Vilket är ditt drömjobb?

Vette fan vad jag vill göra... Inte köra lastbil som jag gör nu iaf.
Jultomte kanske. Par arbetsdagar i december, sedan kan man pilla på tomtemor resten av året :tummenupp

Drömjobbet är utvecklare hos t.ex. Tractive eller valfri motortillverkare.

Tillfälligt drömjobb - valfri tjänst på oljerigg.

Kawakex skrev:
2510399 Jag jobbar ju i vården och trivs med det. Just nu håller jag på att söka jobb i Afrika som sjuksköterska, har alltid velat åka dit. men sen när man kommer hem tänkte jag söka till barnmorska tänk att jobba i vården utan att träffa sjuka människor och få se mirakel hela dagarna. Nu till den orealistiska drömmen, filmstjärna kanske?

Om du är sjuksköterska och vill ut och resa lite så sök utlandstjänst i kosovo eller liknande så får du betalt också. Där är det mest friska människor som fått en muskelbristning på gymmet och förhoppningsvis bara ett fåtal trafikolyckor och helst inga skott eller splitterskador.

Starstriker skrev:
2510490 Lätt. Jag fixar ett drömjobb åt dig:

http://www.legion-recrute.com/se/faq.php

För mig spelar pengarna inte så stor roll så länge man går runt och kan leva ett drägligt liv. Tror inte jag skulle bli mycket lyckligare om jag tjänade 50000/månad. inte i långa loppet iaf.

Ett yrke med lite action i skulle vara nåt. Polis kanske. Brandman? Eller någonting mer praktiskt, där man skapar med händerna. Det enda jag gör idag syns som trycksvärta på fakturorna jag skickar....

Fan. Jag ska bli hantverkare!

Starstriker skrev:
2510475

Tänk om man bara kunde koppla bort skallen och gå till jobbet... och sen koppla på igen när man kom hem....

Lider av precis samma åkomma... Det är inte bra i längden, det kan jag garantera. Fan Starstriker, vi skulle kunna slå ihjäl ett par timmar över några öl för att sedan belåtet konstatera att vi inte är ensamma och att problemet inte avhälps på annat sätt en distraktion.

Distraktion är nyckeln, vem fan tänker på chefens reaktion på att du inte når budgeten när du knäskrapar på en E4-avfart i 140+?

Mitt dröm jobb är nog att vara hus konstruktör.. måste dock plugga några år först men planen finns ialla fall :tummenupp

R2 skrev:
2510499

men du, du är väl på god väg att skapa ditt drömjobb?

Tja, är på rätt väg kanske, men det är lååångt kvar. Några långa resor och några språkkurser till så har jag nog tillräckligt på fötterna.

En ide skulle kunna vara att sälja färdiga resor. Tex kan man idag betala en massa för att bli mer eller mindre uppsläpad på Mt Everest.

Kan man kanske göra samma sak med hojresor? Betala mig 150000 så får du långa mig som guide och en hoj att köra över asien på? All inclusive.

Är jag den enda som är nöjd med jobbet?

Mitt mål är att bli projektledare för stora industriprojekt och i dagsläget är jag en god bit på väg med små projekt både i Sverige och i utlandet.

Jag har 33 år kvar att jobba på karriären och efter tio år så tycker jag fortfarande om mitt jobb som konstruktör.

Jag är nog speciell...

Fakkverk skrev:
2510500
Distraktion är nyckeln, vem fan tänker på chefens reaktion på att du inte når budgeten när du knäskrapar på en E4-avfart i 140+?

Jag? Knäskrapa? Skrattretande. Haha. Den enda gången jag MÖJLIGTVIS kommer knäskrapa är när jag gör min första lowsider.

Agent Apelsin skrev:
2510497 Om du är sjuksköterska och vill ut och resa lite så sök utlandstjänst i kosovo eller liknande så får du betalt också. Där är det mest friska människor som fått en muskelbristning på gymmet och förhoppningsvis bara ett fåtal trafikolyckor och helst inga skott eller splitterskador.
tack för tipset, men jag vet liksom inte några bra hemsidor för det, vet du? sen har jag hört att dom tjänar riktigt bra i afganistan:)

Skulle kunna tänka mig ett jobb som konstruktör, snickare..

Som någon skrev lite ovanför, ett jobb där man kan stå o pilla lite med lite kablar, banka lite plåt, slipa lite, osv..
Gärna i ett varmare klimat, så dröm jobbet är nog på en av de Mc-byggarställena som det kommit så mycket program på tv om i Californien.

Såg föresten ett program om en verkstad som specialbyggde båtar, det såg schysst ut..
Men tyvärr e jag alldeles för dålig på såna grejor för att ge mig in i branschen, så man får hålla sig till sina egna små projekt!!!

Jag gratulerar. Verkligen!

Det vissa trivs med trivs inte andra med. Alla har ju olika ideér om vad de vill få ut av livet. Bara tanken på att vara anställd och att någon annan tjänar pengar på mitt jobb (=min tid, som dessutom är begränsad) får det att smaka beskt i munnen.

Chrille skrev:
2510507 Är jag den enda som är nöjd med jobbet?

Mitt mål är att bli projektledare för stora industriprojekt och i dagsläget är jag en god bit på väg med små projekt både i Sverige och i utlandet.

Jag har 33 år kvar att jobba på karriären och efter tio år så tycker jag fortfarande om mitt jobb som konstruktör.

Jag är nog speciell...

Starstriker skrev:
2510508 Jag? Knäskrapa? Skrattretande. Haha. Den enda gången jag MÖJLIGTVIS kommer knäskrapa är när jag gör min första lowsider.

Jaja, men du förstår principen. Det vet jag.

Starstriker skrev:
2510513 ....Bara tanken på att vara anställd och att någon annan tjänar pengar på mitt jobb (=min tid, som dessutom är begränsad) får det att smaka beskt i munnen.

Tanken är ju att lära sig yrket som anställd (tryggt) och sen, när man är jääävligt duktig och bestämmer sitt eget pris, så ser man till att inte fler än nödvändigt är med och delar på förtjänsten.

Att kunna leva på kroppsbyggningen. Det kommer förhoppningsvist om några år.
Sen äga mitt egna gym vilket händer om 2-4 år det med.

Det är ju kanon om man kan tjäna påengar på det man tycker är roligt!
Hoppas det går vägen!

Minimal skrev:
2510534 Att kunna leva på kroppsbyggningen. Det kommer förhoppningsvist om några år.
Sen äga mitt egna gym vilket händer om 2-4 år det med.

Jag är också oerhört nöjd med mitt jobb, väldigt väldigt sällan jag vaknar upp med ångest på morgonen.
Fast det hindrar ju inte att jag väldigt gärna skulle vilja köra grävmaskin, det är ju som att leka i sandlådan hela dagarna ju. Är barnsligt road av sådana maskiner, kan stå ett bra tag o titta på vägarbeten där det grävs o donas. Lite halvnördigt men det bjuder jag på. :tungan

Mitt mål är att kunna leva på mitt drömyrke - fotograf. Känns som det går åt rätt håll iallafall. Målet är att kunna leva på det innan jag fyller 30, har ju 1½ år kvar då...

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!