Vilket brott har Littorin begått?

1. "Välfärdsstaten är en omöjlig konstruktion"
2. "Överge den generella välfärdspolitiken"
3. "Svenskarna är mentalt handikappade"
4. "Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt ska inga standardkrav skattefinansieras"
5. "Skattebrott är en annan kategori av brott som oftast inte drabbar någon annan"
6. "Skattebrotten följer av ett orimligt högt skattetryck som inbjuder till olika manövrer för att undgå beskattning"

I rätt sammanhang så har han ju helt rätt :)

Du gillar att citera bibeln (även i tidigare inlägg),
det påminner lite om en gammal användare :)

Ånej! Det är den bibelciteraren som blev bannad som är tillbaks. :huvet Vad var det han hette nu igen?

Jag tror El Garto är lite fuller, den enda som dunkat in samtliga 10 omdömen

Han brukar sitta och trycka dit en massa minus utan anledning, men vem bryr sig om nån packad skånesåsse med touringhoj och pudlar som intresse? PUDLAR!

Ett minus från honom är en ren komplimang. Ett tecken på att man själv är riktigt funtad.

Last edited:
Alla har vi våra perioder där det blir för många glas vin och för många valiumtabletter. Det som var felet var att hon inte tog time out från politiken när det var som värst. Hon var, precis som Sven Otto Litorin är nu, utbränd och då blir det lätt så. Döm inte min vän, så ska inte du bli dömd. Men den som dömer ska bli dömd. Hon har fått äta upp det hon gjorde nu under en lång period, så låt det vara överstökat nu och ge henne en ny chans:)
Nej, alla har inte såna perioder, och i synnerhet om man står som kandidat till statsministerposten så ska man inte ha såna perioder. Att hon notoriskt i många års tid har betett sig som nå slags WT-slödder som struntat i att betala räkningar, bedragit och utnyttjat gör tyvärr att allt förtroende för förbrukat. OM man nu inte vill bygga upp ett samhälle som bygger på att ingen betalar räkningar, utnyttjar bidrag och lever på andras kontokort vill säga.

Jag tycker det är trevligt att vi får lite andlig spis på forumet. Kristendomen, har vi ju fått förklarat för oss, sätter ju våra moraliska ramar. Jag är övertgad om att littorin är en god kristen.

För övrigt så är den mest intressanta aspekten av hela fallet, innan det framkommer vad han har gjort, det totala avståndstagandet från honom. Jag må vara historielös, men har något liknande hänt i Sverige förut att man fullkomligt klipper bort en politiker från dag till annan, speciellt på denna nivån?

Nej, alla har inte såna perioder, och i synnerhet om man står som kandidat till statsministerposten så ska man inte ha såna perioder. Att hon notoriskt i många års tid har betett sig som nå slags WT-slödder som struntat i att betala räkningar, bedragit och utnyttjat gör tyvärr att allt förtroende för förbrukat. OM man nu inte vill bygga upp ett samhälle som bygger på att ingen betalar räkningar, utnyttjar bidrag och lever på andras kontokort vill säga.

Hon lever som partiet lär.

Jag må vara historielös, men har något liknande hänt i Sverige förut att man fullkomligt klipper bort en politiker från dag till annan, speciellt på denna nivån?

Valrörelse....

....Dessutom ligger det nog mycket i det där med "offentlig person". I.o.m att han avgått är han inte längre en offentlig person och då kan man inte blåsa upp nyheter som är baserade på hörsägen. Oavsett om det är sexköp eller urkundsförfalskning han gjort sig skyldig till så är det relativt ringa brott som i de flesta fall bara ger böter även om det finns fängelse på skalan.
Då det inte existerar något åtal och inte ens någon polisanmälan skulle media alltså inte kunna blåsa upp nyheten sedan han slutat vara en offentlig person. Ju snabbare han försvinner ut i kylan desto snabbare är han "o-offentlig" och mer än bara hörsägen krävs alltså för att media skall kunna skapa löpsedlar och skandalrubriker.

Alla har vi våra perioder där det blir för många glas vin och för många valiumtabletter. Det som var felet var att hon inte tog time out från politiken när det var som värst. Hon var, precis som Sven Otto Litorin är nu, utbränd och då blir det lätt så. Döm inte min vän, så ska inte du bli dömd. Men den som dömer ska bli dömd. Hon har fått äta upp det hon gjorde nu under en lång period, så låt det vara överstökat nu och ge henne en ny chans:)

Är du dum på riktigt eller? Bara för att du är en valiumknaprande alkoholist så betyder det inte att jag är det.
Du har en mycket snedvriden syn på världen, jag har starka misstankar om att det beror på din lika snedvridna tro.

Just när man trodde att Aftonhoran inte kunde sjunka lägre så lyckades de med det omöjliga :huvet
Jag har sedan länge tagit bort aftonbladet.se ur bokmärkesfältet men nu måste jag nog aktivt jobba emot dem. Jag ska börja med att snatta Aftonbladet överallt och kasta skiten i soptunnan och slita ned löpsedlar och skicka bombhot och.... Eller inte, jag är ju ingen miljöpartist så jag har inte det där i mig.
Protestmarsch mot Aftonbladet någon? Det ska ju tändas ljus och vandras en jävla massa från Sergels torg så fort någon stackare blir orättvist behandlad så nu om någonsin bör vi ha en protestmarsch :mad:

Just när man trodde att Aftonhoran inte kunde sjunka lägre så lyckades de med det omöjliga :huvet
Nu får du förklara dig bättre. Att lögnhalsen och fjanten SoL har avgått är ju strålande nyheter. Sen av vilken anledning gör mig i alla fall nyfiken men såklart som korvgubbe säger så hade det säkert inte hänt så plötsligt om det inte var valrörelse.

Nu får du förklara dig bättre. Att lögnhalsen och fjanten SoL har avgått är ju strålande nyheter. Sen av vilken anledning gör mig i alla fall nyfiken men såklart som korvgubbe säger så hade det säkert inte hänt så plötsligt om det inte var valrörelse.

Jag ska väl inte behöva förklara någonting :confused: Eller är du sosse och trögfattad :gnissla

Jag ska väl inte behöva förklara någonting :confused: Eller är du sosse och trögfattad :gnissla

Tydligen. Eller så skriver du så luddigt att det är svårt att gissa vad du menar.
Varför är inte det bra att vår minst förtroendeingivande politiker har slutat?
Och varför så otrevlig ton?

1. "Välfärdsstaten är en omöjlig konstruktion"
2. "Överge den generella välfärdspolitiken"
3. "Svenskarna är mentalt handikappade"
4. "Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt ska inga standardkrav skattefinansieras"
5. "Skattebrott är en annan kategori av brott som oftast inte drabbar någon annan"
6. "Skattebrotten följer av ett orimligt högt skattetryck som inbjuder till olika manövrer för att undgå beskattning"
Det är ju helt rätt.

1. Färre arbetsföra människor ger högre kostnader för att bibehålla välfärdsstaten. Det har "alla" andra länder med växande population upptäckt, kvar är bara vi skandinaver.
2. Se ovan.
3. Socialdemokratin har orsakat en kollektiv mental kollaps. Jag göra? Nej! Jag FÅ!!
4. Helt i paritet med att övriga samhällsfunktioner och koventioner utvecklas.
5. Kommentarer överfödliga.
6. Ponera att du får ut 500 000 i övertidstimmar och sparad semester. Staten hoppar in och plockar 65%. Kvar är 165 000. Känns det rimligt? Det är 335 000kr av DINA intjänade pengar som nu går till "bättre behövande" pga ett skattemässigt skämt. Klart som korvspad att det ger incitament till skattefusk.

Hur var det nu med rent mjöl i påsen!?

Det gäller bara dom[tm].

Eller oss. Eller... nån, jag kommer fan inte ihåg, men det har inte med mig att göra iallfall.

Tror jag.

Nja...

Att det kommer ut nu är ju förvisso en väl bra timing, så det kan säkert ha med valrörelsen att göra.

Det som fascinerar mig mest är det totala distanserandet av partikollegorna, jag hade sett framför mig att någon, kanske inte fredde men någon strax under, hållit något vackert tal om hur mycket sol har gjort för det nya sverige osv samt skickat in nån känga mot media som sysslar med sensationsjournalistik.

Men icke, ingen vill ta i honom med tång, bara några timmar efter det att han varit en del av den innersta kretsen. Det känns inte direkt som om vi diskuterar snattade tobleronebitar här.

Last edited:
Det som fascinerar mig mest är det totala distanserandet av partikollegorna...

Hade de broderat ut sina farväl så är risken stor att de får äta upp det om media (och rättsväsendet) går vidare med ev. brottsanklagelser.

Nu kan partiet istället, i efterhand peka tillbaka på sitt avståndstagande om det skulle behövas.

Jag förstår inte hur någon kan klaga på att en tidning gräver fram att någon makthavare har begått ett brott.

Hur vet du att han har begått ett brott? För att Aftonbladet säger det?

Det är väl uppenbart för alla att han har. Annars skulle han ju inte avgått bara så där. Han sa ju t.o.m på presskonferensen att han inte är nån snövit och har gjort saker som han ångrar och inte är stolt över. Självklart har han gjort det aftonbladet säger att han har gjort. Det tror jag du inser också.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman