Viktor L
Moderator
Tror jag inte. En pedofil tänder på barn som inte kommit in i puberteten. Om man tänder på 14 åringar är man inte pedofil, även om det klart är skamligt att fantisera om 14 åringar. En pedofil är inte en person med avsmak mot äldre utan en pedofil är en människa som har extremt starka sexuella känslor till små barn.
Det är många som blivet anklagade för att vara pedofiler utan att varit det och det är allvarligt.
Michael Jackson gillade barn, han gillade att ta hand om barn och han sov till och med tillsammans med barn och han var inte pedofil men det verkade så när man läste om honom på 1990-talet.
Som det står i bibeln
"Vem får bo på ditt heliga berg? Den som inte går med förtal, inte vållar sin nästa skada och inte smädar sin granne. Psaltaren 15:1,3"
Var därför försiktiga när ni uttalar er om potentiella pedofiler.
Varför ska jag vara försiktig om att uttala mig?

I Sverige gäller mig veterligen yttrandefrihet. Trådskaparen frågade "Vilket brott Littorin begått?" och jag svarade på frågan med en vild gissning om vad det skulle kunna vara.
Vad som står i bibeln har inget med den aktuella frågan att göra. I vårt avlånga land är det lagboken som dikterar vad vi får och inte får göra, inget annat. Jag har inte förtalat någon genom att spekulera huruvida Littorin är pedofil eller missbrukare, hade jag däremot skrivit på min blogg att Littorin var en pedofil, ja då hade jag begått ett brott. Sen är inte Littorin min granne så att jag smädar han på Sporthojs off-topic forum spelar nog föga roll.
Ytterligare en tanke om vad det skulle kunna röra sig om för brott: sexköp.