Vilket brott har Littorin begått?

Tror jag inte. En pedofil tänder på barn som inte kommit in i puberteten. Om man tänder på 14 åringar är man inte pedofil, även om det klart är skamligt att fantisera om 14 åringar. En pedofil är inte en person med avsmak mot äldre utan en pedofil är en människa som har extremt starka sexuella känslor till små barn.

Det är många som blivet anklagade för att vara pedofiler utan att varit det och det är allvarligt.
Michael Jackson gillade barn, han gillade att ta hand om barn och han sov till och med tillsammans med barn och han var inte pedofil men det verkade så när man läste om honom på 1990-talet.
Som det står i bibeln
"Vem får bo på ditt heliga berg? Den som inte går med förtal, inte vållar sin nästa skada och inte smädar sin granne. Psaltaren 15:1,3"

Var därför försiktiga när ni uttalar er om potentiella pedofiler.

Varför ska jag vara försiktig om att uttala mig? :va

I Sverige gäller mig veterligen yttrandefrihet. Trådskaparen frågade "Vilket brott Littorin begått?" och jag svarade på frågan med en vild gissning om vad det skulle kunna vara.

Vad som står i bibeln har inget med den aktuella frågan att göra. I vårt avlånga land är det lagboken som dikterar vad vi får och inte får göra, inget annat. Jag har inte förtalat någon genom att spekulera huruvida Littorin är pedofil eller missbrukare, hade jag däremot skrivit på min blogg att Littorin var en pedofil, ja då hade jag begått ett brott. Sen är inte Littorin min granne så att jag smädar han på Sporthojs off-topic forum spelar nog föga roll.

Ytterligare en tanke om vad det skulle kunna röra sig om för brott: sexköp.

Last edited:
Hur vet du att han har begått ett brott? För att Aftonbladet säger det?

Ungefär det som Turbojugend skriver. Det troligaste i det här läget är väl att någonting är väldigt fuffens? Att då sitta på sporthoj och klaga på den där förbannade kommunistblaskan för att den avslöjar att makthavarnas skumraskaffärer är ju så fel som det kan bli. Folk sitter och blir förbannade när aftonbladet skriver artiklar om bowlande björnar och bajsränder i toalettstolen men när det verkar som att media faktiskt gör sånt de ska göra blir folk ännu argare.

Det verkar ju som att folk trots att de är så förbannat höger mer än gärna skulle bott i sovjet.

Det är bara sossarna som ville få det till en tobleroneaffär för att få det låta lite gulligt.

Det handlade om skatteskulder, parkeringsbotskulder, dagisskulder, kronofogde, och detta upprepades i många år.

Däremot har det väl aldrig avslöjats varför hon strulade så mycket?

Alkoholproblem?

Alla har vi våra perioder där det blir för många glas vin och för många valiumtabletter. Det som var felet var att hon inte tog time out från politiken när det var som värst. Hon var, precis som Sven Otto Litorin är nu, utbränd och då blir det lätt så. Döm inte min vän, så ska inte du bli dömd. Men den som dömer ska bli dömd. Hon har fått äta upp det hon gjorde nu under en lång period, så låt det vara överstökat nu och ge henne en ny chans:)

Det är väl rätt uppenbart vad som låg bakom Toblerone-affären. Måna hade (och har?) så fruktansvärt usel koll på sin privatekonomi med obetalda räkningar, skulder högt och lågt etc., att banken drog in hennes VISA-kort. Det enda kortet hon hade tillgång till var således statens. Tacka fan för att hon köpte Toblerone med detta när hon var sugen.:lol

http://www.apg29.se/blogg.php?artid=3142

Blogginlägg angående Littorins avgång.

Jag tycker det är fint att du hjälper till att öppna våra ögon för sanningen. Betänk att detta är ett mc-forum, och motorcyklister i gemen är ju lite utanför de gängse normerna, så att säga.

Christer åberg har mycket att säga, så mycket är klart. Jag hoppas bara inte att han tar i för mycket, det hade varit olyckligt om han kommit in i en av de där perioderna när man dricker lite för många glas vin och tar lite för många valiumtabletter som ju som vi vet är så vanligt i herrens flock.

Littorin kanske tog några glas för mycket och dunka till frun? Om det inte är höger så är det vänster o virse versa.

Jag bara säger att det är 15 år sedan hon gjorde det. Och att hon nu är up and running igen så glöm hennes gamla synder och blicka framåt.

Sant, 16 år sedan Flink gick bärsärk, och han blir ju förlåten nu.
Han är inte sosse vad jag vet så Mona borde få skampålas i tie år till i alla fall

6. Ponera att du får ut 500 000 i övertidstimmar och sparad semester. Staten hoppar in och plockar 65%. Kvar är 165 000. Känns det rimligt? Det är 335 000kr av DINA intjänade pengar som nu går till "bättre behövande" pga ett skattemässigt skämt. Klart som korvspad att det ger incitament till skattefusk.

Hur skulle man kunna få betala 65%? :va
Dessutom kan jag en sosse-fråga, som faktiskt är relevant:
Är det löntagaren eller aktieägaren som bekostar skatten?

Last edited:
Sant, 16 år sedan Flink gick bärsärk, och han blir ju förlåten nu.
Han är inte sosse vad jag vet så Mona borde få skampålas i tie år till i alla fall
Skillnad på att sno 50 tusen plus två toblerone och på att vara massmördare. Skillnaden ligger i att massmördaren är en fara för allmänheten.

Skillnad på att sno 50 tusen plus två toblerone och på att vara massmördare. Skillnaden ligger i att massmördaren är en fara för allmänheten.

Jag skulle säga att Mona är en betydligt större fara för allmänheten, och om Flink vore en fara för allmänheten skulle han inte fått sitt straff tidsbestämt så den diskussionen blir nog en återvändsgränd

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT