Vilket är ditt drömjobb?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tungt på jobbet just nu och regnet öser ner utanför. Vad är det EGENTLIGEN man vill hålla på med på dagarna? Ett drömjobb alltså.

Jobbar idag som IT-säljare. Träffar kunder och drar i princip samma smörja. Flyttar pengar från deras konton till vårt. Inte vidare intressant. Inte idag iaf.

Vilket är DITT drömjobb?
Har du någon plan för att nå dit? Har du redan ditt drömjobb?

Mitt drömjobb.. Hmm..

Just IDAG skulle jag vilja jobba som researrangör för lite mer äventyrliga resor.
I morgon kan det vara något helt annat.

Viktigt iaf är att man får röra på sig, se sig om.
Träffa intressanta människor. Utvecklas.

Jag jobbar ju i vården och trivs med det. Just nu håller jag på att söka jobb i Afrika som sjuksköterska, har alltid velat åka dit. men sen när man kommer hem tänkte jag söka till barnmorska tänk att jobba i vården utan att träffa sjuka människor och få se mirakel hela dagarna. Nu till den orealistiska drömmen, filmstjärna kanske?

Drömmen är väll ändå att inte jobba alls!?

Annars har jag det nog rätt bra... sitter mest å surfar hela dagarna här i min porrbutik... Fast det hade ju vart gott med lite mer fritid nu när man har ny hona å grejer... Hon har redan börjat gnälla på att jag aldrig e hemma... suck...

Inte jobba alls är alltså min dröm.. :tummenupp

Sundance Kid skrev:
2510403
Inte jobba alls är alltså min dröm.. :tummenupp

Jovisst.... Ett tag kanske. Jag var arbetslös får några år sen. Helsoft de första två månaderna, men sen blev det trist. Man dekar ner sig och blir latare och latare.

Tror nog att man måste ha en sysselsättning i långa loppet. Sen att det kanske kunde räcka att jobba 20h/vecka är en annan sak.

Tycker det är tungt såhär när det börjar bli mörkt ute. När man fixat mat, ätit, diskat, tvättat, städat och alla såna där "måstesaker" så är det inte mycket tid kvar till "fritid". Sen är det ny arbetsdag. Suck.

Starstriker skrev:
2510382 T Vad är det EGENTLIGEN man vill hålla på med på dagarna? Ett drömjobb alltså.

Jag kan tänka mig att jobba som J-Lo's "Nippletweaker"..

1-31.jpg

drömyrket är utan tvekan ett jobb i något stall i Moto GP, kanske som dämpartekniker inhyrd från Öhlins :tummenupp

Annars skulle jag gärna vilja vara tillräckligt duktig på att skriva för att kunna leva på det, helst då som romanförfattare och mottagare av Nobelpriset :tungan

Kawakex skrev:
2510420 När ett barn blir till:)

Jo, man skulle iofs kunna jobba med den där första delen där det blivande barnet för första gången skapas. Där man förenas med kvinna. Tyvär är det olagligt att tjäna pengar på sånt om man inte filmar det förstås.:tungan

Jobbar också som säljare och känner igen mig i Starstrikers beskrivning. Är ingen säljartyp och vissa dagar står det mig upp i halsen och ut genon öronen.

Jobbet kryddas då & då med kuliga saker såsom Rix FM Festival m.m. Såna projekt är alltid kul att jobba med men framförallt har jobbet gett mig möjligheten att sända radio på en nystartad station här i Östergötland vilket är skitkul.
Jag jobbar aktivt för att få det till en huvudsaklig sysselsättning.

/ Johan

korvgubbe skrev:
2510439 Jo, man skulle iofs kunna jobba med den där första delen där det blivande barnet för första gången skapas. Där man förenas med kvinna. Tyvär är det olagligt att tjäna pengar på sånt om man inte filmar det förstås.:tungan

det är väl inte olagligt att SÄLJA sex, enbart att KÖPA det :mattias

Jävla kontraproduktiv radikalfeministisk idiotidé :mad:

Jag har alltid trott att mitt drömyrke är att jobba med flygplan, började därför läsa maskin på universitetet, tröttnade efter ett år och slutade. Matte är så jävla tråkigt! Hade kul en dag på universitetet i alla fall, eller två kanske. Svarva och skriva CNC-program är kul! :tummenupp

Har jobbat ca ett år på dagis och skola och kommit fram till att barnen är hur gulliga som helst, fast jag klarar inte av alla kärringarna, behöver en mer mansdominerad arbetsplats, mindre tjafs så.

Jobbar just nu på Saab, som kontorsråtta, teknisk assistent. Jättekul att flytta runt uppgifter i Exel och gå på möten hela dagarna.

Hade skitkul här en dag då jag fick gå ner i testriggen för elen i flygplanen och klämma ledningar, testa, fila och borra. Kom på mig själv med att stå och vissla och ha det allmänt småtrevligt.

Trivdes asbra i gymnasiet när vi var i Saabs verkstad och bankade plåt, lödde, nitade och höll på med komposit. :)

Skulle tro att mitt drömyrke är något ganska praktiskt med manliga arbetskamrater... :rolleyes:

Avundas de flitiga som kan stiga upp och gå till jobbet varje dag år ut och år in utan gnäll, även om de inte trivs med sina jobb. Enligt dom är det bara ett nödvändigt ont.

Tänk om man bara kunde koppla bort skallen och gå till jobbet... och sen koppla på igen när man kom hem....

mini-knutten skrev:
2510445 det är väl inte olagligt att SÄLJA sex, enbart att KÖPA det :mattias

Jävla kontraproduktiv radikalfeministisk idiotidé :mad:
Det är det väl inte de som säljer sex är redan utsatta människor oftast och har ofta inte råd att betala böter ellr hamnar dom i fängelse så leder det bara till att de hamnar ännu längre ner i fördärvet!!!!

stridspilot
hojdesigner
pilot
samma som trådskaparen
dykare
arbetslös (inte för att soffan lockar, resa resa resa)
legosoldat
lackerare
modellör, (på g nu..)

mja...
roadracing åkare med betalt duger det också.

Last edited:
Starstriker skrev:
2510416 Jovisst.... Ett tag kanske. Jag var arbetslös får några år sen. Helsoft de första två månaderna, men sen blev det trist. Man dekar ner sig och blir latare och latare.

Tror nog att man måste ha en sysselsättning i långa loppet. Sen att det kanske kunde räcka att jobba 20h/vecka är en annan sak.

Tycker det är tungt såhär när det börjar bli mörkt ute. När man fixat mat, ätit, diskat, tvättat, städat och alla såna där "måstesaker" så är det inte mycket tid kvar till "fritid". Sen är det ny arbetsdag. Suck.

Jo, det är sant, arbetslös är inget kul alls... Men nu drömmen är ju att ha så mycket pengar så man inte behöver jobba... Jag hade då inte haft några problem att syselsätta mig, mina vänner å familj om jag hade haft "obegränsat" med smet!

Men back to topic...
Måste jag göra något för att få en inkomst så är nog idrottsproffs något som hade smällt högt! Spela innebandy å få pengar för det, nu får jag bara reseersättning, snyft... Eller kör f1, motogp hoj å få pröjs för det... Det är nog inte så tokigt!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!