Vilket brott har Littorin begått?

Men herregud, det blåser upp det i en dimension så man tror att han våldtagit en minderårig. Må så vara att det inte är lagligt att köpa sex men jag tycker ändå inte att det är så farligt att 2 vuxna kommer överens om att ha sex mot ersättning. Vad är egentligen skillnaden mot när en tjej betalar för drinkar, kläder eller bygghjälp med sex?

Men herregud, det blåser upp det i en dimension så man tror att han våldtagit en minderårig. Må så vara att det inte är lagligt att köpa sex men jag tycker ändå inte att det är så farligt att 2 vuxna kommer överens om att ha sex mot ersättning. Vad är egentligen skillnaden mot när en tjej betalar för drinkar, kläder eller bygghjälp med sex?
Jag håller med! Inte för att jag någonsin skulle betala själv, riktigt så oattraktiv är jag inte, men visst är det i princip samma sak när "vi" bekostar utekvällar mm för att få sex. Varför är det så? Varför kan det aldrig vara tvärs om? :va Av principskäl bjuder jag aldrig, vill dom så vill dom ändå, annars kvittar det! :fakta

Att gå till prostituerade är fruktansvärt stigmatiserat i många länder, medans det i andra länder betraktas som något fullständigt normalt.

Våra värdegrunder formas av det land vi bor i.

I Holland skulle inte en politiker behöva avgå för att han/hon rökte braj, medans det i sverige skulle vara otänkbart.

I många länder går politiker till horor helt öppet, i andra länder trycker dom på sina unga praktikanter på ämbetsrummet....

Själv skulle jag aldrig gå till en prostituerad, då jag finner det osmakligt, men frågan är om inte kvartitreragget som behöver någon som betalar sista drinken och taxin hem är ofräschare i många fall...

Det här va la lite väl mycket storm i vattenglas?
Politikerna ska väl spegla samhället, det finns ju en och annan torsk i städer och byar.

Det är väl därför där finns skattefifflare, knarkare och hustrumisshandlare också.

[YOUTUBE-ID]oGPjOoS8AAc[/YOUTUBE-ID]

Sen är ju lagstiftningen lite konstig i och med att det är lagligt att sälja sex men kriminellt att köpa, ungefär som att det skulle säljas heroin på Konsum och dom som köper haffas i dörren och sätts i finkan...:va

Sen är ju lagstiftningen lite konstig i och med att det är lagligt att sälja sex men kriminellt att köpa, ungefär som att det skulle säljas heroin på Konsum och dom som köper haffas i dörren och sätts i finkan...:va
Nja, det är för att skydda dom prostituerade. Hade det varit olagligt att sälja också så hade dom aldrig kunnat gå till polisen om dom hade blivit misshandlade, våldtagna osv. Söka vård hade varit svårt också. Prostitutionen hade inte försvunnit iaf.

Jo, att finna logiken i det är inte lätt.

Man motiverade det väl med att tjejerna skulle kunna anmäla killar som behandlade dom illa utan att riskera att åka dit själva, men ÅAS sidan så deklarerar väl knappast tjejerna sina inkomster så då törs dom ändå inte anmäla något, för skattebrott är ju likafullt olagligt.

Jo, att finna logiken i det är inte lätt.

Man motiverade det väl med att tjejerna skulle kunna anmäla killar som behandlade dom illa utan att riskera att åka dit själva, men ÅAS sidan så deklarerar väl knappast tjejerna sina inkomster så då törs dom ändå inte anmäla något, för skattebrott är ju likafullt olagligt.
Nja, du får ju tjäna 8000kr(?) på hobbyverksamhet, och sex kan ju vara en nog så trevlig hobby :D

Nja, du får ju tjäna 8000kr(?) på hobbyverksamhet, och sex kan ju vara en nog så trevlig hobby :D

Åfan, det visste jag inte, då blir det att damma av finkallingarna och ge sig ut och gno ihop lite semesterpengar då!

Frågan är om jag orkar 800 kunder innan dess....

Åfan, det visste jag inte, då blir det att damma av finkallingarna och ge sig ut och gno ihop lite semesterpengar då!

Frågan är om jag orkar 800 kunder innan dess....
Jag kollade upp det precis, nuförtiden så ska man deklarera all inkomst från hobbyverksamhet, undantaget är försäljning av bär, svamp mm upp till 12500kr :(

Den som har orsakat uppblåsningen är väl SOL själv genom att helt plötsligt avgå.
(Eller kanske det var FR som gav honom sparken.)
Det här handlar ju inte om juridik. Det påstådda brottet är ju redan preskriberat,
så det lär ju knappast utredas av rättsväsendet som FR påstod.
Det media rapporterar om är ju att en minister i regeringen, som leder det
departement som hans partiledare, och tillika regeringschef, alltid tjatar om vikten av,
helt plötsligt avgår, att han gör det uppenbart panikartat efter att ha fått några
obekväma fågor, och det anmärkningsvärt ynkliga i att som väldigt offentlig person
springa och gömma sig bakom sina barn när man håller på att avslöjas som horgubbe.
Det här väl ändå rätt stort allmänintresse jämfört med allt annat det skrivs om i media.

När det gäller själva sexköpetsbrottet, finns det ett brottsoffer så är det väl "Anna".
Men det är väl ingen som egentligen bryr sig om henne?

Jag kollade upp det precis, nuförtiden så ska man deklarera all inkomst från hobbyverksamhet, undantaget är försäljning av bär, svamp mm upp till 12500kr :(

Tänker på filmen Yrrol, där Claes står med en skylt där det står till slut:

Samlag 50 kr, jag dansar också:D

Tja, i vissa fall kan man se det som försäljning av svamp antar jag :zpy

Det finns väldigt många som är emot prostitution. Anledningen att folk på forumet inte är emot det är att det är 95% män här. Jag vet inte en enda kvinna som tycker det är okej med män som går till prostituerade. Så det är klart att han måste avgå.

Den som har orsakat uppblåsningen är väl SOL själv genom att helt plötsligt avgå.
(Eller kanske det var FR som gav honom sparken.)
Det här handlar ju inte om juridik. Det påstådda brottet är ju redan preskriberat,
så det lär ju knappast utredas av rättsväsendet som FR påstod.
Det media rapporterar om är ju att en minister i regeringen, som leder det
departement som hans partiledare, och tillika regeringschef, alltid tjatar om vikten av,
helt plötsligt avgår, att han gör det uppenbart panikartat efter att ha fått några
obekväma fågor, och det anmärkningsvärt ynkliga i att som väldigt offentlig person
springa och gömma sig bakom sina barn när man håller på att avslöjas som horgubbe.
Det här väl ändå rätt stort allmänintresse jämfört med allt annat det skrivs om i media.

När det gäller själva sexköpetsbrottet, finns det ett brottsoffer så är det väl "Anna".

Jag tror det finns mer skit att gräva fram, sexköpet tror jag bara var en liten acceptabel dimridå för att mörka det övriga dom har på honom.

Annars skulle inte SOL ha panikat och avgått samt partiet tagit sådant direkt och klart avstånd från honom...

Det finns väldigt många som är emot prostitution. Anledningen att folk på forumet inte är emot det är att det är 95% män här. Jag vet inte en enda kvinna som tycker det är okej med män som går till prostituerade. Så det är klart att han måste avgå.
Men, som supergirl sa, det är helt ok för en man att bjuda på drinkar en hel kväll för att få omkull en brud? :rolleyes:

Det finns många som är emot kommunister också så det är väl ett ganska svagt argument?
Jag skulle def rösta för en legalisering av prostitution, så redan här är din tes död.
Prostitutionslagen är en morallag, inget annat. Jag må tycka att kissåbajs sex är vedervärdigt men tack och lov har inte jag ett dugg med att göra vad andra gör i sängen. Samma bör gälla för köpesex, vuxna människor ska ha rätt att göra sina egna val, även dåliga val.

Däremot är han en jävla gris som sitter på presskonferens och säger att han avgår för sina barn, när han egentligen bara utnyttjar dem som ett alibi för att kunna framstå som en helyllekille. Det skulle jag klassa som bra mycket värre än att köpa sex.

Det där köper inte jag! Det utgår från några unkna värderingar att kvinnor är svaga och sex för dem är smutsigt. Hon har valt att sälja sex, i det här fallet till en högutbildad vältvättad normal karl. Hon fick se bild och träffa honom innan om jag minns rätt. Det var tydligen inte så nedbrytande för tjejen att hon gick under, tvärtom försökte de ju vid flera tillfällen träffas igen.
Vad i det gör henne till ett offer? Hon fick ett ligg och 2000 spänn. Kvinnor är inga mesiga våp som måste skyddas från sig själva.

Last edited:
Det finns många som är emot kommunister också så det är väl ett ganska svagt argument?

Ja vi kan jämföra med det. Skulle Littorin sitta kvar ifall det kom fram att han är kommunist?

Jag är själv inte särskilt mycket emot prostitution och jag tycker nog att det kanske borde vara lagligt. Däremot finns det ju moraliska dilemman med sånt.

Hur som helst skulle jag inte gå till val med en horknullarminister ifall jag har tänkt vinna.

Det där köper inte jag! Det utgår från några unkna värderingar att kvinnor är svaga och sex för dem är smutsigt. Hon har valt att sälja sex, i det här fallet till en högutbildad vältvättad normal karl. Hon fick se bild och träffa honom innan om jag minns rätt.

När det kommer till de som inte har sex med högutbildade vältvättade normala karlar då? De som kanske inte nödvändigtvis vill sälja sex men känner att de måste för att överleva? De som blir beroende av droger för att klara av skiten och sen måste göra det för att få pengar till droger? De som utsätts för våld från sina kunder? Klyschor ja, men det finns anledning till att de är klyschor.

Jag tror helt klart på den lyckliga horan men jag tror det finns väldigt många olyckliga horor också.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...