:Hur fan gjorde jag nu, svarade jag mig själv? Jag hatar raka forum!

Ja mot mindre brott hjälper det säkert. Jag tror t ex inte att det skulle stjälas så mycket bilar om det var dödsstraff för bilstöld. Jag skrev att om dom var tillräckligt motiverade att begå sina brott så skulle dom göra det oavsett vilket straff dom får.

Det där kan jag hålla med om iofs. Det finns alltid en faktor att förövaren tar risken med tanken att han inte kommer åka dit. Men inget system är ju 100%.

Det roliga med den här debatten är att det skulle vara kul att se hur ni som debatterar för vård av pedofiler, skulle reagera om era barn blev offer på t.ex dagis. Det är roligt att läsa att vissa skulle spöa på folk i trafiken för att de gjort en reglementsvidrig vänstersväng, men vi ska ta i silkesvantar när det gäller pedofiler.

Jag vill dra mig till minnes en debatt som rasade för inte så länge sedan om huruvida fängelser bara är förvaringsenheter eller om de även skall verka mer aktivt för att återställa den inlåsta. Om det är via utbildning, vård eller vad det månde vara. Det kommer innebära en ökad kostnad för anstalten, men förmodligen en minskad kostnad OCH belastning för samhället i övrigt.

Edit:Hur fan gjorde jag nu, svarade jag mig själv? Jag hatar raka forum!

Nu börjar vi äntligen prata samma språk. Men bara för att man blir vårdad så innebär det ju inte att man ska slippa undan straffet eller hur?

Last edited:
Det roliga med den här debatten är att det skulle vara kul att se hur ni som debatterar för vård av pedofiler, skulle reagera om era barn blev offer på t.ex dagis.

Medborgargarden och lynchning is the shit! :tummenupp :rolleyes:
lynching.jpg

Tror du helt missat ett av de viktigaste syftena med vårt rättsystsem som faktiskt innebär att förhindra att offer eller anhöriga utgör domare, jury och bödel.

Min fråga återstår..
- Om du hade riskerat blott 5 års fängelse istället för 75, hade du begått brottet då?!
Eller var det så att risken för fängelse oavsett antal år hade den avskräckande verkan som gjorde att det inte "var värt det"?

Återigen, jag har inget som helt behov eller tvång av att sälja knark så det har inte ett skit med avskräckning att göra.
Jag skulle kunna ta ett exempel på ett annat brott som jag eventuellt skulle kunna tänka mig att göra, men som jag avstår från pga straffet överskrider förtjänsten så att säga. Nu tänker jag inte skriva mer om det, för det är nämligen olagligt att ens skriva om det.

Medborgargarden och lynchning is the shit! :tummenupp :rolleyes:
lynching.jpg

Tror du helt missat ett av de viktigaste syftena med vårt rättsystsem som faktiskt innebär att förhindra att offer eller anhöriga utgör domare, jury och bödel.

Och jag tror att du postar i den här tråden för att du vill verka viktig, för du har ju tydligen inte läst vad jag skrivit. Tills du skriver nånting som är relevant i diskussionen så tänker jag inte bemöda mig med att svara på fler inlägg från dig.

Last edited:

Det roliga med den här debatten är att det skulle vara kul att se hur ni som debatterar för vård av pedofiler, skulle reagera om era barn blev offer på t.ex dagis. Det är roligt att läsa att vissa skulle spöa på folk i trafiken för att de gjort en reglementsvidrig vänstersväng, men vi ska ta i silkesvantar när det gäller pedofiler.

Här har vi kärnan av problemet. Det får aldrig någonsin bli upp till offret att bestämma straffet i en rättstat. Då faller systemet.
Jag har ingen aning om hur jag skulle reagera om det skulle hända, men det skulle nog ligga högt upp på listan att försöka få det inträffande att verka positivt.

Och nej, jag menar inte att vård skall ersätta alla fängelser. Ett straff fungerar, men barra till viss mån. Det är samma sak som att lägga handen på en varm platta. Det gör man inte om. Men om "vinsten" är tillräckligt hög spelar det ingen roll vad straffet är. Skulle inte du lägga handen på en varm platta om du fick en sprillans ny hoj? Det skulle jag. (kass jämförelse i övrigt, jag vet)

Last edited:
Återigen, jag har inget som helt behov eller tvång av att sälja knark så det har inte ett skit med avskräckning att göra..

Men varför tar du då ens upp det exemplet?!

Min fråga är var gränsen gick för att "kosta mer än det smakar". Uppenbarligen verkar det räcka med ganska få månaders fängelse för att "inte vara värt det"...

I mina ögon faller då din argumentation med tanke på att INGEN vill befria barnsexbrott från straffpåföljd i denna tråd.

....allt annat är ju bara den gamla klassiska 5 år, 10 år eller livstidsdiskussionen...

Här har vi kärnan av problemet. Det får aldrig någonsin bli upp till offret att bestämma straffet i en rättstat. Då faller systemet.
Jag har ingen aning om hur jag skulle reagera om det skulle hända, men det skulle nog ligga högt upp på listan att försöka få det inträffande att verka positivt.

Det är just det som skrämmer mig. Hurfan kan en människa få ett pedofilbrott till nånting positivt?

Det är just det som skrämmer mig. Hurfan kan en människa få ett pedofilbrott till nånting positivt?

En positiv sak är om en gärning förhindrar en annan. I Aftonbladet-artikeln tar han upp det där lite.
Den inträffade gärningen kan man aldrig göra ogjord, men man kan försöka få konsekvenserna av den att minska, och att det aldrig inträffar igen med någon annan gärningsman.

Men varför tar du då ens upp det exemplet?!

Min fråga är var gränsen gick för att "kosta mer än det smakar". Uppenbarligen verkar det räcka med ganska få månaders fängelse för att "inte vara värt det"...

I mina ögon faller då din argumentation med tanke på att INGEN vill befria barnsexbrott från straffpåföljd i denna tråd.

....allt annat är ju bara den gamla klassiska 5 år, 10 år eller livstidsdiskussionen...

Vad pratar du om för exempel? Det är du som drar upp exempel här.
Vadå uppenbarlige??? Läser du inte vad jag skriver alls eller? Jag har inget behov ALLS av att sälja knark så hotbilden från ett fängelsestraff berör mig inte i ryggen. Det jag säger är att det finns massor med brott som jag inte gör pga att det inte är värt det, och jag kan garantera att det finns massor med brott som jag gör idag som jag inte skulle göra om straffsatsen var högre.
Fortkörning som ett exempel. Trafikregelbrott i allmänhet.

Svara mig en sak, det kostar % på inkomst att få böter på fortkörning i Finland. Om du tjänade 1 miljon om året, skulle du köra mindre för fort då? Jag skulle det, helt klart.

En positiv sak är om en gärning förhindrar en annan. I Aftonbladet-artikeln tar han upp det där lite.
Den inträffade gärningen kan man aldrig göra ogjord, men man kan försöka få konsekvenserna av den att minska, och att det aldrig inträffar igen med någon annan gärningsman.

Jag tror personligen att du skiter i det om din son blir påbögad av en jävla gubbe. Men det är kanske bara jag.

Last edited:

Vad skulle du göra? Låt oss säga att du träffar personen som gjort detta mot ditt barn ensam i en mörk gränd och straffet för misshandel skulle vara 25 år i the federal pound-me-in-the-ass-prison.

Nu är det ju faktiskt du som inte bemöter argument.

Det gör jag väl. Mitt argument är att jag tror att man som människa fungerar så att man skiter i det där du skriver. Jag gör det redan och jag är inte ens ett offer.

Anledningen tror jag är att samhället är för stort för hur de flesta fungerar.
Man bryr sig om sina nära och kära helt enkelt. Allas cirkel av nära eller kära är olika stor oh vissa kan till och med hävda att de tycker lika mycket om alla, till och med förövare av vidrigheter. Men de flesta resonerar inte så.
Jag tror att ni som sitter och argumenterar här skulle reagera på ett helt annat sätt om ni sjävla var offer direkt eller indirekt för ett sånt här problem.

Jag personligen skulle utan att tveka sätta en kula i huvudet på personen som den här tråden handlar om egentligen. Det får ni tycka vad ni vill om. Jag känner ingenting för honom och jag bryr mig inte heller. Han är jävligt långt utanför min cirkel av nära och kära. Sen att det inte löser några världsproblem är säkert sant, men det är inte varken mitt jobb eller intresse heller.
Det där kan ni anse som min slutplädering för vi kommer inte längre i den här diskussionen.

Det gör jag väl. Mitt argument är att jag tror att man som människa fungerar så att man skiter i det där du skriver. Jag gör det redan och jag är inte ens ett offer.

Anledningen tror jag är att samhället är för stort för hur de flesta fungerar.
Man bryr sig om sina nära och kära helt enkelt. Allas cirkel av nära eller kära är olika stor oh vissa kan till och med hävda att de tycker lika mycket om alla, till och med förövare av vidrigheter. Men de flesta resonerar inte så.
Jag tror att ni som sitter och argumenterar här skulle reagera på ett helt annat sätt om ni sjävla var offer direkt eller indirekt för ett sånt här problem.

Jag personligen skulle utan att tveka sätta en kula i huvudet på personen som den här tråden handlar om egentligen. Det får ni tycka vad ni vill om. Jag känner ingenting för honom och jag bryr mig inte heller. Han är jävligt långt utanför min cirkel av nära och kära. Sen att det inte löser några världsproblem är säkert sant, men det är inte varken mitt jobb eller intresse heller.
Det där kan ni anse som min slutplädering för vi kommer inte längre i den här diskussionen.

Jag håller med om att samhället är för stort för sitt eget bästa. För att ingå i det måste alla dra mer eller mindre åt samma håll, och det kommer aldrig att inträffa. Därmed inte sagt att jag tycker att man skall sluta försöka.

Angående hur jag skulle reagera så tror jag ändå att det skulle ligga högt upp på listan att lösa det på det mest effektiva sättet. Vad det mest effektiva sättet är, tja det är ju olika från person till person. Ditt är uppenbarligen ett tidsbesparande (insert smiley here)...

Jag orkar inte leta fram fakta på internet om att fler fall blir dömda till vård än rekorderliga straff nu för tiden, men jag tror de flesta vet att det är sant.

Det behöver du inte göra heller. Det du däremot kanske skulle kunna bemöda dig att göra vore att leta fram något som stöder det du faktiskt påstår, nämligen att det råder ett kausalt samband mellan mildare straff och mer vård kontra pedofilbrott.

Det behöver du inte göra heller. Det du däremot kanske skulle kunna bemöda dig att göra vore att leta fram något som stöder det du faktiskt påstår, nämligen att det råder ett kausalt samband mellan mildare straff och mer vård kontra pedofilbrott.

Det får du nog inget svar på. I sitt sista inlägg erkände han väl mer eller mindre att han hade fel.

Jag personligen skulle utan att tveka sätta en kula i huvudet på personen som den här tråden handlar om egentligen.... Sen att det inte löser några världsproblem är säkert sant, men det är inte varken mitt jobb eller intresse heller.

3077736 Det kom från rätt käft! Jag har inte nämt en enda siffra i mitt inlägg förutom 2:an efter Thailand. Du kanske ska läsa inläggen själv innan du börjar gapa.

För det andra, du vägrar fortfarande begripa vad jag skriver, jag har inte klankat ner på vården. Jag tror det är 3:e gången jag skriver det nu. Jag skriver det igen: JAG HAR INTE KLANKAT NER PÅ VÅRDEN!.
Det jag klankar på är att folk slipper straff mer eller mindre och ISTÄLLET får vård.
Svara mig på 2 frågor:
1. Blir straffen för Pedofili-relaterade brott mildare i Sverige?
2. Ökar pedofil-relaterade brott i Sverige?

USCH säger du? Jag blir äcklad av folk som dig som sitter och käftar i all oändlighet om att förövare ska få vård i det oändliga, men inte ett jävla ljud om offren. Nej du och dina gelikar kan ta med er pedofilerna och flytta till Sibirien så kan ni bedriva er vård där.

1: Nej
2: Ja & Nej, tillgång till barnporr har ökat i.o.m den IT utveckling vi har haft dom senaste 10 åren men tänk även på att våran population ökar hela tiden så det vore konstigt om inte antalet brott ökade i samma takt...

Däremot ökar antalet anmälningar pga redan nämnda anledningar!

Fint, skriv ner en lista på dom du känner som är pedofil så ordnar jag flyget till Sibirien, för du vet väl att statistisk sett så känner du lr iaf känner till en pedofil lr två. Vi lär ju ha några st på detta forum som sitter och läser denna tråd också, hur känns det? Tror du dom kommer att våga söka hjälp efter att dom har läst dina argument? Om Förövarna skulle få vård i det oändliga så fungerar ju uppenbarligen inte vården så alltså har jag aldrig påstått något sådant!

Hoppas du läste länken som floff postade, ta även och läs http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1129496,00.html

Det råkade visst vara en kvinna! Kanske just din granne som är 3-barns mor lr din syster.... lr kanske din flickvän... hur vet du att dom inte är det? Dig skulle dom ju ALDRIG våga erkänna för iaf. Ju fler av dig desto färre sjuka som söker hjälp. Den ekvationen är väl inte för svår att förstå, lr?

När det gäller vad jag personligen skulle göra har jag redan skrivit det, men det är för att i ett sådant fall så VET jag att det inte skulle finnas en vettig tanke i mitt huvud.

Last edited:
Som sagt, det finns ingen anledning att älta den här skiten, det leder ingen vart iaf. Men sitt här ni och håll pedofilerna om ryggen, så håller jag offren om ryggen så blir nog allt bra ska ni se.

Som sagt, det finns ingen anledning att älta den här skiten, det leder ingen vart iaf. Men sitt här ni och håll pedofilerna om ryggen, så håller jag offren om ryggen så blir nog allt bra ska ni se.

Sluta larva dig, jag håller ingen om ryggen här - speciellt inte folk som håller på med sånahär vidrigheter. Det ENDA jag bett dig är att du hostar fram källor till det du säger, eftersom jag (och säkert andra) tycker det är jävligt viktigt att hålla isär fakta och tyckande i frågor som denna. Du verkar inte dela denna åsikt dock. Så sluta spela martyr och belägg dina påståenden istället, tack.

3078541 Som sagt, det finns ingen anledning att älta den här skiten, det leder ingen vart iaf. Men sitt här ni och håll pedofilerna om ryggen, så håller jag offren om ryggen så blir nog allt bra ska ni se.
Du är ju dummare än vad jag först trodde, du förstår fortfarande inte. Om man inte får pedofilerna att söka hjälp så kommer det att bli MER OFFER. Men du vill väl ha en tröstande funktion i detta samhälle så du går väl bara och hoppas på nästa offer så du kan trösta någon och får peka finger och säga "vad var det jag sa"....

För att lösa ett problem måste man finna orsaken till den, orsaken är en sjukdom som heter Pedofili, för att kunna hjälpa människor som lider utav detta och FÖREBYGGA övergrepp måste det komma till en attitydförändring i samhället så att dessa människor känner att dom kan söka hjälp utan att för den sakens skull bli jagad av sådana som du. Förstår du fortfarande inte att människor som du bär indirekt skulden till att dom pedofiler som begår övergrepp inte har sökt hjälp tidigare. Så håll du offren om ryggen och tro att det du gör är rätt.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back