Vilket är ditt drömjobb?

Jag skrev i en tråd om detta en gång. Då skrev jag att jag ville ha mitt egna företag med inriktning på skönhet. Nu kommer detta bli verklighet inom ett par veckor:yoparty plus att jag kommer ha viss vård inrikning så jag får användning för mitt yrke.

Last edited by a moderator:
Starta ett garage och styla/trimma allt på hjul skulle varit skoj, lite som Occ men utan Paul Sr. Annars kan jag tänka mig och uppträda som enhjulingscyklist om det är bra betalt.

Jag skulle vilja jobba deltid som bilbud. Bara för att ha nåt konsekvent att göra efter att ha vunnit en miljard.

Eller nej förresten, byt budbilen mot en helikopter!

Last edited:
Jag har haft mitt drömjobb.. Men det var inte så roligt skulle det visa sig, så
nu vet jag inte.

Edit: Jobbet var redaktör på en snöskotertidning.
Visst det var roligt att till exempel få testa nya modeller långt innan man ens fick prata om de för allmänheten..
Men det tråkliga med jobbet övervägde det roliga för mig...

Last edited:
skoteridioten skrev:
2510729 Jag har haft mitt drömjobb.. Men det var inte så roligt skulle det visa sig, så
nu vet jag inte.

Jo, det är ju så. Det som är kul idag behöver inte vara kul imorrn. Om man som jag har en rastlös själ så tröttnar man snabbt!

Chrille skrev:
2510507 Är jag den enda som är nöjd med jobbet?

Jag trivs jag med, fast det är iofs min första säsong. Sitter vid dator och spakar ett asfaltsverk, har man lite körning går man ut å skruvar lite, eller mycket om nåt går sönder. Kanonschysst chef som knappt är där, jag och en annan kille sköter oss själva. Det jobbigaste är att börja kl 5 :näsblod

Annars är ju nattskiftet som sängprovare på Hästens det ultimata.

wibau.jpg

Starstriker skrev:
2510475

Tänk om man bara kunde koppla bort skallen och gå till jobbet... och sen koppla på igen när man kom hem....

Då har jag nog ditt drömjobb, 3 dagars arbete, hyffsat bra betalt. På jobbet slår hjärnan om till autopilot och sen är det bara dagdrömma...

Funkar bra just nu, men i längden måste jag nog hitta på någonting annat. Plattform lockar, jobba som fasen ett par veckor med bra pröjs och sen ledig länge så man hinner resa!

Är tydligen en av få som har drömjobbet redan.
Jobbar som testförare åt en av de största bilkoncernerna i världen.
Jobbar aldrig mer än 4-5 månader i sträck sen ledig några månader osv,osv.
Inte ovanligt man plågar 400-500 hästar runt banor hela dagarna.
Och likaså 70-100 hästar visserligen.Men är det någonting man lärt sig genom åren så är det att effekt verkligen inte alltid behöver vara roligast.
Jag hade en monster 900 s.i.e senast.Det styrker tesen ovan.
Tack för mej och lycka till att hitta era drömjobb.

Galen vetenskapsman.
Ni vet en såndär som har en egen gömd söderhavsö med en krypta insprängd i berget. Där jag kan forska fram der übermensch och såna saker.

Nu lär ju det tyvärr inte hända på ett tag så tills dess hoppas jag på en egen forskningsgrupp.

Jag vet inte alls...
Kanske företagssäkerhet i den tappningen att man hyrs in för att testa säkerheten, dvs bryta sig in.
Inbrottstjuv går bort pga ev. fängelsetid :rolleyes:

Enduro proffs med så fet bankkonto att jag kunde göra vad jag ville hela dagarna.

vill börja bygga saker..till hojar..har så sjukt mycke ideer men allt kostar ju pengar tyvärr..
en liten maskinpark för en mille skulle väl funka o sätta igång intresset. :)

Är egenföretagare.....

---har redan drömjobbet...låter andra utnyttja min kropp och mitt kunnande mot en hysteriskt hög ersättning...:tummenupp

Drömjobbet är väl att få arbeta som travtränare....

Tjäna stora pengar på snabba hästar...

Men det jag har just nu är faktiskt också helt okej...
Jag klagar inte... :tummenupp

Kia skrev:
2511447 Drömjobbet är väl att få arbeta som travtränare....

Tjäna stora pengar på snabba hästar...

Men det jag har just nu är faktiskt också helt okej...
Jag klagar inte... :tummenupp

Var min första tanke också, att bli travtränare. Men du får behålla det drömjobbet:)
Det är så förbannat obekvämt att sitta i sulkyn och sen ska man ha en massa gnälliga hästägare omkring sig jämt, så jag ändrar mig och väljer montéryttare i Paris istället.

Jag har bara olika jobb som jag skulle vilja prova på eller jobba som, framför allt;

- Bilförsäljare på Porsche eller annan exklusiv bilförsäljnings firma
- Braningengör(stavning?), leda ett team under utryckning, kunna leda sitt team ut i fingertopparna och vara en platschef som är riktigt duktig och omtyckt av sitt ledande och även utanför "ledandet"
- Jobba inom piketstyrkan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...