Är fallet istället så att man vet att man kommer bli skoningslöst straffad blir det en fullt naturlig reaktion att hålla sig undan & i smyg hålla på, eftersom straffets avskräckningseffekt är långt mindre stark än dragningen till barn.
Någon skrev att vård bara fungerar efter att bråttet begåtts, men det är alltså inte fallet. Det är, däremot, en bra beskrivning på hur ett straff fungerar.
Det handlar om att fokusera på vad som är bäst för barnen, inte vad som är sämst för förövaren.
Ja så är det det fungerar idag ja. Och jag kan ge mig fan på att det beror på just att förövarna inte blir bestraffade, utan just vårdade.
Tänk dig in i situationen att vi har en pedofil som ännu inte gjort nåt. Vad tror du kommer att hindra honom för att begå pedofili?
1. Att alla pedofiler hittills har straffats hårt och resolut. (vad för straff är ju en annan diskussion men nu snackar vi rejäla grejer)
2. Han kommer att få vård.
Jag hävdar fortfarande att den vård som finns idag inte funkar ett skit innan
förövaren har gjort sig skyldig till nåt och åkt dit. Brukar du laga tänder innan det blir hål i dom?
Jag tror att de här blivande pedofilerna inte begriper att de har ett problem. Jag tror inte att någon sitter hemma och funderar "oj jag är nog pedofil, jag måste söka hjälp" oavsett. Däremot så har troligen 99,9% av alla människor nåt som kallas självbevarelsedrift vilket innebär att man inte gör en sak om man vet att det kommer göra förbannat ont (pedofili är inte som att vara hög på LSD som många verkar tro).
Ponera: Han förgriper sig på ex din son som ligger i respirator. I vuxen ålder så förgriper sig denne son på ett barn pga den rubbning han åsamkades under barndomstiden av respiratorgubben. Ska din son också avrättas då eller ska han vårdas så att detta trauma kan bearbetas?
Ett sätt att se saker på.
Jag har aldrig påstått att pedofiler ska avrättas. Jag påstår att straffet ska vara ORDENTLIGT. Inget jävla trams. Väl undanstoppad i sin lilla betonghåla kommer han nog ha svårt att utföra sin pedofili.
Jag har inte heller uteslutit vård ur mitt sätt att se på det. Han kommer att ha all tid i världen att få vård när han sitter av sitt livstids fängelse, på vatten och bröd och daglig prygel.
En annan sak, vartifrån har ni fått att alla som råkat ut för en sak kommer göra samma sak mot sin nästa? Det där är total bullshit. Det finns garanterat fler som INTE gör samma sak mot sin nästa. Jag har heller aldrig påstått att OFFREN inte ska få vård. De är de som verkligen ska ha det och som jag är beredd att lägga skattepengar på.